مدیرکل اوقاف استان گیلان:

حماسه یوم الله “۹ دی” باید “عاشورایی” برگزار شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه فتنه ۸۸ نباید فراموش شود گفت: حماسه یوم الله ۹ دی را بایدعاشورایی برگزار کنیم.

حماسه یوم الله “۹ دی” باید “عاشورایی” برگزار شود

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ظهر امروز در نشست بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در رشت اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فتنه ۸۸ را فتنه بزرگی است که اصل نظام را هدف قرار داده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر لزوم تبیین جریان فتنه ۸۸ گفت: برخی با جریان فتنه همراه شدند و عده‌ای سکوت کردند اما برخی از مردم درباره فتنه ۸۸ هنوز توجیه نیستند و حساسیت رهبر انقلاب نسبت به مسئله فتنه باید به بدنه جامعه منتقل شود که نیازمند ورود به حوزه تبیینی است.

وی خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت نماز جمعه شد و افزود: با توجه به تقارن یوم الله هشت دی به‌عنوان حماسه پرافتخار مردم گیلان با روز جمعه، می‌توانیم سخنرانی تبیینی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را داشته باشیم و ائمه جمعه نیز بحث تبیین فتنه را در خطبه‌ها انجام دهند زیرا مردم تشنه حقیقت هستند.

علیزاده فضای مجازی را در این زمینه بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه از فضای تبیینی در دانشگاه‌ها فاصله گرفته‌ایم و جامعه باید بداند چه خسارت بزرگی در جریان فتنه ۸۸ متوجه ایران اسلامی شد و در این راستا کرسی‌های آزاداندیشی باید در دانشگاه‌ها برپا شود.

وی از آمادگی مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان در راستای روشنگری موضوع فتنه خبر داد و گفت: مبلغان و سخنرانان توجه داشته باشند که نباید مسائل مربوط به فتنه را جناحی کنند زیرا جریان فتنه ۸۸ اختلاف بین اصولگرا و اصلاح طلب نبود و اصل نظام را هدف قرار داده بود.

علیزاده با تاکید بر اینکه کلام و دیدگاه رهبری درباره فتنه باید بیان شود اظهار داشت: پیروزی جدید جبهه مقاومت بر داعش فضای جامعه را نسبت به جریان انقلاب امیدوارتر کرده است به‌طوری که مردم به بسیج و سپاه علاقمندتر شده‌اند و نباید کاری کنیم که این وحدت ملی ایجاد شده آسیب ببیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه فتنه ۸۸ نباید فراموش شود و حماسه یوم الله ۹ دی را بایدعاشورایی برگزار کنیم خاطرنشان کرد: وحدت ملی ایجاد شده در کشور به نام جبهه انقلاب و جبهه ولایت است و نباید تلقی جناحی از آن شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه