علت استعفای امام جمعه کرمان مشخص شد

امام جمعه کرمان گفت: امام جمعه جدید از طرف رهبرانقلاب معرفی می‌شود و همه وظیفه دارند با امام جمعه جدید کرمان همکاری کنند.

علت استعفای امام جمعه کرمان مشخص شد

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بنده به‌دلیل پیری و کهولت سن توانایی این مسئولیت سنگین را ندارم گفت: امام جمعه جدید از طرف رهبرانقلاب معرفی می‌شود و همه وظیفه دارند با امام جمعه جدید کرمان همکاری کنند.

آیت‌الله سیدیحیی جعفری امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه کرمان با روایتی از پیامبر(ص) اظهارداشت: آن حضرت در حدیثی کسانی را که بیشترین شباهت را از نظر اخلاقی به پیامبر اسلام‌(ص) را دارند، معرفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صبر و بردباری زیاد، نیکوکاری در برابر خویشان و بستگان، خوش‌اخلاقی و انصاف از ویژگی‌هایی است که پیامبر(ص) برای یک انسان معرفی و تاکید کرده است.
امام جمعه کرمان با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق گفت: داعش را به‌وجود آوردند تا مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستد و در روزهای اول پیشرفت خوبی در سوریه و عراق داشت اما توسط رزمندگان اسلام زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به اینکه جنایات این گروه تروریستی و کشتن زنان و کودکان بی‌گناه بسیار شرم‌آور بود و فیلم این جنایات را نیز پخش می‌کردند افزود: خوشبختانه سردار سلیمانی پایان عمر این گروه تروریستی را به امام خامنه‌ای خبر دادند.

جعفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جواب پیام سردار سلیمانی به نکته مهمی اشاره کردند که باید به آن توجه داشت، تصریح کرد: نکته این پیام این بود که از کید و مکر دشمنان بعد از پیروزی نباید غافل شد و اگر مستکبران عالم در رابطه حمایت از داعش دچار شکست شدند، حتما دنبال راه دیگری برای توطئه علیه ایران اسلامی می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز آخرین نماز جمعه خود را در استان کرمان می‌خوانم گفت: مشکلات پیری باعث شده نتوانم به مسئولیت خودم در این راه ادامه دهم و به‌زودی فرد دیگری از طرف امام خامنه‌ای معرفی می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ۳۸ سال در استان کرمان در سمت امام جمعه انجام تکلیف کردم افزود: باید فردی این منصب را قبول می‌کرد که دارای شرایط جسمانی مناسب باشد و بنده با وجود سن زیادی که دارم امکان انجام این مسئولیت سنگین را ندارم.

وی همگان را بر همکاری با امام جمعه جدید از طرف رهبر معظم انقلاب توصیه و خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند با امام جمعه جدید کرمان همکاری کنند.

جعفری با اشاره به اینکه از همه مردم کرمان حلالیت می‌طلبم و قطعا در این سال‌ها به‌ویژه در زمان پیری ضعف‌هایی وجود داشته است گفت: برای همه مردم کرمان و توسعه نظام اسلامی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم هر چه خیر و صلاح مردم است، پیش آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه