آخوندی: قیم مردم برای بازسازی مناطق زلزله زده نیستیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نمی‌توانیم قیمومت زلزله‌زدگان را در بازسازی و اسکان موقت بر عهده بگیریم، گفت: برای تک تک واحدهای مسکن مهر آسیب دیده در زلزله پرونده تشکیل می‌شود.

آخوندی: قیم مردم برای بازسازی مناطق زلزله زده نیستیم

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در بازدید از مناطق زلزله استان کرمانشاه با بیان این‌که بنیاد مسکن آمادگی را دارد کمک هزینه اسکان موقت زلزله زدگان را به آنها پرداخت کند،‌ اظهار کرد‌: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در زلزله کرمانشاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد دچار خسارت شده است.

وی با بیان این‌که امیدواریم بخش زیادی از کار بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا یک سال آینده به اتمام برسد،‌افزود: نمی توانیم قیومیت مردم در بازسازی و ایجاد اسکان موقت را بر عهده بگیریم.

وی با بیان این‌که از طریق بنیاد مسکن ۳ میلیون تومان برای اسکان موقت و ۵ میلیون تومان برای اسکان دائم در روستاها پرداخت می‌شود،‌تصریح کرد: در حوزه اسکان موقت روستاها اختیار را به مردم داده ایم آنها می توانند هزینه ها را دریافت کنند یا براساس قرارداد بنیاد مسکن با سپاه از کانکس استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تک تک واحدها را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد تا مشخص شود کدام واحدها نیاز به تعمیرات جزئی و کلی دارند، گفت: همچنین بلوک‌هایی که آسیب کلی دیده‌اند باید برچیده و بلوک‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

آخوندی در رابطه با وام‌های مسکن مهر خاطرنشان کرد: فعلا دستور استمهال وام‌های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت ۲سال صادر شده و به طور قطع فرصت بررسی بیشتری در هیات وزیران خواهیم داشت. البته در مدت ۲ سال  هم هیچ سودی به وام‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی با یادآوری این‌که هفته گذشته برخی واحدها ارزیابی و مشخص شد که چه اقداماتی برای هر واحد انجام شود، اظهار کرد: خوشبختانه همه واحدهای مسکن مهر بیمه بودند. پس قاعدتا باید به دنبال فعال کردن بیمه برویم تا برخی از خسارات وارده را از بیمه دریافت کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه