امام‌جمعه موقت رشت:

برخی در طول عمر انقلاب در مسئولیت خود غره شده‌اند/اساتید مطالبی را بازگو نکنند که موجبات وهن اسلام و انقلاب اسلامی باشد

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه غفلت موجبات نابودی انسان را فراهم می‌کند گفت: ما در طول عمر انقلاب اسلامی انسان‌هایی را دیده‌ایم که در مسئولیت خود غره شده و سلام کسی را پاسخگو نیستند.

برخی در طول عمر انقلاب در مسئولیت خود غره شده‌اند/اساتید مطالبی را بازگو نکنند که موجبات وهن اسلام و انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرنگار هشت دی حجت الاسلام صدیق عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با تبیین آثار اصرار بر گناه اظهار کرد: هیچ‌گناهی نباید کوچک شمرده شود زیرا همه گناهان کوچک انسان را به گناهان بزرگ سوق داده و او را نابود میکند.

وی با بیان اینکه دل حرم خداست و چیزی که خدا را از ما دور می کند موجبات بیچارگی انسان را فراهم می‌کند به چهار مورد که از خود گناه خطرناک تر است اشاره کرد و افزود: کوچک شمردن گناه، افتخار به انجام آن ، شادمانی از ارتکاب به گناه و اصرار برآن اثرات زیانباری را برای انسان به ارمغان می آورد.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه انجام گناه روی گناه دیگر ، دل را می میراند به ریاست طلبی سپاه دشمن در روز عاشورا اشاره کرد و افزود :در روایتی از امام حسن علیه السلام آمده است “آنکه به دنبال ریاست برود ، هلاک می‌شود مگر آن که برای خدا آن را برگزیند و اگر برای خدا باشد ،خداوند دستش را میگیرد و پیروز می‌شود”

صدیق عربانی با بیان اینکه ما در طول عمر انقلاب اسلامی انسانهایی را دیده ایم که در مسئولیت خود غره شده و سلام کسی را پاسخگو نیستند به اثرات منفی غفلت انسان اشاره و خاطر نشان کرد: غفلت موجبات نابودی انسان را فراهم ی کند.امام جمعه موقت رشت در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی به میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اشاره کرد و افزود: باید موجبات وحدت مسلمان ها را در جهان اسلام فراهم کرده و از رفتاری که باعث تفرقه بین مسلمانان می‌شود دوری جست ، زیرا بر اساس آیه “و اعتصموا بحبل الله جمیعا” باید بانگ وحدت را در جهان سرداد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به شرایط وضعیت جسمی شیخ عیسی قاسم که دوران مریضی را طی می‌کند ،تصریح کرد :حکومت ننگین آل خلیفه مراجعه او را به پزشک ممنوع کرده و گوش به فرمان صهیونیسم و آل سعود مانده و آنگاه ادعای مسلمانی هم می‌کند.

وی با اشاره به جنایات آل سعود و آل خلیفه خطاب به آنها گفت :شما چگونه ادعای مسلمانی می‌کنید ؟

صدیق عربانی با اشاره به مجاهدت های امام خمینی رحمه الله علیه در تاریخ انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی رحمت الله علیه به تمام دنیا و بشریت فهماند که اسلام دین پیروز است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ۱۱ آذر شهادت میرزا کوچک جنگلی، بیان کرد: تاریخ هرگز او و مجاهدت های ارزشمند او را فراموش نخواهد کرد.

وی تصریح کرد:میرزا کوچک جنگلی به عنوان یک طلبه معتقد به این بود که وقتی در کشوری زیست می‌کند که حضانت سرزمینش در اختیار آن کشور نیست و بیگانگان در آن سیطره دارند نباید به لباس طلبگی بسنده کند،لذا لباس رزم پوشید و قیام کرد.

صدیق عربانی با بیان اینکه رخنه نفاق در تشکیلات میرزا کوچک جنگلی موجبات تنهایی او را فراهم کرد، به مسیر یادمان میرزای جنگلی که بدون آسفالت است اشاره کرد و افزود: امیدوارم که با آسفالت کردن آن مسیر ،از مشکلات رفت و آمد کاسته شده تا کلیه گردشگران با سفر به آن مکان یاد او را زنده نگه دارند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به کمک ستودنی مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه خاطرنشان کرد :بعد از آن اتفاق دردناک تحمل این سرما قطعاً مشکل است و با توجه به تلاش‌های قابل تقدیر دست‌اندرکاران جهت تهیه کانکس برای استقرار موقت آنان ، فکر تحمل شرایط سخت آنان ، اشک را از چشمانم جاری کرد.

صدیق عربانی با تبریک روز ۱۶ آذر که به نام روز دانشجو نام گذاری شده است گفت: من سالها در دانشگاه تدریس کرده و از نزدیک، با خواستِ دانشجویان آشنایی دارم .

وی خطاب به دانشجویان گفت: صرف شرکت در کلاسهای دانشگاه ، کفایت درستیِ تصمیمات را برای شما فراهم نمی کند ،لذا می طلبد همیشه گوش به فرمان باشید، و از علم و تجربه ی بزرگترها بهره مند شوید.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه آینده کشور از آن شما جوانان و دانشجویان است گفت: تفاوت زمان تحصیل شما با دانشجویان زمان طاغوت این است که شما در حکومتی تحصیل می کنید که همه ی مسئولان آن منتخب رای شما می باشند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: درکلاسها مطالبی را بازگو نکنید که موجبات وهن اسلام و انقلاب اسلامی باشد زیراانقلاب اسلامی ایران خون دلها خورده و هنوز جوانانی برای حفظ تمامیت ارضی آن جان خود را تقدیم می کنند.

وی به تلاشهای ارزشمند سردارسلیمانی اشاره کرد وافزود: سلیمانی چشم رهبری معظم نظام است وباید قدر دان تلاشها و مجاهدت های این مرد الهی باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه