«واکنش خانه ملتی‌ها به گزارش صدروزه عملکرد دولت دوازدهم»

خسته بند: ناکامی دولت در شکوفایی حداقلی اقتصاد کشور/ آمارهای کاهش بیکاری دولت غیرواقعی است/ دولت مانع تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران شد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شوری اسلامی با اشاره به ناکامی دولت در شکوفایی حداقلی اقتصاد کشور گفت: آمارهای ارائه‌شده دولت در رابطه با کاهش بیکاران غیرواقعی است.

خسته بند: ناکامی دولت در شکوفایی حداقلی اقتصاد کشور/ آمارهای کاهش بیکاری دولت غیرواقعی است/ دولت مانع تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران شد

به گزارش هشت دی؛ حسن خسته بند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی در واکنش به گزارش عملکرد ۱۰۰روزه رئیس‌جمهوری اظهار کرد: وضعیت دولت در بخش‌های مختلف کشور، وضعیت جالبی نیست و با ضعف‌هایی همراه است.

وی بابیان اینکه وضعیت کشور در ماه‌های نخست دولت دوازدهم مکدر است، افزود: باید به دولت کمک کرد تا از مسیر پرپیچ‌وخمی که در مسیر رشد و نمو کشور وجود دارد، عبور کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بخش زیادی از نیرو و توان دولت در ثابت ماندن تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران صرف شده، گفت: تحریم‌های شدیدی روزبه‌روز علیه جمهوری اسلامی ایران وضع می‌شد اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت از تحمیل تحریم‌های سنگین علیه ایران جلوگیری و درواقع می‌توان گفت پس از برجام اتفاق خاصی در کشور نیفتاده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناکامی دولت در شکوفایی حداقلی اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه در بیشتر بخش‌های کشور ازجمله مسکن و تولید علیرغم اینکه پول‌های زیادی صرف شده اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و اقدامات دولت ملموس نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مسبب ناکامی دولت در بخش تولید را سه مسئله عنوان کرد و افزود: دولت یا اعتبارات کشور را درست هزینه نکرده، یا تولیدکننده نتوانسته اعتبارات را درست مدیریت کند و یا اینکه تولید محصول نهایی توجیه اقتصادی نداشته است.

خسته بند با تاکید بر اینکه دولت باید در بخش اقتصاد یک بازنگری داشته باشد، افزود: مسئولین هر استان ازجمله استانداران باید بررسی کنند تا بیابند چرا با پول و اعتباری که در اختیارشان قرارگرفته، اقدام قابل‌توجه و حداقل پیشرفت در حوزه اقتصاد صورت نگرفته است.
وی بابیان اینکه با پرداخت وام‌ها از سوی دولت به راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی و یا تزریق اعتبارات برای تقویت میزان تولید اتفاق خاصی عاید کشور نشده، تصریح کرد: آمارهایی که در رابطه با کاهش بیکاری داده می‌شود غیرواقعی است و اذعان همکاران ما در مجلس شورای اسلامی حکایت از نارضایتی و عدم جذب در بخش‌های مختلف دستگاه‌های دولتی، کارخانه جات و یا شرکت‌های مختلف دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در چهر سال جاری حتماً برنامه‌ریزی صحیح و مدون برای اقتصاد کشور و کاهش بیکاری داشته باشد، گفت: هرساله بیش از۸۰۰ هزارتا یک‌میلیون نفر به جمع بیکاران کشور ازجمله بیکاران تحصیل‌کرده افزوده می‌شود اما با ابراز تأسف باید گفت در بخش تولید و اشتغال با توجه به امکاناتی که در کشور وجود دارد، اقدامی نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از عزم دولت در پرداختن به اقتصاد مقاومتی ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشبختانه دولت تازه به این باور رسیده که اقتصاد مقاومتی در کشور قابلیت اجرایی دارد و نباید برای رشد و توسعه اقتصاد به بیرون از مرزها دل‌خوش کند.

خسته بند از تحریم‌های دلسوزانه و داخلی هم گله‌مند شد و گفت: برخی از افراد تحت عنوان کارشناس و حتی به‌عنوان دلسوز برای پروژه‌های عمرانی و تولیدی و صنعتی اظهارنظر و سنگ‌اندازی‌هایی می‌کنند که بنده معتقدم تا زمانی که خود را از تحریم داخلی نجات ندهیم، رفع تحریم خارجی هم هیچ اتفاقی نمی‌تواند برای ما ایجاد کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت‌های حاصله کشورهای توسعه‌یافته با تاکید بر توان داخلی افزود: کشورهای توسعه‌یافته سال‌ها هست که با تکیه‌بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی پایه‌های اقتصاد کشور خود را مستحکم کرده‌اند اما متأسفانه ما شاهد رکود پروژه‌های عمرانی و توقف آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه