نفوذی‌های تل آویو در خیابان‌های تهران +عکس

جایگاه اصلی مدیریت و برنامه‌ریزی نرم‌افزار ویز در سرزمین‌های اشغالی است و این مکان‌یاب آنلاین توسط یکی از سری‌ترین واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته شده است.

نفوذی‌های تل آویو در خیابان‌های تهران +عکس

به گزارش ۸دی، اکانت فارسی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتر، به تازگی تایید کرده است که نرم افزار ویز در سرزمین های اشغالی طراحی شده و زیرساخت های آن را ایجاد کرده است.

طرح‌ریزی نرم‌افزار وِیز توسط سه صهیونیست
براساس این گزارش، در معرفی کلی برنامه مسیریابی وِیز اینگونه آمده که برنامه موبایلی وِیز را در سال ۲۰۰۶ سه شهروند رژیم اشغالگر قدس، به نام‌های، ایهود شبتای (Ehud Shabtai)، امیر شنعار (Amir Shinar) و یوری لوین (Uri Levine) طرح‌ریزی کردند که برای توسعه بیشتر آن از سوی دو شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ اسرائیلی «ماگما» Magma و «ورتکس» Vertex و یک شرکت آمریکایی نوپا به نام «بلورون وِنچِرز» Bluerun Ventures حمایت مالی شد و در نهایت در سال ۲۰۱۳ با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار توسط شرکت گوگل خریداری شد.

ایهود شبتای، طراح اصلی این برنامه درسال ۲۰۰۶ یک پروژه با پوششی به نام « FreeMap Israel» نیز راه‌اندازی کرد .

در سال ۲۰۰۹ ایهود شبتای مالک اصلی این پروژه تصمیم به ایجاد یک شرکت با پوشش جدید و با اهداف ظاهرا تجاری می‌کند و در وب‌سایت خود اعلام میکند از حالابه نام و نشانی مجازی ما به ویز (WAZE) تغییر می‌یابد که در همین سال ۲۰۰۹ این شرکت با نام «شرکت موبایلی ویز» Waze Mobile Ltd شروع به کار می‌کند.

در دسامبر سال ۲۰۱۱ این شرکت ۸۰ کارمند متشکل از ۷۰ نفر اسرائیلی در شهرک رعانا Raanaa و ۱۰ نفر در شهر پائولوPALO ALTO آلتو ایالت کالیفرنیا استخدام می‌کند.

وِیز نرم‌افزاری در استخدام یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی
در سال ۲۰۰۹ کتابی با عنوان «ملت نوپا » (Start-up Nation ) که به بررسی ساختار اقتصادی رژیم صهیونیستی در ۶۰ ساله گذشته می‌پردازد، پرده از یکی از مخوف‌ترین یگانهای ارتش رژیم صهیونیستی به نام «یگان ۸۲۰۰» برداشت که نقش چشمگیری در ارائه نرم‌افزارهای رژیم صهیونیستی و جهان دارد که یکی از این نرم‌افزاها، نرم افزار مسیریابی وِیز waze است.

«گادی مایزر»» Gadi Mazor یکی از افسران ارشد این یگان فن‎آوری، یگان ۸۲۰۰ را «کارآفرینان هاروارد» می‌نامد.

«یگان ۸۲۰۰» که هم‌اکنون یکی از مهمترین بخش های ارتش رژیم صهیونیستی است در سال ۱۹۵۲ در ارتش این رژیم تشکیل شده و هم‌اکنون جایگاه ویژه‌ای در ساختار وزارت جنگ این کشور دارد؛ یگان ۸۲۰۰ از دو بخش امنیتی-اطلاعاتی و بخش تولید فن‌آوری تشکیل شده‌است؛ وظیفه اصلی این یگان مدیریت سیگنالهای اطلاعاتی ارتش است، به این معنی که حجمی از داده‌ها را از منابع مختلفی از قبیل تلفنهای همراه، ایمیل‌ها، مایکروویوها، و ماهواره‌ها دریافت و سپس تجزیه و تحلیل می‌کند.

تقدیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از  طراحان وِیز
ساخت برنامه مسیریابی waze و استفاده روزافزون آن در کشورهای هدف یکی از برنامه های این واحد امنیتی واطلاعات و مقامات رژیم صهیونیستی است به طوریکه پس از اتمام پروژه «waze» و فروش نسخه تجاری آن به شرکت گوگل در سال ۲۰۱۳ و افزایش کاربران آن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طراحان این برنامه تبریک گفت.

حضور مدیران وِیز در محافل آمریکایی-صهیونیستی
«نوآم باردین» Noam Bardin مدیر اجرایی شرکت موبایلی وِیز در سال ۲۰۱۵ یکی از مهمانان ویژه در گردهمایی سالانه «انجمن سابان» با عنوان «اسرائیل و آمریکا : دیروز، امروز و فردا» بود.

نشستی که سخنرانان اصلی آن موشه یعلون وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی، جان کری وزیر پیشین امور خارجه آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا و نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بودند.
نشست سابان که هر سال در موسسه بروکینگز آمریکا برگزار میشود، بخش اعظمی از آن به اظهارات مقامات بلندپایه آمریکایی و صهیونیستی علیه ایران اختصاص دارد.

خطرات و تهدیدات نرم افزار وِیز از زبان متخصص آمریکایی
به گزارش میزان، وب‌سایت «هک‌رید» (hackread) در گزارشی با نام «آسیپ‌پذیری برنامه مسیریابی وِیز؛ امکان جاسوسی از کاربران» درباره خطرهای احتمالی کاربرد این برنامه می‌نویسد: تازه‌ترین پژوهشهای دانشگاه کالیفرنیا «سانتا باربارا» درباره برنامه waze نشان می‌دهد که وابستگی زیاد کاربران برای جهت‌یابی مسیرها در سطح شهرها موجب می‌شود که به راحتی توسط افراد دیگر ردیابی شوند.
پروفسور«بِن زئو» استاد دانشگاه سانتا باربارا و سرپرست این پژوهش دراین باره می‌افزاید آزمایشهای عملی ما در خصوص این برنامه وِیز نشان می‌دهد با توجه به ساختار نرم‌افزاری این برنامه به راحتی می‌توان کارکرد معمولی این برنامه را مختل کرد و اطلاعات اشتباهی به رانندگان درباره میزان ترافیک شهری ارائه داد.


«بِن زئو» با استفاده از اصطلاح «اشباح راننده» (ghost drivers) توضیح می‌دهد که از آنجایی که سرورهای waze از طریق برنامه کاربردی ویز بر روی گوشی‌های هوشمند باهم در ارتباط هستند ما با سادگی توانستیم با نفوذ به این برنامه حجم زیادی از راننده‌ها (یا کاربران) مجازی و غیرواقعی ایجاد کنیم که از طریق آن یک ترافیک جعلی ایجاد شد که به همه کاربران پیغام ارسال شد که در نقطه خاصی ترافیک سنگینی وجود دارد درحالی که در واقعیت چنین نبود.

وی می‌افزاید که کاربرد این برنامه همچنین حریم خصوصی افراد را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد چرا که برنامه ویز برنامه‌ای اجتماعی و شبکه ‌ای است که مکان‌یابی‌ها توسط رانندگان مشخص می‌شود بنابراین خود راننده‌ها نیز تحت نظارت قرار می‌گیرند و مسیر حرکت آنها نیز به صورت دقیق رصد می‌شود.

پس از فروش نسخه تجاری برنامه waze به شرکت آمریکایی «گوگل» در سال ۲۰۱۳ که هیچ‌گاه جزئیات این قرارداد منتشر نشد،رسانه‌های آمریکایی برخی از خطرات استفاده این برنامه را گزارش دادند و خواستار برخورد هرچه سریعتر دولت با این برنامه مسیریابی شدند.

همانطور که خود رژیم صهیونیستی اذعان دارد، جایگاه اصلی مدیریت و برنامه‌ریزی نرم‌افزار ویز در سرزمین‌های اشغالی است و این مکان‌یاب آنلاین توسط یکی از سری‌ترین واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته شده است. رژیم صهیونیستی کینه و دشمنی عمیقی نسبت به مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی دارد و قطعا از هر موقعیتی برای ضربه زدن به کشورمان استفاده کامل را خواهد برد؛ نمونه آن را در به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای و حمله‌های سایبری گسترده به زیرساخت‌های کشور شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه