عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صومعه سرا:

اگر سلطه دلار کم شود آمریکا زمین می خورد/ به وجود آمدن دنیای بدون ترور نیازمند دنیای بدون زورگو است +تصاویر

همایش «جهان، بدون ترور» در صبح روز پنجشنبه دوم آذرماه با حضور دکتر احمد توکلی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام” در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا برگزار شد.

اگر سلطه دلار کم شود آمریکا زمین می خورد/ به وجود آمدن دنیای بدون ترور نیازمند دنیای بدون زورگو است +تصاویر

به گزارش ۸دی؛ احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «جهان بدون ترور» که توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان برگزار شد اظهار داشت: طبق گزارش مجلس سنای آمریکا، مواد سمی و تولید کننده امراض، تحت پروانه دولت آمریکا در سالهای ۱۹۸۵-۱۹۸۸ که هنوز جنگ عراق علیه ایران ادامه داشت، به عراق صادر می‌شد.

وی ادامه داد: این مواد سمی و بیولوژیک را بازرسان سازمان ملل که پس از جنگ ۱۹۹۱ خلیج فارس برای انهدام مواد کشنده شیمیایی به عراق رفته بودند، در آنجا دیدند.

توکلی با اشاره به دخالت های آمریکا در گواتمالا گفت: آمریکا در سال ۱۹۵۴ با کودتای نظامی جا کوب آربنز را که با ۶۵ درصد آراء رای دهندگان انتخاب شده بود، سرنگون کرد.

نماینده سابق مجلس همچنین به دخالت های آمریکا در شیلی اشاره کرد و تصریح کرد: سالوادور آلنده رئیس جمهور منتخب که دست به ملی کردن صنایع مس زد از ۱۹۷۰-۱۹۷۳ با اخلال های سیا روبرو شد و در سال ۱۹۷۳ سیا با حمایت از ژنرال پینوشه کودتای نظامی به راه انداخت و آلنده کشته شد.

توکلی ادامه داد: پینوشه که درتمام دوران بیست و چند ساله حکومتش از حمایت آمریکا برخودار بود در پایان حاکمیت سفاکانه اش ۱۰۰ هزار زندانی و کارنامه قتل ۲۰ هزار نفر را همراه داشت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در فلیپین سه سال طول کشید تا آمریکائیان وحشی بتوانند مقاومت مردم به رهبری امیلیون اگوینالدو را با ۷۰ هزار نیروی نظامی سرکوب کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ماده ۱۱معاهده عدم تجاوز ریودوژانیر، ۱۹۳۳، ماده ۱۱ کنوانسیون اروپایی حقوق و تکالیف دولتها، ۱۹۳۳، ماده ۵(e) منشور سازمان دولت های آمریکایی ،۱۹۴۸، اعلامیه ۱۹۳۸ کنفرانس پان آمریکن در لیمای پرو و ماده ۵۲ کنوانسیون حقوق معاهده وین از جمله قواعد حقوقی بین المللی است که اشغال فلسطین و اخراج مردم آن و مهاجرت دادن یهودیان را به آنجا محکوم می کند.

وی ادامه داد: قطعنامه ۲۵۲ شورای امنیت که هر اقدامات اجرایی و حقوقی اسرائیل را در تغییر وضعیت حقوقی اورشلیم (قدس) نا معتبر اعلام می کند همچنین قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت که اعلام پایتختی اورشلیم (قدس) را شدیدا محکوم می کند و شورای امنیت اتحادیه اروپا در سال های ۱۹۹۶ و۱۹۷۷ در اعلامیه خود اکتساب سرزمین از طریق زور را غیر قابل قبول می خواند و حاکمیت اسرائیل بر آن ها را نامشروع اعلام می کند.

توکلی با اشاره به کشتار جمعی مردم توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: استفاده از سلاح های کشتار جمعی اولین بار با استفاده، از بمب اتمی در ژاپن واقع شد همچنین در جنگ ویتنام، در سال ۱۹۶۹ قوای نظامی آمریکا میلای را با صدها سکنه غیر نظامی سوزاندند و حتی حیوانات در مراتع را نیز به آتش کشیدند.

۵۴ درصد فروش تسلیحات جهان توسط آمریکا صورت می‌گیرد

 

این استاد دانشگاه به فروش تسلیحات توسط آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۹۹۹، از کل فروش جهانی تسلیحات ۵۴ درصد مربوط به آمریکا بود و طی ۱۹۹۱-۱۹۹۴، ۸۵ درصد از ۵۵/۴ میلیارد دلار فروش تسلیحاتی آمریکا، به حکومت های غیر دموکراتیک بود.

وی گفت: سه سال پیش از اعلان استراتژی جنگ طولانی از زبان بوش در پایان  ۲۰۰۱، موسسه لگزینگتون با عضویت ۱۶ در یاسالار و فرمانده  بازنشسته و نمایندگان کمیته های نظامی کنگره و ۳۶ کارشناس  دیگر گزارش راهبرد جهانی نیروی نظامی آمریکا در قرن ۲۱ را تهیه و منتشر ساخت. دراین گزارش درباره پروژه «ضربت و حمله دریایی» آمده است: «همه مخاطرات آمریکا در قرن بیستم از منطقه اورسیا سر چشمه گرفته است. آمریکا نه تنها منابع طبیعی این منطقه محتاج است ،بلکه برای جهانی سازی اقتصادی و بازاریابی خود باید در این ناحیه نفوذ داشته و غالب باشد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز آمریکا در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه گرفتار شده است و دورغ بزرگ او را جهان شناخته و هر روز در بین ملت ها منفور‌تر می شود و محبوبیت دولت آمریکا در بین مردمش رو به افول است، اظهار کرد: مقاومت های اجتماعی گسترده، در قبال سیطره جویی شکل گرفته و سیر تاریخ به زیان استکبار و به سود آزاد یخواهان و عدالت طلبان است.

 برای به وجود آمدن دنیای بدون ترور نیازمند دنیا بدون زورگو هستیم

توکلی با بیان اینکه بانک مرکزی در هر کشوری چاپ پول را برعهده دارد، اظهار داشت: چاپ پول در هر باید به میزان تولیدات آن کشور باشد و اگر چاپ پول بیش از عرضه کالا و تولیدات باشد سبب بالا رفتن قیمت (تورم) می شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با زور و آدم‌کشی بر دنیا مسلط شده است، گفت: اگر سلطه دلار آمریکا کم شود آمریکا زمین می خورد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایالات متحده بیش از تولید خودش که می تواند بهای آن را بپردازد، مصرف می کند زیرا اتباع خارجی حاضرند دلار را قبول کنند.

توکلی گفت: به دولت گفته بودم که باید دلار را از تجارت خود تا حد امکان حذف کنیم و دولت تازه به حرف بنده رسیده است.

این استاد دانشگاه در پایان با بیان اینکه برای به وجود آمدن دنیای بدون ترور نیازمند دنیا بدون زورگو هستیم، گفت: برای نابودی زورگویی باید جلوی آمریکا گرفته شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه