شناسه قبض جریمه رانندگی را چگونه دریافت کنیم؟

در این گزارش با نحوه چگونگی دریافت شناسه قبض جریمه رانندگی آشنا شوید.

شناسه قبض جریمه رانندگی را چگونه دریافت کنیم؟

به گزارش ۸دی، این روز‌ها رصد تخلفات نه تنها توسط نیرو‌های زحمتکش پلیس راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد، بلکه برای این منظور از سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند نیز استفاده می‌شود.

دوربین‌های کنترل و ثبت تخلفات در جاده‌ها و معابرشهری در سطح شهر‌ها و کلانشهر‌ها تخلفات رانندگان قانون گریز را ضبط و ثبت می‌کنند و دیگر راننده وسیله نقلیه نمی‌تواند در مقابل تخلفی که کرده فرافکنی کند، چرا که تصویر زمانی که راننده مرتکب تخلف شده به ثبت رسیده است.

البته در کنار دوربین‌های ثابت در راه‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور مدتی است دوربین‌های سیار و مکانیزه، تخلفات رانندگی در معابر شهری را ثبت می‌کنند و همچنین این دوربین‌ها بر روی خودرو‌های پلیس نصب شده‌اند و خودرو‌هایی که به صورت دوبل و سوبل و یا در محل‌های ممنوعه توقف و یا پارک می‌شوند را اعمال قانون می‌کنند و برای این وسایل نقلیه جریمه صادر می‌شود.

البته افزایش دوربین‌های هوشمند و کنترل تخلفات و افزایش میزان جرایم رانندگی باعث ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان
به عنوان کاربران ترافیکی شده است، اگرچه هنوز شاهد ارتکاب تخلفات از سوی رانندگان هستیم.برای پرداخت جریمه خودرو عده‌ای از مالکان وسایل نقلیه به دنبال شناسه قبض هستند و یکی از سوالات مرسوم میان آن‌ها چگونگی نحوه دریافت شناسه قبض جریمه رانندگی است تا بتوانند آن را پرداخت کنند.

در همین راستا سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار درباره روش دریافت شناسه قبض جریمه رانندگی اظهار کرد:‌ هموطنان برای پرداخت جریمه می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های عابر بانک (ATM) جرایم رانندگی خود را پرداخت کند.
وی افزود: برای پرداخت از طریق عابر بانک، داشتن شناسه قبض الزامی است و به همین منظور مالک خودرو کافی است شماره VIN خودرو را به همراه یک ستاره به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کند تا شناسه قبض و میزان کل جریمه خودرو را دریافت کند.

گفتنی است؛ در کنار این روش می‌توان با مراجعه حضوری به مراکز پلیس+۱۰ و با به همراه داشتن مدارک خودرو و کارت شناسایی معتبر، برگه خلافی خودرو را دریافت کرد که در آن شناسه قبض موجود است، البته این روش با توجه به هزینه بر بودن به صرفه نیست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه