«واکنش خانه ملتی‌ها به گزارش صدروزه عملکرد دولت دوازدهم»

لاهوتی: نمره قابل قبولی به دولت در حوزه اقتصادی نمی‌دهم/ کاهش صادرات و افزایش واردات را در دولت دوازدهم شاهد بوده‌ایم

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد چندماهه دولت در حوزه اقتصادی گفت: در شش ماه نخست سال شاهد کاهش صادرات و افزایش واردات از سوی دولت بوده‌ایم.

لاهوتی: نمره قابل قبولی به دولت در حوزه اقتصادی نمی‌دهم/ کاهش صادرات و افزایش واردات را در دولت دوازدهم شاهد بوده‌ایم

به گزارش ۸دی؛ مهرداد بائوچ لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود، در واکنش به گزارش عملکرد صدروزه رئیس‌جمهوری اظهار کرد: دیدگاه ما این بود که دولت اقدامات ویژه‌ای در حوزه اقتصادی داشته باشد اما من نمره قابل قبولی به دولت در حوزه اقتصادی نمی‌دهم.

وی با انتقاد از صادرات و واردات در کشور و تاکید بر حمایت از تولید، افزود: به هر شکل ممکن واردات ادامه دارد و حمایت از تولید داخلی پایین است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به موضوع واردات برنج در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: با تلاش نمایندگان شمالی ازجمله گیلان حجتی، وزیر جهاد کشاورزی را مجاب کردم تا ثبت سفارش را لغو کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در واردات برنج، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند ۵۰۰ هزار تن برنج موردنیاز کشور است اما تاکنون یک‌میلیون تن برنج وارد کرده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تاکید بر اینکه منطق دولت و وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با واردات بی‌رویه برنج صحیح نیست، تصریح کرد: وقتی از حجتی سؤال می‌کنیم برنج واردشده اضافه نیست، تائید می‌کند که اضافه است اما مدعی است که مقصر واردات خودش نیست، بلکه جهانگیری هست که بر واردات برنج نقش دارد.

بائوچ لاهوتی با اشاره به لغو دستور واردات برنج از سوی شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: گرچه وزیر صنعت ثبت سفارش‌ها را متوقف کرده اما همچنان یک‌میلیون تن برنج در لیست سفارش‌ها باقی است و باید وارد شود.

وی بابیان اینکه دولت دوازدهم در چندماهه نخست با کاهش صادرات مواجه بوده، گفت: نگاه ما این بود که دولت واردات خود را کاهش بدهد اما در شش ماه نخست سال با افزایش واردات همراه بوده‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد دولت نشان می‌دهد ما به مسیر درستی در حال هدایت نیستیم، تصریح کرد: اتفاقی که بتواند منجر به یک تحول اقتصادی بشود پیش رو دولت نیست و دولت آینده‌ای مبهم را سپری می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه