قوی ترین مواد غذایی برای درمان آبریزش بینی

آبریزش بینی یکی از عارضه های آزاردهنده سرماخوردگی است اما با مصرف چند ماده غذایی می توان این عارضه را درمان کرد.

قوی ترین مواد غذایی برای درمان آبریزش بینی

به گزارش ۸دی، آبریزش بینی یکی از عارضه های سرماخوردگی و آلرژی است که در بسیاری موارد  آزاردهنده است اما باید بدانید درمان آن به سادگی‌قابل حل نیست، بسیاری از افراد روزانه چند قرص آنتی هیستامین مصرف می کنند تا آبریزش بینی قطع شود اما  با این حال می‌توان به کمک چند ماده غذایی برای رفع این مشکل اقدام کرد، در ادامه با مواد غذایی یا آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان آبریزش بینی آشنا می‌شوید.

با بروز عارضه آبریزش بینی در سرماخوردگی بینی کیپ می شود و مازاد موکوس آن به‌سمت گلو سرازیر می‌شود. عسل منجر به کاهش و تسکین گلودرد می‌شود و در درمان  آبریزش بینی  تاثیرخوبی دارد، در واقع عسل درمانی مشکلات و بیماری‌های رایج فصل سرما را از بین می برد، برای این کار کافی است تا یک قاشق چایخوری عسل را داخل یک فنجان دمنوش (هر دمنوشی که دوست دارید) ریخته و میل کنید،  آبنبات‌های عسلی نیز تاثیر خوبی در درمان عارضه های سرماخوردگی دارند به کمک آب جوش، عسل و کمی لیموترش شربت سینه تهیه و میل کنید.

خردل در رفع احتقان بسیار موثر است و آبریزش بینی را نیز بهبود می‌بخشد. برای این کار کافی است تا پودر خردل و آرد را با هم مخلوط وکمی آب افزوده و خمیر تهیه کنید. کمی روغن وازلین روی قفسه سینه بمالید تا امکان سوزش احتمالی پوست را کاهش دهد، سپس خمیر را روی یک پارچه تمیز پهن کنید و روی سینه‌تان بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند، با خارش یا سوزش روی پوست خیلی زود خمیر را برداشته و پوست را تمیز کنید.

اگر به دلیل سرماخوردگی یا آلرژی، بینی‌ شما کیپ شده است بدنتان با سرعت بیشتری خشک می‌شود زیرا زمانی که بینی کیپ می‌شود ما مجبور هستیماز راه دهان نفس بکشیم. در این شرایط نوشیدنی‌های داغ بسیار کمک‌کننده هستند. این نوشیدنی‌ها از چای سبز گرفته تا انواع دمنوش‌ها، آب کافی بدن را تامین و به دفع توکسین‌ها یا سموم بدن کمک می‌کنند، گرمای ناشی از این نوشیدنی‌های داغ در رفع احتقان از بینی موثر هستند و گلو را نرم می‌کنند،سوپ داغ نیز تاثیر خوبی دارد.

اگر آبریزش بینی امانتان را بریده و بینی‌تان را به درد آورده است  چوب میخک معجزه می کند زیرا حاوی خواص ضدعفونی‌کنندگی و آرامبخشی طبیعی است، برای تهیه دم‌کرده چوب میخک ودرمان  آبریزش بینی یک عدد چوب میخک، مقداری دارچین، زنجبیل تازه رنده شده، یک عدد هل شکسته و یک قاشق عسل را با یک لیوان آب‌داغ دم  و قبل از خواب این دمنوش را میل کنید.

سیر حاوی ترکیبات ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال طبیعی است، این ماده غذایی علائم سرماخوردگی را به‌سرعت بهبود می‌بخشد، شما می‌توانید سیر را به‌صورت خام، داخل سوپ یا آش، در سالاد و شیر داغ استفاده کنید،اگر دچار مشکل عطسه شده‌اید یعنی بینی‌ شما کاملا کیپ شده است می‌توانید دو حبه سیر را له کنید و داخل یک کاسه آب‌داغ بریزید سپس یک حوله روی سرتان بیندازید و بخور دهید.

ادویه‌ها و پیاز باعث خشک شدن آب‌بینی می‌شود و از آبریزش مجدد آن پیشگیری می‌کنند، پیاز یک ماده غذایی ضدعفونی‌کننده است که در درمان بیماری‌های زمستانی موثر است، فلفل نیز برای درمان سینوس‌های مسدود شده مفید است.  توصیه می شود بعد از مصرف غذاهای تند آب زیادی بنوشید، این کار در درمان آبریزش‌بینی کمک زیادی می‌کند.

لیموترش سرشار از ویتامین C است و در درمان خستگی ناشی از سرماخوردگی مفید است، این میوه با کاهش علائم سرماخوردگی شما را از شر آبریزش بینی نجات می‌ دهد، افزودن لیموترش به دمنوش حاوی عسل یا مصرف آبنبات‌های لیمویی برای رفع مشکلات بینی  بسیار تاثیرگذار است، توجه داشته باشید که برای درمان گرفتگی بینی می‌توانید کمی سرکه داخل آب گرم بریزیذ و بخور بدهید.
قوی ترین مواد غذایی برای درمان آبریزش بینی + اینفوگرافی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه