قیمت چای خارجی ۲ برابر چای ایرانی/ نیاز به واردات ۶۰ هزار تن چای

در حال حاضر قیمت چای خارجی در بازار حدود دو برابر چای ایرانی است که هر کیلوگرم آن به حدود ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت چای خارجی ۲ برابر چای ایرانی/ نیاز به واردات ۶۰ هزار تن چای

به گزارش ۸دی نیوز، علی محرر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: امسال حدود ۹۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات کشور برداشت شد و از این میزان حدود ۲۱ هزار چای خشک تولید شد.

وی افزود: حدود ۳۲ هزار سطح زیرکشت باغات چای کشور است که امسال از حدود ۲۶ هزار هکتار آن برگ سبز چای برداشت شد و مابقی چایکاران یا در حال هرس‌کردن بودند یا محصول خود را برداشت نکردند.

افزایش ۱۰ درصدی تولید چای در سال آینده

رییس سازمان چای اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسبی که به وجود آمده و اعتبارات قابل توجهی برای کاشت، داشت، برداشت، اجرای عملیات به‌زراعی باغ‌های چای و خرید تضمینی آن پیش‌بینی شده است اگر شرایط جوی مساعد باشد می‌توان امیدوار بود تولید این محصول تا بیش از ۱۰ درصد افزایش یابد که البته در سازمان چای تاکید بر افزایش کیفیت تولید برگ سبز چای است تا مصرف‌کنندگان رغبت بیشتری برای خرید این محصول ایرانی داشته باشند.

قیمت چای خارجی ۲ برابر چای ایرانی

محرر افزود: در حال حاضر چای درجه یک ایرانی که در انواع مختلف از جمله فومن، جعفری، جم، معین و غیره از کیلویی ۱۰هزار تا ۱۸ هزار تومان در بازار داخلی عرضه می‌شود، در حالی که قیمت هرکیلوگرم چای درجه یک خارجی حدود ۳۰ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۶۵ واحد چایسازی فعال هستند که حدود۲۰ هزار تن چای خشک تولید شد که برای تامین نیاز داخلی به حدود ۶۰ هزار تن واردات چای خشک نیازمندیم.

به گزارش ایسنا، امسال چایکاران نسبت به سال گذشته از نظر دریافت مطالباتی که همان بهای برگ سبز چای باغ‌های آنهاست وضعیت بهتری داشتند چرا که تا آبان‌ امسال آنها بیش از ۸۵ درصد از بهای محصولشان را دریافت کرده و نیمه بهمن‌ نیز مابقی مطالباتشان را از دولت گرفتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه