عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش قیمت سکه قابل قبول نیست؛ فاصله بین قیمت سکه و طلا ‌غیرطبیعی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت سکه قابل قبول نیست، گفت: فاصله بین قیمت سکه و طلا ‌غیرطبیعی است.

افزایش قیمت سکه قابل قبول نیست؛ فاصله بین قیمت سکه و طلا ‌غیرطبیعی است

به گزارش۸دی؛به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، محمدحسن‌نژاد با اشاره به افزایش نرخ سکه در بازار اظهار داشت: افزایش نرخی که در قیمت سکه در هفته‌های اخیر صورت گرفته، شوک موقتی است و در صورت کاهش تقاضا، نرخ آن نیز متعادل می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسان در قیمت سکه متأثر از عوامل اقتصادی است، این امر را بدیهی دانست و تصریح کرد: بارها تجربه نشان داده که هرگونه افزایش نرخ سکه در بازار موجب رشد قارچ‌گونه سوداگران در بازار و افزایش حبابی قیمت آن می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت سکه قابل قبول نیست و موجب واسطه‌گری در این حوزه می‌شود، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، افزایش تقاضای طلا و سکه در بازار امری بدیهی است که در افزایش بهای طلا در بازار تأثیرگذار بوده است، اما واقعی نیست و به‌زودی حباب افزایش قیمت در این بازار شکسته می‌شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه شرایط کنونی سکه و طلا نیازمند مدیریت این بازار است اظهار داشت: کم‌توجهی به مدیریت و نظارت بر بازارهای طلا و سکه باعث رونق سوداگری و افزایش حباب در این بازار شده است.

نماینده مردم مرند در مجلس در ادامه از دستگاه‌های نظارتی نظیر اتحادیه طلا و جواهر خواست که نظارت بیشتر و اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی مناسب از افزایش بی‌رویه سکه و طلا جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم که قیمت سکه باید کمی بیش از ارزش طلا باشد، اما در وضعیت کنونی فاصله بین قیمت سکه و طلا زیاد است که این غیرطبیعی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه