مراسم بزرگداشت مرحوم عباس امیری برگزار شد+ تصاویر

فاطمه مسعودی همسر عباس امیری در این مراسم با اشاره به ابعاد شخصیتی امیری ،دلیل ماندگاری امیری در ذهن مردم را صداقت امیری عنوان کرد و افزود: امیری هرگز دروغ نمی‌گفت و غیبت نمی‌کرد ،کسی را آزار نمی‌داد و چشم و هم‌چشمی نداشت.

مراسم بزرگداشت مرحوم عباس امیری برگزار شد+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز، علی اسماعیل‌پور در سومین مراسم بزرگداشت مرحوم عباس امیری در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت با اشاره به اینکه گیلان مهد پرورش هنرمندان است اظهار کرد: عباس امیری فردی بزرگ در تاریخ هنری گیلان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  با اشاره به نقش آفرینی های متفاوت وی در سینما ،تلویزیون و تئاتر افزود: این بازیگر بزرگ پیام های خود را با بازی دلنشینش به مخاطب منتقل می کرد.

amiri00004

 وی با تاکید بر الگوپذیری جوانان از پیشکسوتان بیان کرد: من نه به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بلکه به عنوان یک شهروند علاقه مند و سپاسگزار از عباس امیری در مراسم بزرگداشت وی حضور دارم .

اسماعیلی گیلان را جز استانهای پیشتاز در هنر نمایش عنوان کرد و با اشاره به تئاتر خیابانی در لاهیجان ، گفت:این جایگاه در تاریخ شهروندی گیلان ثبت شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه گیلان در فروش بلیط سی و دومین جشنواره بین الملی فجر در سطح کشور مقام اول را کسب کرد،در ادامه با اشاره به فروش ۸هزار بلیط در گیلان اظهار کرد:۱۸ هزار گیلانی به تماشای فیلم‌های اکران شده در جشنواره فیلم فجر نشستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در هیچ استانی مانند گیلان به تئاتر اقبال عمومی وجود ندارد خاطرنشان کرد: در گیلان مجوز اجرای هیچ کنسرتی  تاکنون لغو نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم گیلان این ظرفیت را دارند تا از موسیقی لذت ببرند گفت: تاکنون هیچ گزارشی از ایجاد ناهنجاری اخلاقی در اجرای کنسرت ها به دست ما نرسیده است.

amiri00005

پروانه معصومی نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از زنده یاد عباس امیری ،وی را یکی از چهره های شاخص سینما و تئاتر کشور دانست و افزود:عباس امیری با خطوط چهره اش بازی می کرد و نیازی به دیالوگ نداشت.

معصومی  با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم امیری، ابراز داشت:این بازیگر سینما و تلویزیون کودک دورون خود را زنده نگه داشته بود.

وی حضور موثر هنرمندانی چون عباس امیری در سینما و تئاتر را مورد تاکید قرارداد و افزود:عباس امیری فخر سینمای ایران بود.

بهزاد عشقی ،کارگردان سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه با فیلم هایی که امیری در آن ایفای نقش کرد اظهار کرد: بازی این هنرمند الگویی جوانان جویای نام قرار گیرد.

amiri00003

وی با تاکید بر اینکه امیری بازیگری است که باید آن را از نوع شناخت و به نسل آینده معرفی کردافزود: برپایی بزرگداشت های شفاهی کفایت نمی کند تا اثر هنرمند مکتوب و کشف نشود ماندگاری نخواهد داشت.

فاطمه مسعودی همسر عباس امیری در این مراسم با اشاره به ابعاد شخصیتی امیری ،دلیل ماندگاری امیری در ذهن مردم را صداقت امیری عنوان کرد و افزود: امیری هرگز  دروغ نمی‌گفت و غیبت نمی‌کرد ،کسی را آزار نمی‌داد و چشم و هم‌چشمی نداشت.

amiri00002

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمدمهرافروز
سلام برشمادوستان خوبم.وقت بخیر..خدایش بیامرزاد....
در حاشیه