مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون شهر باران:

متصدی خانه‌مسافرهای غرب گیلان شرکت ماست / برای صدور پروانه خانه‌مسافرها بلاتکلیف هستیم!

مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون گفت: متصدی خانه‌مسافرها در ۴ شهرستان غرب گیلان شرکت ماست ولی به دلیل عدم تأیید اداره کل میراث فرهنگی بحث صدور پروانه خانه‌مسافرها در غرب استان در بلاتکلیفی قرار دارد.

متصدی خانه‌مسافرهای غرب گیلان شرکت ماست / برای صدور پروانه خانه‌مسافرها بلاتکلیف هستیم!

محمد چوپانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به فعالیت‌های گردشگری شرکت گیلد دامون شهر باران اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز گردشگری در منطقه‌های هدف گردشگری که به عنوان منطقه‌های نمونه شناخته شده‌اند تعیین و تشکیل شده است.

وی افزود: این شرکت‌ در سطح استان دومین شرکت تعاونی تأمین نیاز گردشگری بوده و در سطح کشور ۴ شرکت مشابه خودش دارد بدین معنی که در سطح ۳ استان تعداد ۳۰ منطقه بعنوان مناطق نمونه گردشگری تعین شده است.

مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون شهرباران گفت: استان سرسبز گیلان با همه جاذبه‌ها و محبت‌های خدادادی و پیشینه تاریخ پرتمدن گیلان زمین  و همچنین به دلیل دارا بودن موقعیت و شاخص‌های اکوسیستمی جذب گردشگر و توریست در مسیر توسعه و پیشرفت در این زمینه قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ در این راستا یک شرکت تعاونی تأمین نیاز گردشگری با همکاری چند تن از روشنفکران برای تحقق و ایجاد بسترهای مناسب جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد محیط‌های مفرح و مراکزخرید و بازارچه‌های سنتی عرصه محصولات صنایع دستی و غیره و همچنین ساماندهی خانه‌مسافرهای روستایی و احداث متل‌های مجهز رفاهی برای اقامت های طولانی در تمام فصول سال در راستای آرمان امروز جوانان استان یعنی ایجاد اشتغال تشکیل دادیم.

چوپانی افزود: این شرکت با همکاری اداره تعاون توسط اینجانب پیشنهاد شد که با توجه به اهمیت موضوع با فراخوان نسبت به تشکیل هر چه سریعتر آن اقدام شد و بعد از مشاوره های فراوان و همچنین عدم کفایت تعاونی‌های قبلی موجود با همدلی چند تن از افراد متخصص و متعهد در تاریخ۹۶/۵/۳۰در اداره ثبت اسناد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه شرکت گیلدا دامون به عنوان شرکت تعاونی تأییدیه‌های لازم را از وزارت تعاون دریافت کرده است اظهار کرد: استعلامات انجام شده درخصوص وجاهت قانونی شرکت از طرف سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان انجام و وجاهت قانونی شرکت مورد تأیید اداره کل تعاون استان بوده و مکاتبات در این خصوص انجام پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون شهر باران گفت: در خصوص واگذاری تصدی‌های سازمان میراث فرهنگی اقداماتی را انجام داده‌ایم و از طرف شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی بعنوان مجری منطقه‌ای خانه‌مسافرهای چهار شهرستان غرب گیلان انتخاب و معرفی شده‌ایم.

چوپانی افزود: معرفی‌نامه ما خطاب به میراث فرهنگی و گردشگری استان است که البته در این زمینه دغدغه‌ها و مسائلی وجود دارد که سازمان تاکنون نسبت به این موضوع اعلام نظر نکرده است و این به دلیل مسائلی بوده است که توسط شرکت قبلی در منطقه بوجود آمده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش آمده برای شرکت قبلی که در مرجع قضایی در حال رسیدگی می‌باشد به همین دلیل در حوزه خانه مسافرها شرکت فعالی در حال حاضر نداریم و از سوی سوی مدیریت سامانه خانه مسافر، بنده برای این کار به اداره کل استان معرفی شده‌ام اما در استان در حال بررسی وجاهت قانونی شرکت می باشند که ما این وجاهت قانونی را از وزارت تعاون و اداره کل تعاون استان دریافت کردیم و طی نامه‌ای به میراث فرهنگی و گردشگری استان اعلام شده است.

چوپانی درباره فعالیت فعلی شرکت قلعه رودخان در حوزه خانه‌مسافرها گفت: وقتی تهران فعالیت سامانه خانه‌مسافر را برای شرکت ما فعال کرده است پس ما می‌توانیم در این حوزه فعالیت کنیم. در واقع شرکت ما می‌تواند در حوزه چهار شهرستان غرب گیلان اقدامات اولیه برای صدور پروانه خانه‌مسافر را انجام دهد و این فعالیت ما از نظر تهران بلامانع و قانونی است و طی مکاتباتی این موضوع را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در دستورالعمل ساماندهی خانه مسافرها معرفی شرکت‌های مجری از طرف مدیریت سامانه و تأیید اداره کل استان انجام می‌پذیرد چون مسئول این بخش تهران است سامانه برای ما باز شده است و مدیریت سامانه بحث انتصاب را انجام می‌دهد و از آنجایی که بنده هم ۴ سال سابقه فعالیت در زمینه خانه‌مسافر را دارم و تجربه کار داشتم با معرفی بنده از طرف مدیریت سامانه موافقت شده است.

مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون شهر باران درباره وضعیت صدور پروانه برای خانه‌مسافر در غرب گیلان در شرایط حاضر گفت: تا زمانی که اداره کل استان گیلان معرفی‌نامه‌ها را تأیید نکند بحث صدور مجوز برای خانه‌مسافرها در غرب استان به نوعی بلاتکلیف خواهد ماند و متصدی این بخش عملا مشخص نیست. البته شرکت ما می‌تواند در این زمینه اقدام کند اما به این دلیل که ما به دنبال حفظ تعامل و همکاری با اداره کل استان هستیم تا صدور تأییدیه استان در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهیم.
چوپانی ادامه داد: اکنون سامانه فعالیت شرکت ما علی‌رغم فعال بودن به دلیل عدم تأیید استان توسط ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در عمل بحث صدور پروانه در این بخش در غرب گیلان بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها باسیاست‌های غلط در صدد هستند شرکت ما را در این حوزه باطل کنند گفت: وجاهت و مستندات قانونی برای ابطال شرکت و صدور تصدی‌ها وجود ندارد، عدم قبول تصدی‌ها برای شرکت باید با مستندات قانونی باشد.

مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون شهر باران درباره حوزه جغرافیایی فعالیت شرکت برای خانه مسافرها اظهار کرد: از سوی مدیریت سامانه خانه‌مسافر برای ۴ شهرستان شفت، فومن، صومعه سرا و ماسال شرکت ما معرفی شده است و برای دو شهرستان رضوانشهر و تالش هم شرکت نگین کادوس معرفی شده است و برای آستارا هم تاکنون مجری مشخص نشده و در کل این بخش در غرب گیلان بلاتکلیف است.

چوپانی افزود: همزمان با این مشکلات سامانه ما در چهار شهرستان غرب گیلان فعال است.

وی درباره فعالیت شرکت نگین کادوس نیز گفت: مدیر عامل این شرکت هم با ما تعامل دارد و به نوعی از بدنه گردشگری است و تداخلی با کار ایشان نداریم و حتی تعاملاتی بر سر شهرستان ماسال با ایشان داریم تا ماسال را به نحوی پس از تأیید اداره کل به ایشان واگذار کنیم.

مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون شهر باران درباره نمایندگان شرکت گیلدا دامون در شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: ما در صدد حذف افراد نیستیم و تلاش می‌کنیم با افراد قبلی ادامه همکاری داشته باشیم و از آنها حمایت می‌کنیم و به دنبال تغییرات نیستیم.

چوپانی درباره تعامل با رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ماسال نیز گفت: ما با همه اداره‌های گردشگری شهرستان‌ها تعامل داریم و خواهیم داشت البته ما به دنبال تأیید اداره کل هستیم و دکتر کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ماسال استاد ما هستند و ما شناخت کامل نسبت به ایشان داریم ولی دغدغه فعلی ما نظر اداره کل استان است.

مدیر عامل شرکت گیلدا دامون شهر باران در پاسخ به سولی در زمینه تخلفات احتمالا شرکت قلعه رودخان بیه پس گفت: درباره مشکلات این شرکت مرجع قضایی باید پاسخگو باشد اما دستورالعمل ساماندهی خانه مسافر می‌گوید شرکت مجری یک سال مجوز فعالیت و قرارداد دارد اما اگر در این یک سال تخلفات محرزی صورت گرفت کمیته راهبردی می‌تواند حکم را یک طرفه باطل کند و این کمیته که شامل نماینده‌هایی از مدیریت سامانه، تهران و استان در آن حضور دارند تصمیم‌گیری می‌کند و اگر بر اساس نظر این کمیته تخلفات محرز باشد قرارداد لغو می‌شود.

چوپانی ادامه داد: وقتی شرکت دومی به عنوان مجری از سوی مدیریت سامانه معرفی می‌شود و سامانه را برای آنها فعال می‌کند به این معنی است که این کمیته تشکیل شده و نیاز به تغییرات وجود دارد.

مدیر عامل شرکت گردشگری گیلدا دامون شهر باران درباره برنامه این شرکت در حوزه نظارت بر تخلفات خانه مسافرها در زمینه مسائل اجتماعی و شرعی گفت: ما برای این نظارت‌ها برنامه داریم و از آنجا که اطلاعات و دغدغه لازم در این زمینه را دارم صد در صد برنامه هم داریم. ما هم دغدغه و مشکلات خانه‌مسافرها را می‌دانیم و هم دغدغه مسافرها را می‌دانیم. ما باید برای مدیران خانه مسافرها در خصوص نحوه برخورد با مسافرها کلاس آموزشی برگزار کنیم و برای اینکار برنامه‌های را تدوین کرده‌ایم و از طریق اداره شهرستان‌ها این اقدامات را انجام خواهیم داد که این کار منوط به تأیید معرفی‌نامه ما از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه