ششم آذر تعطیل است؛ «فقط امسال»

دوشنبه ششم آذر و مصادف با هشتم ربیع‌الاول تعطیل رسمی است.

ششم آذر تعطیل است؛ «فقط امسال»

به گزارش ۸دی، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان، پس‌فردا(دوشنبه، ۶ آذر) مصادف با هشتم‌ ربیع‌الاول، همزمان با آغاز امامت و ولایت حضرت امام عصر(عج) تعطیل رسمی است.

براساس این گزارش، مجلس در سال گذشته طبق بند «ح» ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، تعطیلی هشتم ربیع‌الاول را تصویب کرد و سپس با تأیید شورای نگهبان، این امر به قانون دائمی تبدیل شد و از این پس هر ساله این روز به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) تعطیل رسمی است.

**چرا تعطیلی ۶ آذر در تقویم‌های رسمی ثبت نشده است؟
این گزارش می‌افزاید، با توجه به هشتم ربیع‌الاول مصادف با ششم آذرماه هجری شمسی است و تعطیلی این روز نیز در فروردین امسال تأیید شده و از طرفی تقویم‌ها نیز پیش از سال جدید چاپ و منتشر می‌شود، بنابراین تعطیلی ۶ آذر در تقویم‌های رسمی ثبت نشده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در گفت‌وگویی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم داشته، این موضوع را تأیید کرده و گفته است که شورای نگهبان در مهلت ۲۰ روزه درباره تعطیلی هشتم ربیع‌الاول اعلام نظر نکرد که این امر طبق قانون به منزله تأیید مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

**احتمال لغو تعطیلی هشتم ربیع در سال‌های آینده با پیشنهاد مطهری

براساس این گزارش، علی مطهری نایب رئیس مجلس و نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه (اول آذر) در قالب طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور با تعطیلی این روز در سال‌های آینده مخالفت کرد؛ در نهایت طرح پیشنهادی وی و تعدادی دیگر از نمایندگان با قید یک فوریت تصویب شد که احتمال لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در سال‌های بعد قوت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه