ایران، فریبکار نیست/ باید لحن خود را تغییر دهیم

اگر انتظار پاسخ معنی دار و واکنش مناسب از سوی ایران را داریم، باید زبان احترام را جایگزین تحریم ها و تهدیدها کنیم. ایران در خاورمیانه پرآشوب و ناامن، به بندرگاه صلح و ثبات تبدیل شده است.

ایران، فریبکار نیست/ باید لحن خود را تغییر دهیم

به گزارش۸دی نیوز به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه نیویورک تایمز (nytimes) از تلاش برای افزایش فشار و تحریم علیه ایران انتقاد و تاکید کرده، برخی نوشته ها در غرب به اتهامات بی اساس مبنی بر فریبکاری و ناسازگار بودن ایران و مسئولان ایرانی، دامن می زنند.

نیویورک تایمز نوشت: اگر انتظار پاسخ معنی دار و واکنش مناسب از سوی ایران را داریم، باید زبان احترام را جایگزین تحریم ها و تهدیدها کنیم. ایران در خاورمیانه پرآشوب و ناامن، به بندرگاه صلح و ثبات تبدیل شده است.

این یادداشت تصریح می کند که برخی به دنبال جلب رضایت و زمینه سازی برای نشست سالانه آیپک (بزرگترین لابی اسرائیل) در آمریکا هستند، اما “این اقدامات، نمی تواند واقعیت را تغییر دهد”.

در ادامه این نوشتار می خوانیم: زمانی که مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع هسته ای بین ۱+۵ و ایران در جریان است، عمکرد معقول این است که از اغراق گویی دست برداشته و کمک کنیم که جهان به محلی امن تر برای همه تبدیل شود.

این یادداشت در واکنش به مقاله ای زیر عنوان “Don’t Let Up on Iran” منتشر شده که خواهان افزایش فشار و تهدیدهای اقتصادی و دیپلماتیک سنای آمریکا علیه ایران، همزمان با پیشبرد مذاکرات، شده بود.

این درحالی است که گزارش رسانه های غربی نشان می دهد، جمهوری خواهان آمریکا تلاش برای به جریان انداختن لایحه تحریم های جدید ایران را از سرگرفته اند. به نوشته رویترز (reuters) سناتور میچل مک کونل، رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا، به خبرنگاران گفته: ما چندین ماه تلاش کردیم تا لایحه تحریم های جدید ایران را به گفتگو و رای بگذاریم. وی این لایحه که توسط کرک و منندز ارائه شده را “موضوع بسیار حساس زمان حاضر” خوانده است.

از دیگرسو، جان کری، وزیر خارجه آمریکا از گزینه نظامی علیه ایران سخن گفته است. وی تلویحا ایران را تهدید کرده که آمریکا درصورت شکست مذاکرات هسته ای به این کشور حمله خواهد کرد.

کری گفته: “ما ابتکار عمل را به دست گرفته و اقدامات و تلاش های خود را به این سمت سوق دادیم که دریابیم آیا قبل از آغاز جنگ و اعمال گزینه نظامی، راه حل مسالمت آمیزی وجود دارد؟” رویترز در تحلیل سخنان وی می نویسد: مقامات رسمی آمریکا مدت هاست چنین تهدیدهایی را مطرح می کنند، اما اظهارات جان کری نشان داد که دولت اوباما به صورت جدی حمله به ایران را درصورت شکست مذاکرات در نظر دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه