ناظر گمرکات گیلان خبر داد؛

واردات گندم از گمرکات گیلان / صادرات ۲۶۸ هزار و ۷۶۶ تن کالا از گمرک‌های انزلی و آستارا

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: در هشت ماهه اول امسال از طریق گمرکات گیلان، علاوه بر صادرات ۲۶۸ هزار و ۷۶۶ تن کالا محصولاتی مانند گندم، هن آلات و ماشین آلات صنعتی و … وارد کشور شده است.

واردات گندم از گمرکات گیلان / صادرات ۲۶۸ هزار و ۷۶۶ تن کالا از گمرک‌های انزلی و آستارا

به گزارش ۸دی،  محمد شهبازی اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال گمرکات گیلان توانست ۲۶۸ هزار و ۷۶۶ تن کالا به ارزش ۱۸۶ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۷۴۰ دلار صادرات داشته باشد.

ناظر گمرکات گیلان بیان داشت: از مجموع صادرات صورت گرفته از گمرکات استان گیلان در هشت ماه اول امسال در گمرک انزلی کالاها به ارزش ۷۳ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۹۰ دلار صادر شده است.

وی ادامه داد: وزن کالاهای صادر شده غیر نفتی از طریق گمرک انزلی، ۷۳ هزار و ۵۴۲ تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را نشان می دهد.

ناظر گمرکات گیلان تصریح کرد: کالاهایی نظیر محصولات نباتی، میوه، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات گیلان محسوب می شوند.

به گفته وی، این کالاها از طریق گمرکات گیلان از ابتدای سال جاری تا کنون به مقصد کشورهایی نظیر آذربایجان، روسیه و عراق صادر شده است.

شهبازی تاکید کرد: سه کشور مذکور در میان بیش از ۳۰ کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کشورهایی نظیر گرجستان، قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق، افغانستان و… نیز از فعال ترین طرف های تجاری این گمرکات محسوب می شوند.

این مسوول به ارائه گزارشی در خصوص ترانزیت خارجی گمرکات گیلان در هشت ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: در مدت مذکور در زمینه ترانزیت خارجی صادره مقدار ۱۷۴ هزار و ۶۱۶ تن کالا از طریق گمرکات گیلان ترانزیت صورت گرفته است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هم اکنون با ۳۹ درصد افزایش همراه بوده است.

به گفته وی، این کالاها از طریق گمرکات گیلان و از مبدا کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و … ترانزیت انجام گرفته است.

شهبازی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: ارزش کالاهای ترانزیت شده طی هشت ماه نخست امسال برابر با ۱۶۹ میلیون ۳۸۲ هزار و ۸۶۹ دلار بوده است .

این مسوول در استان گیلان یادآور شد: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه است.

وی همچنین عنوان کرد: در این مدت بالغ بر یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۴۷۵ تن کالا به ارزش ۶۰۹ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۵۲ دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات انجام شده است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی یادآور شد: عمده کالاهای وارد شده از طریق گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی بوده است.

شهبازی اظهار کرد: عمده واردات صورت گرفته گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و امارات و… انجام شده است.

وی همچنین در خصوص تردد مسافران از گمرکات گیلان از ابتدای سال جاری تا کنون بیان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در هشت ماه نخست امسال ۲۶۵ هزار و ۶۵۰ نفر با ۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد شده اند.

ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی، تاکید کرد: همچنین ۲۵۱ هزار و ۳۵۳ نفر با ۲ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از طریق گمرکات گیلان از کشور خارج شده اند.

منبع: خبرگزاری موج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه