بولدوزر افراطیون اول ویران می‌کند بعد تدبیر!/ نامه ۱۸ مقام به‌روحانی

وزیر علوم گفت: برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران قرار است شورای مشورتی از اساتید این دانشگاه بنشینند و یک نفر را انتخاب و به ما معرفی کنند.

بولدوزر افراطیون اول ویران می‌کند بعد تدبیر!/ نامه ۱۸ مقام به‌روحانی

به گزارش ۸دی نیوز، فرجی‌دانا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه‌هایی برای ریاست دانشگاه تهران منتشر می‌شود و برنامه وزارت علوم برای ریاست این دانشگاه چیست؟ گفت: هیچ اسمی از جانب ما نیست. قرار است شورای مشورتی از اساتید دانشگاه تهران بنشینند و منتخب شوند و همه رای می‌دهند و یک نفر را انتخاب و به ما معرفی کنند.

وی گفت: مثل آن چیزی که در مجلس داریم. از ۳۰ نفر عضو هیئت علمی یک نفر انتخاب می‌شود و ان‌شاءالله این شورا می‌نشینند و یک نفر را انتخاب می‌کنند. این اولین بار است که این کار را انجام می‌دهیم و امیدواریم با موفقیت همراه باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا تا قبل از عید گزینه ریاست دانشگاه تهران معرفی می‌شود؟ گفت: این مسئله بستگی به این دارد که دوستان چقدر در کارشان جلو روند و برنامه زمانی آن را سرپرست محترم دانشگاه انجام می‌دهد.

فرجی که به عنوان گماشته افراطیون در وزارت علوم محسوب می‌شود، پیش از این حدود ۳۰ رئیس دانشگاه و پژوهشگاه را برکنار کرده و در این ناپرهیزی و زیاده‌روی ظاهرا حواسش نبوده که انتخاب این روسا را به عهده شورای مشورتی کذایی بگذارد.

به گزارش کیهان، ابهام و تردید بعدی، درباره رفتار فرجی‌دانا نسبت به ریاست دانشگاه تهران است. فرجی‌دانا ۱۰ روز قبل با وجود موفقیت‌های کم‌سابقه علمی در دانشگاه تهران در دوران ریاست دکتر فرهاد رهبر و صرفا به خاطر تاثیرپذیری افراطیون، اقدام به برکناری وی کرد و از آن زمان این دانشگاه به سرپرست (دکتر امید از معاونین فرجی‌دانا) سپرده شده است. در این میان باید پرسید اگر قرار بود اساتید دانشگاه و شورای مشورتی درباره ریاست دانشگاه تهران تصمیم بگیرند، چرا وزیر علوم از اساتید دانشگاه تهران نظرسنجی نکرده و راسا اقدام به برکناری دکتر فرهاد رهبر کرده و بعد که صدای اعتراض اعضای هیئت علمی درآمده تظاهر می‌کند که قائل به انتخاب دموکراتیک است؟! بدتر اینکه در میان گزینه‌های مورد نظر فرجی‌دانا، اسامی کسانی چون کولایی از افراطیون متحصن در مجلس ششم و از آلت‌دست‌های حزب مشارکت دیده می‌شود که فاقد کمترین سابقه مدیریت هستند.

نکته جالب بعدی نامزدی جناب سرپرست است که باعث شد سایت امید وابسته به عارف نیز زبان به انتقاد بگشاید و بنویسد: مشخص نیست دکتر امید گفته که هنوز پیرامون ماندن در وزارت علوم یا رفتن به دانشگاه تهران تصمیم نگرفته است.

حسن‌ظن و رای‌اعتماد چند ماه پیش نمایندگان مجلس به فرجی‌دانا – به رغم فقدان صلاحیت‌های علمی و مدیریتی و سیاسی در نامبرده – در حالی صورت گرفت که صاحب‌نظران دانشگاهی و رسانه‌ای بر آلودگی وی به فتنه سال ۸۸ و فقدان استقلال رای نزد فرجی تاکید داشتند. مرور زمان صحت این ارزیابی‌ها را ثابت کرد.

در همین حال مشرق هم نوشت: ۱۸ تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در اعتراض به شیوه عزل و نصب روسای دانشگاه ها توسط وزیر علوم، در نامه ای به رئیس جمهور خواستار آن شده اند نخست دلایل و مستندات تغییر رئیس دانشگاه ارائه و سپس مرجحات رئیس پیشنهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و در صورت موافقت اکثریت اعضا، عزل و نصب صورت پذیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه