علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در ایران

یک داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی کشور به جزئیات و علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشورمان پرداخت.

علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در ایران

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، سبزواری با تذکر اینکه باید در عرصه تولید دارو بر محور کیفیت متمرکز شد تا پزشکان  و متخصصان نیز با خیالی آسوده دارویی ایرانی را تجویز کنند، اظهار داشت: از آن سو نیز وقتی یک فوق‌تخصص در حوزه سرطان از اصالت و کیفیت داروی تولید داخل مطمئن می‌شود بهتر است تا برند ژنریک دارو را روی نسخه تجویزی قید کند.

این داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی کشور با اشاره به تولید چند نوع داروی های‌تک توسط متخصصان داخلی عنوان کرد: جوانانی که می‌توانستند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند در ایران ماندند و در طول ۵ سال گذشته داروهای بسیار پیشرفته از نظر فرمولاسیون را تولید کردند و باعث جلوگیری از خروج حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از کشور شد.

وی با بیان اینکه تعداد تولید داروهای های‌تک در کشور محدود و کم است ولی ارزش آن بسیار زیاد است، گفت: هم‌اکنون تأمین داروهای های‌تک و پیشرفته در کشورمان به‌صورت ۵۰ ــ ۵۰ صورت می‌پذیرد یعنی نیمی از این داروها وارداتی و نیمی دیگر در کشور تولید می‌شود.

این داروساز با اعلام اینکه داروهای تولیدی کشورمان حتی بیماری سرطان را نیز درمان می‌کنند، عنوان کرد: اگر در کشور مشاهده می‌کنیم بیمار مبتلا به سرطان درمان نمی‌شود و فوت می‌کند به‌دلیل این است که فرهنگ پیشگیری در کشورمان کمرنگ است و همه نیز از دولت‌ها انتظار دارند درحالی که باید افراد و مردم خود به عرصه مقوله ورود کنند.

سبزواری خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا افراد بسیاری دچار سرطان می‌شوند ولی چون زود سرطان آنها شناخته می‌شود متعاقباً درمان آن نیز امکان دارد ولی در ایران این‌گونه نیست و تا بدن افراد درد نگیرد کسی به‌فکر معاینه و پزشک نمی‌افتد و زمانی مطلع می‌شوند که سرطان به مراحل نهایی و خطرناک رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه