در فاصله یک هفته به پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال

برانکو طلسم ۳ ساله پرسپولیس برابر ذوب‌آهن را می‌شکند؟/ شاهین اقبال بر دوش تبریزی یا علیپور

از چهارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی این هفته به مصاف یکدیگر می‌روند.

برانکو طلسم ۳ ساله پرسپولیس برابر ذوب‌آهن را می‌شکند؟/ شاهین اقبال بر دوش تبریزی یا علیپور

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، لیگ برتر فوتبال به روز‌های پایانی خود در نیم‌فصل نخست نزدیک می‌شود و هفته چهاردهم این رقابت‌ها روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۹ و ۱۰ آذر‌ماه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی این هفته ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس به مصاف یکدیگر می‌روند.

ذوب‌آهن که در هفته‌های اخیر فراز و فرود‌های بسیاری داشته است در دومین دیدار خانگی خود در ورزشگاه نقش جهان باز هم شکست را پذیرفت و از رقبای خود برای رسیدن به رده‌های بالای جدول باز ماند؛ سبز‌پوشان اصفهانی اما انگیزه بالایی برای جدال با پرسپولیس دارند و با توجه به پرداخت ۱۰ درصد از قرار‌داد آن‌ها به نظر می‌رسد از روحیه خوبی نیز برخوردار باشند.

پرسپولیس نیز که عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر داشته است با کسب پیروزی در دقایق پایانی مقابل اصلی‌ترین رقیب خود در صدر جدول به خوبی برای این بازی مؤثر آماده هستند؛ برانکو از بازیکنانش خواسته است در این دیدار برای تثبیت موقعیت خود در جدول با جان و دل به میدان بروند.

* داوران دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز جمعه و در ورزشگاه آزای تهران آغاز خواهد شد و محمد‌حسین زاهدی‌فر به همراه حسین ظهیری، مهدی عالیقدر و شاهو اصلانی قضاوت این بازی مهم را بر عهده دارند؛ علی خسروی نیز ناظر این دیدار است.

* محرومان و مصدومان دو تیم

وحید محمد‌زاده از ذوب‌آهن تنها مرحوم این بازی است و سایر بازیکنان دو تیم می‌توانند در این بازی حضور داشته باشند و بشار رسن تنها مصدوم پرسپولیس است که شرایط بازی را پیدا کرده اما با صلاح‌دید کادر پزشکی در ترکیب این تیم قرار خواهد گرفت؛ البته سعید الهویی مربی ذوب‌آهن و ایگور پانادیچ از پرسپولیس دیگر محرومان دو تیم در این دیدار هستند.

* نتایج بازی‌های گذشته

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته گذشته میزبان فولاد خوزستان بودند و در پایان با نتیجه ۱ بر صفر شکست خوردند؛ ذوبی‌ها با کسب ۳ پیروزی، ۷ تساوی و ۳ شکست در ۱۳ هفته گذشته و با ۱۶ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر حضور دارند.

سرخ‌پوشان تهران نیز در ۱۳ هفته گذشته و با احتساب یک بازی عقب‌مانده ۸ برد، ۳ تساوی و ۱ شکست در کارنامه دارند و با کسب ۲۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارند؛ شاگردان برانکو هفته گذشته و در بوشهر با نتیجه ۱ بر صفر پارس جنوبی جم را شکست داند.

* تاریخچه بازی‌های دو تیم

ذوب‌آهن و پرسپولیس تا کنون در لیگ برتر ۳۲ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین سبز‌پوشان ۱۰ پیروزی کسب کرده‌اند و سهم پرسپولیس نیز ۱۱ برتری بوده است و ۱۱ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۳۲ بازی انجام شده بین دو تیم ۸۷ گل به ثمر رسیده است که پرسپولیس ۴۵ گل و ذوب‌آهن ۴۲ گل زده‌اند؛ بهترین برد دو تیم برابر یکدیگر برتری ۳ بر صفر بوده است و پر‌گل‌ترین دیدار نیز به بازی برگشت فصل گذشته بازمی‌گردد که با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید.

سرخ‌پوشان پایتخت در ۷ بازی گذشته خود برابر ذوب‌آهن در جام‌های مختلف ۵ باخت و ۲ تساوی دارند و ۳ سال است نتوانسته‌اند سبز‌پوشان اصفهانی را شکست دهند؛ برانکو نیز در ۵ دیدار قبلی خود با ذوب‌اهن ۳ شکست و ۲ تساوی در کارنامه دارد اما امیر قلعه‌نویی در ۵ تقابل اخیر خود با برانکو ۳ باخت و ۲ تساوی کسب کرده است.

* بهترین گلزنان دو تیم

مرتضی تبریزی با ۵ گل بهترین گلزن ذوب‌آهن است و مهدی رجب‌زاده و سید محمد‌رضا حسینی به ترتیب ۳ و ۲ گل برای ذوبی‌ها به ثمر رسانده‌اند؛ در تیم پرسپولیس نیز علی علیپور، مهدی طارمی و فرشاد احمد‌زاده به ترتیب با ۶، ۴ و ۳ گل بهترین گلزنان این تیم هستند.

به گزارش فارس، برنامه سایر دیدار‌های چهاردهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پنج‌شنبه ۹ آذر‌ماه

سپاهان اصفهان – استقلال خوزستان

گسترش فولاد تبریز – سایپا

پیکان تهران – استقلال تهران

فولاد خوزستان – سپیدرود رشت

جمعه ۱۰ آذر‌ماه

نفت تهران – پارس جنوبی جم

سیاه جامگان – پدیده مشهد

صنعت نفت آبادان – تراکتورسازی تبریز

انتهای پیام/چ

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه