کافی شاپ در خانه؛

گیاهان دارویی قاتل سلامت مادر و جنین

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

گیاهان دارویی قاتل سلامت مادر و جنین

به گزارش ۸دی، مواد مصرف شده در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول اهمیت بسزایی دارند. در ماه‌های آخر نیز به علت عبور مواد و دارو‌ها از راه جفت، همه دارو‌ها باید با احتیاط مصرف شوند. مصرف برخی گیاهان دارویی در دوران بارداری و حتی شیردهی خطرناک است. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها در دوران بارداری ممنوع است.

شیرین بیان و رازیانه نخورید
گیاهانی مثل شیرین بیان و رازیانه سبب انقباض رحم و سقط می‌شوند. طبق مطالعات حیوانی انجام شده مصرف آویشن نیز تغییرات روی اندازه جفت را به همراه دارد.
دور شنبلیله را خط بکشید

زعفران و چای کوهی نیز موجب تحریک شدن رحم و سقط می‌شوند. مصرف شنبلیله علاوه بر ایجاد سقط بروز ناهنجاری‌های سیستم اعصاب مرکزی در جنین را نیز به همراه دارد. طبق مطالعات حیوانی صورت گرفته مرزنجوش نیز نقش موثری در ایجاد ناهنجاری در نوزاد دارد.
دمنوش‌های مضر در دوران بارداری

تعدادی از دمنوش‌های مضر در دوران بارداری عبارتند از: دمنوش زیره، زعفران، دارچین، میخک، انیسون، سیاهدانه، مارچوبه، کرفس، جعفری، شیرین بیان، بابونه، پونه، رازیانه، شنبلیله، آویشن، چای‌کوهی، شوید، گل ساعتی، مرزنجوش و نعناع فلفلی. به طور کلی مواد و دمنوش‌های تلخ و تند برای زنان باردار مضر است و سبب مرگ جنین می‌شود.
زنجبیل را با احتیاط مصرف کنید

مصرف زنجبیل در گذشته برای درمان تهوع و استفراغ بارداری توصیه می‌شد ولی در سال‌های اخیر احتمال ایجاد عارضه با مصرف زنجبیل در دوران بارداری مطرح شده است. به همین علت استفاده از آن در این دوران باید با احتیاط انجام شود.

از عوارض عمومی مصرف گیاهان دارویی در دوران بارداری می‌توان به تهوع، استفراغ، سوزش سر دل، زردی و مشکلات تنفس نوزاد اشاره کرد.

ملین‌های گیاهی مضر برای زنان باردار
دارو‌ها و غذا‌هایی که نفاخ، مدر و قاعده آور نیز هستند نباید در دوران بارداری مصرف شوند. زیرا استفاده از این مواد خوراکی موجب سقط جنین می‌شود.

غذا‌هایی مانند نخود و لوبیا، کنجد و کرفس از جمله مواد غذایی مضر در دوران بارداری هستند که مصرف آنها به ویژه در ماه‌های اول بارداری خطرناک است.یکی از مشکلات زنان باردار در دوران بارداری، یبوست است، بنابراین برخی از زنان باردار خودسرانه از دارو‌های ملین به ویژه دارو‌های ملین گیاهی استفاده می‌کنند در حالی که مصرف ملین‌های گیاهی مانند ختمی، پنیرک و بنفشه باعث سقط جنین می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه