خبرنگار: ابوالفضل شکری
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

یاران انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسند / شهدای مدافع حرم پرچم کفر را بر زمین کوبیدند

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: در انقلاب اسلامی یاران انقلاب برای خود جغرافیا نمی‌شناسند و هر جا لازم شد به آنجا هم می‌روند.

یاران انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسند / شهدای مدافع حرم پرچم کفر را بر زمین کوبیدند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین تسخیری عصر امروز در یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت رودسر در مسجد امام رضا (ع) گلزار شهدای این شهر ضمن بیان هفت ویژگی خاص شهدا در حدیثی از پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: پیامبر فرمود اولین قطره خون شهید باعث آمرزش گناهانش خواهد شد؛ شهدا معصوم نبودند و در مسیر زندگی ممکن است گناهانی انجام داده باشد اما خداوند متعال برای کسی که از او اطاعت کند پس از ریخته شدن اولین قطره خونش تمام گناهانش بخشیده می‌شود.

وی افزود: در ادامه این روایت آمده است شهید سر در دامن حورالعین می‌گذارد و به لباس‌های بهشتی آراسته می‌شود. از پیامبر سؤال کردند که چرا پیامبر را شهدا را با لباسشان تدفین می‌کنند فرمود این لباس، لباس اطاعات و لباس غرق در خداوند متعال است و کسی که با خون خود، خودش را غسل داد غسل و کفن ندارد و خداوند متعال او را مزین به لباس بهشتی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: در این روایت آمده است که خداوند به شهدا اجازه گردش در تمام بهشت را می‌دهد و این مقام به هرکسی داده نخواهد شد. همچنین پیامبر می‌فرماید شهید وجه خداوند را نظاره‌گر است و این مقام شهید است و خداوند به او کمال و مقامی داده است که امیرالمؤمنین (ع) از خداوند طلب می‌کند که خدایا به من منازل شهدا را عطا کن.

تسخیری ادامه داد: ما نیاز به شهدا داریم و شهدا نیازی به مجالس و یادواره‌ها ندارند. ما جمع شده‌ایم که از مسیر شهدا جدا نشویم. شهدا هم ما را دعوت کرده‌اند بیایید که مسیر همین مسیر است و اگر می‌خواهید با بهترین‌ها و بهترین باشید راه همین است.

وی با بیان اینکه شهدا راه را شناخته‌اند و خداوند به همین واسطه به آن‌ها عزت داده است اظهار کرد: این خداوند است که به انسان عزت می‌دهد نه کدخدا که عده‌ای به دنبال آن‌ها می‌روند. امروز کدخدای دنیا در برابر شهدا اسلحه‌شان را زمین گذاشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه داعشی‌ها در یک دانشگاه نظامی در یک روز ۱۷۰۰ جوان را ذبح کردند و نوزادی را زنده‌زنده مقابل مادرش کباب کردند افزود: جنایات داعشی‌ها در واقع جنایات همان کدخدایی است که برخی به دنبال مذاکره با آن هستند. داعشی‌ها سربازان و آموزش دیدگان آن‌ها بودند و امثال ابوبکر بغدادی‌ها تنها مهره‌های آمریکا و اسراییل و انگلیس بودند و شهدای ما به ما آموختند که باید در مقابل این‌ها مقاومت و ایستادگی کرد.

تسخیری افزود: ما باید در عمل در مقابل همه ظالمان عالم با اهدای جان و مال بایستیم تا اسلام بماند و شهید نظری همین کار را کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما به برکت خون شهدا پایدار مانده است گفت: در انقلاب اسلامی یاران انقلاب برای خود جغرافیا تعیین نکرده‌اند و هر جای زمین فریاد ای مسلمین! بلند شوید و رهبر ما اجازه دهد به آنجا خواهند رفت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان ادامه داد: پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را برای کمک به داعش و شکست اسلام به عراق و سوریه آوردند اما باوجود یاران انقلاب نتوانستند کاری انجام دهند و این با منطق مذاکره سازگار نیست و منطق در برابر این دشمن مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی و ندیدن مرزهای جغرافیایی است.

تسخیری افزود: امروز پرچم اسلام ناب محمدی (ص) است که در عالم می‌درخشد و پرچم کفر به‌واسطه خون شهیدانی مثل علیرضا نظری‌ها به زمین کوبیده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه