توصیه های امام رضا(ع) برای درمان سردرد

به‌کار بردن حنا نیز یکی دیگر از راهکارهای امام‌رضا(ع) برای رهایی از سردرد است و ایشان می‏‌فرمایند: در هنگام سردرد حنا خضاب کنید.

توصیه های امام رضا(ع) برای درمان سردرد

به گزارش ۸دی به نقل از بهداشت نیوز، امروزه اکثر مردم مصرف داروهای شیمیایی و مسکن‌ها برای تسکین درد، به‌عنوان ساده‌ترین و سریع‌ترین انتخاب می‌کنند و متأسفانه مصرف بیش‌ از اندازه و بی‌دلیل داروهای شیمیایی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری در بدن انسان ایجاد کند.

 

سردرد یکی از شایع‌ترین دردها در بین افراد جامعه است که می‌تواند علل مختلفی داشته باشد اما مهمترین دلیل آن شیوه زندگی است که با رعایت نکاتی ساده می‌توان از آن جلوگیری کرد.

 

 

امام رضا(ع) برای پیشگیری از ابتلا به سردرد راه‌های مختلفی ارائه کرده‌اند که یکی از آن‌ها استفاده از کاسنی است، ایشان در این زمینه می‌فرمایند: کاسنی شفای هزار درد است و در آدمی دردی نیست جز اینکه کاسنی همه آن را از ریشه از بین می‌برد و همچنین فرمودند (کاسنی و روغن بنفشه ) تب را از بین می‌برد، برای سردرد مفید است و آن را از بین می‌برد.

 

 

امام رضا(ع) همچنین برای رهایی از سردرد فرمودند: ماهی تازه را فراموش نکنید، هر کس از درد شقیقه و شکم درد می‌ترسد نباید در زمستان و تابستان خوردن ماهی تازه را به تأخیر اندازد.

 

 

رعایت آداب حمام رفتن هم به نوبه خود از سردرد جلوگیری می‌کند؛ امام‌رضا(ع) در این زمینه می‌فرماید: هنگامى که خواستى به حمام بروى و می‌خواهی دچار سردرد و زکام نشوى قبل از فرو رفتن در آب پنج جرعه از آب گرم تمیز بنوش که به اذن خداوند متعال از درد سر و درد شقیقه سالم میمانى و گفته شده که پنج کف آب گرم نیز بر روى سر ریخته شود.

 

 

به‌کار بردن حنا نیز یکی دیگر از راهکارهای امام‌رضا(ع) برای رهایی از سردرد است و ایشان می‏‌فرماید: در هنگام سردرد حنا خضاب کنید.

 

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه