پاسخ ظریف به سوالی درباره دیدار ترامپ و روحانی

وزیر خارجه ایران در نشستی در پایتخت ایتالیا تأکید کرد که فشارهای دولت آمریکا باعث افزایش همبستگی در داخل ایران شده است.

پاسخ ظریف به سوالی درباره دیدار ترامپ و روحانی

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در یک سخنرانی در شهر «رم»،پایتخت ایتالیا گفت سیاست‌های دولت آمریکا باعث افزایش همبستگی در ایران شده است.

به نوشته راشاتودی، وی درباره سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما با سیاست‌هایی که در واشنگتن اتخاذ می‌شوند مشکل داریم و من معتقدم که آن سیاست‌ها بسیار خطرناک، شتابزده و دور از واقعیت هستند.»

ظریف ادامه داد: «در کل، بسیار ضروری است که در واشنگتن نوعی بازنگری، تجدید رویکرد یا اصلاح شناختی درباره منطقه ما صورت پذیرد.»

وزیر خارجه ایران درباره طرح کاخ سفید برای تغییر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هم گفت: «روابط بین‌المللی به معنی تلاش برای یافتن نوعی موازنه میان داده‌ها و ستانده‌ها است. اگر کسانی به دنبال گزینه‌های حاصل جمع صفر باشند، آنها در نهایت امر شکست خواهند خورد. اینکه یک طرف برنده شود و طرف دیگر بازنده، اتفاق نخواهد افتاد.»

وی اضافه کرد: «برجام هم همین است، نوعی نقطه تعادل. [این توافق] نه آن چیزی است که ما می‌خواهیم، نه آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند و نه آنچه اروپایی‌ها می‌خواهند، بلکه چیزی است که ما توانستیم به آن دست پیدا کنیم. به نظر من هر چه زودتر دولت آمریکا به این درک برسد، ما زودتر از این مسئله عبور خواهیم کرد.»

ظریف در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: «فشار آمریکا در واقع باعث ایجاد همبستگی بیشتر داخل ایران شده است. امروز به من نسبت به قبل از روی کار آمدن ترامپ کمتر حمله می‌شود، بنابراین، من بابت این موضوع از ایشان ممنونم.»

وزیر خارجه ایران در پایان نشست در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار ترامپ و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفت: «لازم است قبل از درخواست نشست، احترام نشان داده شود. روابط بین‌المللی و دیدارها بایستی بر برابری و احترام دوجانبه استوار باشند. هر زمان دولت آمریکا آماده باشد این را امتحان کند، وضعیت متفاوت خواهد شد.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه