دولت آمریکابه نیروهای نظامی و اطلاعاتی خود اعلام آماده‌باش کرد

یک مقام دولت آمریکا از آماده‌باش نیروهای نظامی و اطلاعاتی این کشور برای بررسی تحرکات روسیه در اوکراین و واکنش احتمالی به آن خبر داد.

دولت آمریکابه نیروهای نظامی و اطلاعاتی خود اعلام آماده‌باش کرد

به گزارش۸دی نیوز به نقل از فارس، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که فرماندهان نظامی و اطلاعاتی این کشور در حال بررسی تحرکات روسیه برای اتخاذ اقدامات لازم در واکنش به آن هستند.

وی افزود: این بررسی شامل جمع آوری اطلاعات لازم، نظارت و شناسایی ملزومات واکنش آمریکا به روسیه است.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی و نظامی به حالت آماده باش درآمده و از نزدیک تحرکات روسیه را برای جلوگیری از اصل غافلگیری پیگیری می‌کنند.

به گفته وی، ژنرال «فیلیپ بیدلاو» فرمانده ستاد آمریکا-اروپای ارتش آمریکا این فعالیت‌ها را هماهنگ می‌کند.

وی مسول آماده کردن گزینه‌های مختلف برای ارایه به اوباما در صورت نیاز خواهد بود.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز به سی ان ان گفت که باراک اوباما نیز در حال بررسی برای عدم حضور در نشست گروه ۸ در سوچی روسیه است؛ اگر نیروهای مسکو در خاک اوکراین باقی بمانند.

در حالی که حدود یک هفته از اقدام کودتاگونه مخالفان دولت اوکراین و برکناری «ویکتور یانوکوویچ» می‌گذرد، مناطق شرقی این کشور همچنان غرق در ناآرامی و جدال میان حامیان روسیه و اتحادیه اروپا است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه طی گفت‌وگویی تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی خود اوضاع در اوکراین را مورد بررسی قرار داده و توجه وی را به اقدامات جنایتکارانه ناسیونالیست‌های افراطی که قدرت را در کی‌یف بدست آورده‌اند، جلب کرد.

بر اساس اطلاعات کرملین، باراک اوباما هم نگرانی عمیق خود را از امکان استفاده روسیه از نیروهای نظامی خود در خاک اوکراین را ابراز داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه