مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

همه فعالیت‌های اوقاف با راه‌اندازی سیستم جامع مدیریت قابل نظارت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: با راه‌اندازی سیستم جامع مدیریت موقوفات بقاع متبرکه، روند فعالیت اوقاف قابل نظارت است.

همه فعالیت‌های اوقاف با راه‌اندازی سیستم جامع مدیریت قابل نظارت است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان با تبیین ارزش وقف و تأثیرگذاری آن در جامعه اظهار داشت: با وجود تلاش‌های فراوان و اتفاقات مبارک در حوزه وقف، نیاز به تلاش بیشتر برای تأثیر هرچه بیشتر این مهم در جامعه وجود دارد.
وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم از ظرفیت وقف به عنوان کارآمدترین فعالیت اقتصادی بهره‌مند شویم به هفته بسیج اشاره کرد و افزود: وقف مدیون انقلاب و تفکر بسیجی در جامعه اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه اگر تفکر تاریخی، انقلابی و بسیجی امام خمینی (ره) نبود، موقوفات نیز در رژیم منحوس پهلوی در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت، گفت: نقش برجسته ولایت‌فقیه در حوزه وقف نشان از اهمیت این موضوع در آیین اسلامی دارد.

علیزاده با اذعان به اینکه پیروزی در ملت‌های مختلف با وجود نیروهای مردمی و الهی جهان، مدیون تفکر امام خمینی است، به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: پیروزی جبهه مقاومت بر غده سرطانی و خطرناک داعش برای همه بشریت و حفظشان انسانیت بوده است، لذا باید گفت: فقط ایران اسلامی از این پیروزی بهره‌مند نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید به اینکه اظهارنظرهای برخی از افراد گرایش به غرب دارد، گفت: پیروزی جبهه مقاومت همیاری و هم‌افزایی را در جامعه افزایش داده است.

علیزاده با تأکید بر اینکه بعضی از موقوفات تاریخ قدمتشان به بیش از هزار سال برمی‌گردد، گفت: با وجود اینکه در گذر زمان فرزندان واقف و خاندان وی در قید حیات نیستند، اما واقف به سبب نیت خیر و وقف خود نام ماندگاری از خود به جای گذاشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر اینکه وقف مانند چراغ پرفروغ در دل مردم می‌درخشد، خاطرنشان کرد: خداوند زمین را خلق کرده و آن را وقف بندگان خود جهت ترقی و آرامش نموده است.

وی با تأکید به اینکه بزرگ‌ترین واقف خداوند است، گفت: در طول تاریخ اسلام، انبیا و اولیا بعد از خلقت آدم به وقف اهمیت می‌دادند، و بعد از حضور انبیا و اولیای الهی این مسئولیت از شئون ولی‌فقیه جامعه اسلامی بوده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

علیزاده خطاب به مدیران جامعه اسلامی، بیان کرد: در قبال موقوفات همه دارای وظیفه هستیم تا وقف در حوزه قرآنی، سنت نبوی، مذهب علوی و اهل‌بیت استمرار داشته باشد.

علیزاده خطاب به اصحاب رسانه، ائمه جمعه، مبلغان، مربیان، حافظان وقاریان قران کریم تصریح کرد: همه شما جزء خانواده اوقاف هستید، البته باید گفت که همه بشریت به نوعی با وقف ارتباط دارند زیرا همه یا واقفیم یا موقوف علیه خواهیم بود و از آنجا که همه ما انسان هااز وقف پروردگار بهرمندیم، با این مهم بیگانه نیستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: اوقاف بانگ مردم و واقف برای ذخیره وقف و در خدمت موقوف علیه جهت عمل به نیات واقف هست، لذا می‌طلبد همه در حفظ این روند مهم تلاش کرده و با نگاه صحیح، آن را به جامعه معرفی و در ترویج آن پویا باشیم.

وی با بیان اینکه وقف یک سرمایه معنوی و ملی است و باید با پنداری اجتماعی به آن نگریست، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم جامع مدیریت بانک موقوفات بقاع متبرکه، همه روند فعالیت قابل نظارت هست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی در عملکرد از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه هست، گفت: وظیفه قانون‌گذاران علاوه بر تدوین قانون، نظارت بر آن هست.

وی با بیان اینکه وقف‌های مشارکتی از ابزارهای جدید و راهکارهای جدید در مقوله وقف هست گفت: وقف مشارکتی زمینه فعالیت مردم با مسئولیت با متولی گری خود آن‌ها را فراهم می‌کند، لذا می‌توان با موفقیت در ترویج و کمک شایان توجهی به دولت اسلامی و مردم فراهم نمود

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه