سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

وزیر امور خارجه توجهی به حل مشکل مرزنشینان آستارا ندارد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به لزوم استفاده مرزنشینان آستارا از مزایای گذر مرزی گفت: چندین بار با وزیر امور خارجه جهت ارائه راهکار در راستای رفع این مشکل مذاکراتی انجام گرفت اما به‌دلیل عدم حصول نتیجه مجبور شدم از وی طرح سئوال کنم.

وزیر امور خارجه توجهی به حل مشکل مرزنشینان آستارا ندارد

به گزارش ۸دی، ولی داداشی در جمع فعالان اقتصادی شهرستان آستارا اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا در سال‌های دور به اردبیل و تالش و شهرهای همجوار معلم اعزام می‌کرد که غنای فرهنگی این شهرستان را می‌رساند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی مشکل بزرگ شهرستان مرزی بندر آستارا را نبود سیستم فاضلاب شهری دانست و گفت: پس از ۱۸ ماه پیگیری‌های مستمر سرانجام موفق شدیم برای این امر ردیف بودجه‌ای با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص دهیم.

داداشی با انتقاد از اخذ مالیات گزاف از بازاریان این شهرستان گفت: در سنوات گذشته بازار آستارا پر رونق بود ولی در سال‌های اخیر به دلایلی در بازار این شهرستان رکود حاصل شده اما هنوز مالیات را بر مبنای سنوات گذشته محاسبه می‌کنند که امری نادرست است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به لزوم استفاده مرزنشینان این شهرستان از مزایای گذر مرزی تصریح کرد: چندین بار با وزیر امور خارجه جهت ارائه راهکار در راستای رفع این مشکل مذاکراتی انجام گرفت اما به‌دلیل عدم حصول نتیجه مجبور شدم از وزیر امور خارجه طرح سئوال کنم.

وی با قدردانی از حضور استاندار گیلان به‌همراه جمعی از مدیران استانی در این شهرستان اظهار داشت: از استاندار گیلان قول گرفته‌ایم که از ظرفیت مدیران و توانمندی‌های نیروی انسانی شهرستان مرزی بندر آستارا در سطوح بالای مدیریتی در استان گیلان استفاده کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت:شرایط استراتژیک شهرستان مرزی بندر آستارا به اندازه‌ای است که می‌تواند دروازه طلایی ورود به بازارهای اروپا  باشد.

دلق‌پوش با بیان اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا سالانه شاهد حضور بی‌شمار گردشگران داخلی و خارجی  است افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا سالانه میزبان ۶ میلیون گردشگر است که نشان دهنده پتانسیل‌های بالای حوزه گردشگری در این شهرستان است.

وی با اشاره به مراودات تجاری و رفت و آمدهای خانوادگی بین آستارا ایران و جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به وسعت مراودات دو شهر آستارا ایران و جمهوری آذربایجان پیشنهاد می‌شود یک پیمان برادری به امضای طرفین برسد تا روند مراودات دو شهر همسایه در ایران و جمهوری آذربایجان  تسهیل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه