تشدید شایعات و تلاشها برای نشاندن هاشمی روی یک صندلی ریاست/ مهدوی کنی: برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد

یک سال بعد از ماجرای فتنه ۸۸، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان، آیت الله مهدوی کنی را به جای هاشمی رفسنجانی به ریاست این مجلس انتخاب کردند.

تشدید شایعات و تلاشها برای نشاندن هاشمی روی یک صندلی ریاست/ مهدوی کنی: برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد

به گزارش ۸دی نیوز، به موازات آغاز زودهنگام تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان و دولتی ها، تلاش ها برای تسخیر کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری از سوی این طیف نیز آغاز شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، با وجود آنکه بیش از دو سال به برگزاری انتخابات مجلس دهم باقی مانده، جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان از ماه ها قبل آغاز شده و حتی اخباری مبنی بر حضور دو نماینده از دولت در این جلسات نیز منتشر شده است.

به موازات این اقدامات، اصلاح طلبان و دولتی ها تلاش های خود برای تصاحب صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری را نیز فراموش نکرده اند. در این راستا اولین هدف آنها، بازگرداندن اکبر هاشمی رفسنجانی به کرسی ریاست این مجلس است.

اما بی تردید این اتفاق نیازمند پیروزی طیف متمایل به اصلاح طلبان در انتخابات خبرگان است و از آنجا که خود اصلاح طلبان نیز با توجه به انتخاب های پیشین مردم در دوره های گذشته پیش بینی این امر را نمی کنند، راه دیگری را در پیش گرفته اند و آن حذف رقیب اصلی هاشمی برای ریاست خبرگان است.

انتخابات مجلس خبرگان به طور سنتی میان دو طیف شامل جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون برگزار می شود و اقبال مردم در دوره چهارم به کاندیداهای جامعه روحانیت بوده و تکرار این موضوع در انتخابات پنجم که قرار است اسفند ۱۳۹۴ همزمان با انتخابات مجلس دهم برگزار شود، قابل پیش بینی است.

88484_264

هم اکنون آیت الله مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارد و اصلاح طلبان شایعات مربوط به عدم تمایل او برای شرکت در انتخابات آتی را شدت بخشیده اند تا از این طریق راهی برای ریاست هاشمی بیابند. با این وجود آیت الله مهدوی کنی اخیرا ضمن رد این شایعات در جلسه درس اخلاق دانشگاه امام صادق(ع) گفته است که “برخی افراد آرزوهای خود را به صورت شایعه مطرح می کنند. بنده انشاالله برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد.”

گفتنی است ریاست مجلس خبرگان از سال ۶۱ تا مردادماه ۸۶ بر عهده مرحوم آیت الله مشکینی بود اما بعد از درگذشت او، هاشمی رفسنجانی ریاست این مجلس را بر عهده گرفت تا اینکه یک سال بعد از ماجرای فتنه ۸۸، نمایندگان مردم در خبرگان، آیت الله مهدوی کنی را به ریاست مجلس انتخاب کردند./ صراط

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه