ضرغامی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد

ماجرای اصرار “فریدون” و “آشنا” برای اجرای برنامه ۱۰۰ روزه با مجری ‌دفتر رئیس جمهور‌

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح ماجرای اصرار “فریدون” و “آشنا” برای اجرای برنامه ۱۰۰ روزه با مجری ‌دفتر رئیس جمهور‌ گفت: من زیر بار نرفتم چرا که باید مجری را صداوسیما انتخاب کند تا استقلال صداوسیما زیر سال نرود.

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم  سید عزت الله ضرغامی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز دانشجو با عنوان «دانشجو بیدار است» که به همت بسیج دانشجویی در تالار شهید شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه یونسکو گزارشی را در ۲۰۱۶ منتشر کرده که به زودی در ایران هم منتشر می‌شود اظهار کرد: این گزارش شاخص توسعه انسانی کشور (اچ.دی.آی) است که آمار و اطلاعات جالبی را از کشور منتشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این گزارش یک شاخص ترکیبی از سه محور معرفی کرده که منجر به نمره شده و بر اساس این نمره کشورها را رتبه بندی کرده است افزود: سه شاخص «امید به زندگی، بهداشت، درمان و سلامت»، «آموزش همگانی، دسترسی عمومی آموزش، امکان آموزش حوزه‌های مختلف و…» و «میزان درآمد سرانه مردم ایران که حدود ۱۶ هزار دلار است» مورد ارزیابی قرار گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در ترکیب این سه شاخص از نمره ۱۰۰، نمره ۸۰ به بالا به عنوان کشورهای برخوردار و توسعه یافته رتبه‌بندی می‌شود که تعداد بسیار کمی هستند، افزود: رتبه‌های بعدی سطح بالا، متوسط و ضعیف رتبه‌بندی شد که ایران در این رتبه بندی با نمره ۷۸ است و در مرز کشورهای توسعه یافته قرار دارد.

ضرغامی با بیان اینکه این گزارش از دیدگاه کارشناسان خارجی و نه کارشناسان داخلی جمع‌بندی شده است، ادامه داد: ایران جزو کشورهای بسیار بالا رتبه بندی شده که در حد کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات زیادی که در کشور داریم، امید به زندگی که مسئله مهمی در کشور بالاست ابراز داشت: درست است که به لحاظ اقتصادی و معیشتی مشکلاتی داریم ولی در بسیاری از حوزه‌ها موفق هستیم و در سطح جهانی اثرگذار هستیم که سردار سلیمانی سمبل این اقتدار و اثرگذاری است.

وی با اشاره به اینکه کشوری که روزی در شهریور ۲۰ سران متفقین آمدند ایران جلسه گذاشتند و شاه ایران خبردار نبود، اظهار کرد: شاه کاره ای نبود و این سه نفر از سران به ایران آمدند و گفتند که ما سه تا با هم هستیم ولی شاه التماس کرد که به ما وقت ملاقات بدهید! ولی ببینید که ما امروز از کجا به کجا رسیدیم.

ضرغامی با بیان اینکه من نگاه اصلاح گرایانه دارم، خط قرمزی ندارم و تذکرات را صریح می‌گویم که آخرین بار آن عذرخواهی وزیر اطلاعات به خاطر تذکرم بود اضافه کرد: من خودم منتقد هستم ولی می‌بینم که در فضای مجازی از ناآگاهی جوانان استفاده می‌کنند و برخی عکس‌های شاه را منتشر می‌کنند که ما آن زمان فلان اقتدار را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در «فاجعه منا» دولت و وزارت خارجه بسیار ضعیف عمل کرد خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هم در سازمان ملل بود و دیر موضع‌گیری کرد، سفیر عربستان هم وقت نمی‌داد و آقای ظریف در کنار امیر کویت آنگونه نشست که عربستان جواب ما را بدهد و تصویر آن منتشر شد چراکه حاضر نبود جنازه‌ها را تحویل بدهد. رهبری تذکر را دادند که باید حجاج ما را بدهند، اگر ندهند برخورد ما سخت بود لذا عربستان بعد از تذکر رهبری زنگ زد که جنازه‌ها و هرچه خواستید می‌دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شاه در دیدار با استالینی که از وسط جلسه متفقین در ایران، بیرون آمد، گفته بود که جای پدر من خوب نیست از فلان جا به فلان جا تبعید کنید که آب و هوای خوبی داشته باشد تصریح کرد: پوتین امروز یکی از مقتدرترین رهبران دنیاست ولی وقتی به ایران می آید ابتدا به دیدار مقام معظم رهبری می‌رود که این نشان از اقتدار ایران در دنیاست.

وی موضع عزت و اقتدار را در دنیا مثال زدنی دانست و گفت: اگر امروز با بی عرضگی برخی مدیران نمی‌توانیم اقتصاد را درست مدیریت کنیم، مشکل از ماست، ولی ایران بسیار مقتدر است. داعش را برای ما ساختند، گفتند که اسد باید برود ولی ایران ایستاد که در نتیجه برخی سردمداران مخالف رفتند و اسد ماند.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد تصمیمات شورای عالی امنیت ملی در مورد حصر و فتنه ۸۸ ابراز داشت: بعد از انتخابات ۸۸ بعد از ناآرامی‌ها بحث‌های این حوزه در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع به مدت ۲۰ ماه تا بهمن ۸۹ ادامه داشت.

وی افزود: بعد از ۹ دی ۸۸ که تصاویر هشت دی ۸۸ تبریز در شور راهپیمایی تهران بسیار موثر بود، در سال ۸۹ همزمان با بیداری اسلامی جریانی راه افتاد که این بیداری اسلامی می‌تواند حکومت سوریه و ایران را هم ساقط کند، لذا در مورد ایران کار را آغاز کردند و سران فتنه فراخوان دادند، آقای خاتمی زیر بار بیانیه نرفت و آن را امضا نکرد ولی موسوی و کروبی امضا کردند و مردم را به کف خیابان فراخواندند.

این عضو سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در ۲۵ بهمن ۸۹ در شورای عالی امنیت ملی به اتفاق آرا برای جمع کردن کف خیابان که نا امنی و کشته نداشته باشیم تصمیم بر این شد تا حصر صورت گیرد و امنیت مردم حفظ شود ادامه داد: این مصوبه مورد تایید همه قرار گرفت، آقای روحانی هم بحث مخالفی نداشت و بعد از جمع بندی این حصر به تصویب رسید.

ضرغامی خاطر نشان کرد: در شورای عالی امنیت ملی اخیر به ریاست روحانی هم برداشتن حصر به تصویب نرسید چراکه این حصر برای حفظ امنیت کشور به تصویب رسیده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما در ادامه، در پاسخ به پرسش دانشجویان در مورد گزارش ۱۰۰ روزه روحانی در دوره یازدهم ریاست جمهوری، خاطره‌ای از گزارش ۱۰۰ روزه اول بیان کرد و گفت: در این گزارش، مجری را دفتر رئیس جمهور آورد که من زیر بار نرفتم چراکه باید مجری را صداوسیما انتخاب کند تا استقلال صداوسیما زیر سال نرود.

وی با یادآوری اینکه آقایان فریدون و آشنا و… اصرار کردند ولی نپذیرفتم، ابراز داشت: بعد از یک ساعت که مردم منتظر گفت‌وگو بودند، مصاحبه را برگزار کردیم ولی برای برنامه‌های بعدی نظر شورای عالی نظارت را خواستیم که حق را به صداوسیما دادند.

وی اظهار کرد: گزارش ۱۰۰ روزه دیشب را علاقمند بودم ببینم ولی بیست دقیقه اول را گوش دادم حرف جدیدی نداشتند، روند اصلی گزارش هنوز این بود که چه باید کردها و گزارشات تکراری بیان شود که بعد از ۲۰ دقیقه به کار دیگری مشغول شدم و توفیق نیافتم ادامه آن را گوش دهم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه