اولین موضع گیری آیت‎الله مصباح‎یزدی درباره جریان احمدی نژادی:

امروز احمدی‌نژاد را تأیید نمی‌کنم/ از هر کسی مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم

آیت‎الله مصباح‎یزدی که از حامیان جدی احمدی‎نژاد و پشتیبان او در دوران ریاست جمهوری‎اش بود، گفت: امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.

امروز احمدی‌نژاد را تأیید نمی‌کنم/ از هر کسی مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم

به گزارش ۸دی، آیت‎الله مصباح‎یزدی که از حامیان جدی احمدی‎نژاد و پشتیبان او در دوران ریاست جمهوری‎اش بود، گفت: امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.

 

در پایان مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) در قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به سؤال خبرگزاری خبرآنلاین پیرامون تحرکات اخیر احمدی‎نژاد از جمله بست نشینی او و همراهانش در حرم شاه عبدالعظیم(ع) پاسخ داد.
به گزارش نامه نیوز مشروح گفت‌وگوی او را در ادامه بخوانید:
حضرت آیت الله مصباح یزدی! خیلی از مردم سؤال می کنند که آیت الله مصباح یزدی که معرف احمدی‎نژاد به جامعه ایران بود و از او طرفداری می کرد، امروز چه نظری راجع به اعمال و رفتار او دارد؟
اینجا یک جلسه علمی و فقهی است، نه سیاسی.
بالاخره مردم از شخص شما به عنوان یکی از حامیان اصلی روی کار آمدن آقای احمدی‎نژاد و مطرح شدن او سؤال دارند؟
ما هر کسی را، تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم؛ طرفداری‎اش می کنیم؛ هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎شویم.
یعنی تحرکات اخیر او را تأیید نمی کنید؟
نه، اعمال و رفتار امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم، چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دردمند
میشه بفرمائید چه انحرافی از او دیدین که برای ما هم قابل لمس باشه تا کی می خوایین با این حرفا مردم و پابرهنه گان و طرفداران واقعی انقلاب رو برنجونید یه خورده بیایین کنار مردم زندگی کنین تا ببینین انحراف اصلی رو همون خاندان اشرافی هاشمی می دونن که با قلب مفاهیم انقلابی انقلاب رو منحرف کردن و خود این فرد(هاشمی) با افتخار اعلام میکنه اولین کسی بوده که به احمدی نژاد لقب منحرف رو داده کسیکه به گفته مقام معظم رهبری شعارهای انقلاب رو زنده کرد کسی که به گفته شیمون پرز ملعون باید کاری کنیم که با احمدی نژاد بودن مایه ننگ مردم ایران بشه حالا آقای مصباح هم به اون میگه منحرف. فقط یه سوال از اقای مصباح دارم میشه آقای مصباح برای ما توضیح بفرمایند در طول ۳۸ سال از وقوع انقلاب اسلامی دستاورد ایشان برای این انقلاب چی بوده و چقدر ایشان و طیف فکری حامی ایشان تونستن در مقوله انسان سازی که هدف اصلی این انقلاب بوده رو به اجرا در بیارن. بالاخره کی ایشان نسخه اسلامی سیستم جمهوری اسلامی ایران رو ارائه میدن سیستمی که مثلا در بخش مالیش دیگه از بانک و بورس و... خبری نباشه و ربا رو در کالبد خانواده ایرانی دمیده نشه آدم باید خون گریه کنه در قبال اتفاقاتی که در قبال نهال تازه انقلاب رخ میده.
دردمند
نظرم رو برای این دادم تا سایت شما دنبال درد های انقلاب باشه مهم نیست چاپ کنین یا نه همین که سردبیر سایت و تحریریه از افکار مردم با خبر باشن برای من کافیه و من الله توفیق
دردت به جونم
سلام آقای دردمند و من قربون اون دردهات برم، از بابک زنجانی و سعید مرتضوی و خاوری و برو بچه های دیگه چه خبر؟ آقای بقایی و مشایی و اون احمدی جونت هم که داره تققشون درمیاد و حالا که حضرت آیت ا... بعد از سالها متوجه شدن و توبه و انابه، حالا از چه دردی جلییز و ویلییز پیدا کردی آخه دردت به جونم! آره جونم همش سیابازی بود احمدی اون احمدی که فکر میکردن نبود، نه ولایتمدار بود ونه عاشق امام زمان! اون با لعن یاران انقلاب می خواست دیده شود که شد و حالا هم ولایت و رهبری را هدف گرفته است ولی زهی خیال باطل که این بار مشتش باز شده است .
در حاشیه