نشانه‌های بحران در سازمان تامین اجتماعی آشکار است

هیات مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با صدور بیانه ای تاکید کرد که سازمان تأمین اجتماعی در مسیری قرار گرفته که نشانه های بحران در آن کاملاً آشکار است.

نشانه‌های بحران در سازمان تامین اجتماعی آشکار است

به گزارش ۸دی، هیات مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با صدور بیانه ای تاکید کرد که سازمان تأمین اجتماعی در مسیری قرار گرفته که نشانه های بحران در آن کاملاً آشکار است.

در ابتدای این بیانیه که نقد آشکاری بر عملکرد دولت ها و سیاسی‌کاری ها در مسیر ثبات سازمان تامین اجتماعی است آمده است: رجوع به ذخایر سازمان قبل از سال ۱۳۸۸ نشان دهنده عدم شفافیت و ارائه صورت های مالی است  که منجر به کسری منابع سازمان تامین اجتماعی در بخش نقدی است به گونه‌ای که امروز شاهد هستیم برای تأمین کسری سازمان از محل فروش دارائی‌های با ارزش و همچنین تسهیلات گران قیمت استفاده می‌شود.

نویسندگان این بیانیه با تاکید بر اینکه در صورت ادامه این روند سازمان تامین اجتماعی باید در سالهای آتی منابع خود را برای پرداخت اصل و سود دیون تخصیص دهد، چنین استدلال کرده اند که این شرایط بحرانی سبب شد که شخص مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس اقدام به رمزگشایی از وضعیت سازمان و مخاطراتی که در پیش روست بنمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نهایتاً این توضیحات باعث گردید که رئیس مجلس نسبت به وضعیت موجود حساس شده و دستور اقدامات فوری برای جلوگیری از ادامه وضع موجود را بدهد دستوری که منجر به ارائه گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شد و در پی آن جلسه غیرعلنی مجلس آماده شنیدن گزارش شفاف صندوق تأمین اجتماعی گردید.

در پایان این بیانیه تاکید شده که جامعه کارگری و اتحادیه پیشکسوتان امیدوار است دولت در بودجه سال ۱۳۹۷ و سالهای آتی به شکل مناسبی سهم سازمان را بشکل نقدی لحاظ کند تا جامعه بیمه شدگان خصوصاً مستمری بگیران سازمان در آینده دغدغه حقوق و مستمری و سایر تعهدات سازمان را نداشته باشند.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه