برزیل روبینیو را به پلیس ایتالیا تحویل نمی دهد

روز گذشته دادگاه ایتالیا ستاره سابق باشگاه های میلان و منچسترسیتی را به مدت ۹ سال محکوم کرد.

به گزارش ۸دی، روز گذشته روبینیو، ستاره سابق تیم ملی برزیل از سوی دادگاهی در میلان به اتهام تجاوز به یک زن آلبانیایی در یک دیسکو در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ در شهر میلان، به ۹ سال زندان محکوم شد.

به نقل از Football Italia، دادگاه همچنین ریکاردو فالکو، دوست ستاره سابق میلان و رئال مادرید را که همراه وی در این جریان بوده است، به ۹ سال زندان محکوم کرد. طبق قوانین ایتالیا، این محکومیت اجرا نخواهد شد مگر اینکه یک سیستم چند مرحله ای درخواست تجدید نظر را پشت سر بگذارد. بنابراین روبینیو و دوستش می توانند درخواست تجدید نظر خود را به دیوان عالی ایتالیا منتقل کنند.

با این حال حتی اگر هر دو شخص نیز گناهکار شناخته شوند، کشور برزیل قانونی در زمینه استرداد شهروندانش در کشورهای دیگر ندارد به این معنا که برزیل روبینیو را برای گذراندن دوران محکومیت به پلیس ایتالیا تحویل نخواهد داد. طبق قانون ۳۹۴ ماده ۱ ایالتی، برزیل در هیچ پرونده ای حاضر به استرداد یک برزیلی بنا به درخواست کشوری بیگانه نیست. البته این بدان معنی نیست که اتهام کلا از بین برود و او در خود برزیل مورد محاکمه قرار خواهد گرفت و تنها اگر وی طبق قانون گناهکار شناخته شود، استرداد طبق قوانین برزیل شامل حال وی نخواهد شد.

اگر قانون اساسی برزیل مجازات سنگین تری نسبت به ایالت درخواست کننده، تعیین کرده باشد، حکم اعلام شده بر اساس قوانین همان کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه