دم خروس تندروها در همدان بیرون زد

بر مسئولان دولت یازدهم است که بنگرند چگونه از پس برخی شعارهای تعریف نشده آنان، فضای اهانت به مقدسات و انقلاب اسلامی به وجود آمده است. دم خروس افراطیون جریان موسوم به اصلاح طلب این بار از همدان بیرون زد تا آنانی که به دروغ تلاش می کنند با جوسازی رسانه ای، انگ تندروی را به دیگران الصاق کنند، عملا رفتار افراط گرایانه را نشان دهند.

دم خروس تندروها در همدان بیرون زد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبرآنلاین، سعید رضوی فقیه روزنامه نگار نزدیک به جبهه منحله مشارکت، در جمع تعدادی از افرادی که خود را اصلاح طلب می نامیدند، اهانت های شرم آوری را نسبت به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ارکان مختلف نظام بر سر زبان آورد.

براساس این گزارش، این واکنش اگرچه از سوی استاندار همدان و سایر شخصیت ها و مسئولان این استان محکوم شد اما چرایی اجازه برگزاری چنین محافلی از سوی افرادی با خصوصیات رضوی فقیه سوال اساسی است که نیاز به کالبدشکافی دارد.

در کنار این مساله، بیرون زدن دم خروس افراطی و تندروی از محفل گروه هایی است که طی ۹ ماه اخیر به شدت می کوشیدند تا این انگ ناچسب را به دیگران الصاق کنند.

3599_756

مروری بر روزنامه های زنجیره ای که همینک بر دکه های عرضه مطبوعات خودنمایی می کنند و دو مورد آنها به جهت توهین به مقدسات و نص صریح قرآن کریم توقیف شدند، همچنین، سخنرانی های برخی افراد مشهور نشان می دهد که یک جریان تندرو، جهت انتقامگیری از مردم و نیروهای انقلابی تلاش کرده و می کنند تا هرنوع انتقاد از عملکرد دولت یازدهم را افراط و تندروی خوانده و با این برچسب، منتقدین را محکوم به سکوت نمایند.

این درحالی است که اوج تندروی و افراط را مردم سال ها در رفتار طیف های اصلاح طلب دیده اند و به چشم خود مشاهده کرده اند که اگر فضا برای آنان فراهم شود، نه به ارکان نظام رحم می کنند و نه به مقدسات قطعی اسلام و مکتب تشیع.

ظرف ۹ ماه گذشته نیز نمونه های فراوانی از سوءاستفاده آنان نسبت به فضای کنونی رویت شده است که عملکرد دو روزنامه فوق الذکر و نیز سخنرانی رضوی فقیه از جمله آنهاست.

او در همدان در نهایت گزافه گویی، دوران پس از انقلاب را در چارچوب پادشاهی طاغوتی قرار داده و آن را حکومت فردی و دیکتاتوری دانسته و به گستاخی به مقامات عالی رتبه نظام پرداخته است.

این اصلاح طلب تندرو اضافه کرده “این حکومت علوی امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تاسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم!”

و البته در ادامه لاطائلات خود مسایل دیگری را نیز مطرح کرده است.

با این حساب، به خوبی مشخص می شود که منظور برخی افراد از آزادی، در واقع نوعی بی بندوباری رفتاری و کلامی است نه آزادی اندیشه. آنان در عمل نشان داده اند که در عرصه های هنر، سیاست، روزنامه نگاری و… از فضاهایی متفاوتی که در کشور ایجاد می شود تنها برای ترویج ابتذال رفتاری و کلامی خود سوءاستفاده می کنند.

اینک، بر مسئولان سیاسی- فرهنگی دولت یازدهم است که بنگرند چگونه از پس برخی شعارهای تعریف نشده آنان، فضای اهانت و توهین به مقدسات و انقلاب اسلامی به وجود آمده است. طی ۹ ماه گذشته، مسئولان ارشد نظام و سایر دلسوزان انقلاب از دولتمردان خواسته اند تا منظور خود از شعار اعتدال را به صورت شفاف مطرح نمایند تا مانند شعار اصلاحات، دچار سوءاستفاده تندروها قرار نگیرد اما متاسفانه تاکنون تعریف دقیق و صحیحی از شعار اعتدال ارایه نشده و همین مساله موجب سوءبرداشت اهانت کنندگان به دین و کشور شده است.

سعید رضوی فقیه در کارنامه سیاه خود سابقه فعالیت در روزنامه‌های زنجیره ای توقیف شده در دوران سیاه فرهنگی دولت خاتمی را دارد. وی به دلیل مقالاتی که در اعتراض به صدور حکم اعدام برای هاشم آغاجری در مطبوعات منتشر کرده بود، در همان ایام بازداشت شد و پس از ادامه تحصیل در فرانسه و در بازگشت به تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) در سال ۸۷، حکم ۴ سال زندان را از دادگاه انقلاب دریافت کرد.

براساس اطلاعیه دادگستری همدان، پیگیری قضایی راجع به مطالب توهین آمیز وی آغاز شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه