مدیر عامل شرکت گردشگری نگین کادوس در گفتگو با ۸دی:

مجوزی برای فعالیت شرکت‌های خانه‌مسافر صادر نشده است / تا ۱۰ روز آینده از بلاتکلیفی در می‌آییم

مدیر عامل شرکت گردشگری نگین کادوس گفت: در گیلان مجوزی برای فعالیت شرکت‌های خانه‌مسافر صادر نشده است و این مجوز تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود.

مجوزی برای فعالیت شرکت‌های خانه‌مسافر صادر نشده است / تا ۱۰ روز آینده از بلاتکلیفی در می‌آییم

بهرام احمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در ماسال، از فرایند تعیین و تکلیف خانه‌مسافرهای غرب گیلان ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد و اظهار داشت: در گیلان مجوزی برای فعالیت شرکت‌های خانه‌مسافر صادر نشده است و این مجوز در نهایت تا ۱۰ روز آینده صادر و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی بر لزوم تغییر و تحول در حوزه مدیریت خانه‌مسافرهای غرب گیلان تاکید کرد و افزود: تاکنون در رابطه با خانه‌مسافرهای شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر و تالش نظارت کافی اعمال نشده است و خانه مسافرها در قبال کسانی که به آن‌ها پروانه داده‌اند پاسخگو نبوده‌اند.

مدیر عامل شرکت گردشگری نگین کادوس به خواسته مسئولان منطقه در رابطه با تغییر و ساماندهی مدیریت خانه‌مسافرها اشاره کرد و گفت: بر اساس رویکردی که نماینده تالش و مسئولان گردشگری استان و شهرستان دارند مقرر شده تا سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال از یکدیگر تفکیک و پس از ۲۵ سال فعالیتی که در حوزه ثبت و مناقصه شرکت‌ها دارند به فعالان تخصصی خود واگذار شود.

احمدی همچنین به انتقادات نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در این حوزه اشاره داشت و اظهار کرد: حمایت نماینده تالش و مسئولان گردشگری در راستای مجزا و مدیریت صحیح خانه مسافرها می باشد چون منطقه در گذشته رهاشده بود و در سعی و تلاش هستیم تا خانه مسافرها را ساماندهی کنیم و پرداخت تعرفه‌ها بر اساس مصوبات مسئولان گردشگری باشد و یا انتقاداتی که در این حوزه وجود دارد را رفع اشکال کنیم.

وی افزود: ما منتظریم تا روال قانونی و احکام صادره روند خود را طی کند و پس از تعیین و تکلیف برنامه‌ها، اهداف و کارهای خود را آغاز خواهیم کرد.

“فعال حوزه گردشگری استان گیلان” با تاکید بر اینکه باید تعرفه‌ها بر اساس مصوبات رسمی سازمان میراث تنظیم و از مسافر‌کاشانه‌ها دریافت شود، خاطرنشان کرد: باید تعرفه‌هایی که خانه‌مسافرها در رابطه با آموزش، بیمه و یا سایر خدمات پرداخت می‌کنند بر اساس استانداردهای مصوب باشد.

احمدی با بیان اینکه باید ضعف‌هایی که در گذشته از جمله خدمات آموزشی وجود داشته رفع شود، افزود: دریافت خدمات گردشگری در منطقه غرب گیلان رها شده و مردم در انتظار حمایت پیش و پس از رزرواسیون هستند.

وی با بیان اینکه عدم ارائه خدمات کافی در مناطق ییلاقی انتقاداتی زیادی را برانگیخته، افزود: مسئولان شهرستانی و منطقه دریافته‌اند که باید تغییراتی در حوزه خانه‌مسافرها اعمال شود و مردم شاهد اتفاقاتی خوشایند در آینده نزدیک خواهند بود.

مدیر عامل شرکت گردشگری نگین کادوس با بیان اینکه کمیت و کیفیت مجوز خانه‌مسافرها در آینده با تصمیماتی که مسئولان اتخاذ می‌کنند مضاعف می‌شود، گفت: اینکه یک شرکت به‌صورت متمرکز یک منطقه را در دست بگیرد را به‌ هیچ‌وجه قبول نداریم و اعتراضاتی را نیز داریم و مؤثر نیز هستیم و فکر می‌کنیم این شرایط باید به نفع دریافت‌کنندگان خدمات گردشگری باید تغییر کند.

احمدی به‌ضرورت تخصص در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: متأسفانه افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند مردم‌شناسی نمی‌دانند و آشنا به وضعیت گردشگری نیستند و شرایط اکولوژیک منطقه را نیز نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه گردشگری منحصر به اقامت گردشگران نیست، افزود: باید خدمات گردشگری به بوم‌گردی، خدمات پیش از اقامت و پس‌ از آن، طبیعت‌گردی و سرویس‌دهی مختلف توسعه پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه