آیا حاج قاسم درجه سپهبدی دریافت خواهد کرد؟

سردار سلیمانی با ایمان به وعده‌های الهی، فرماندهی جنگی را بر عهده گرفت که واشنگتن پست آن را جنگ جهانی کوچک نامید. او با اتکا به قدرت درونی و توان مردمی در سوریه، عراق و همچنین مجاهدت رادمردانی از ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان ارتش انقلابی را ساماندهی کرد.

آیا حاج قاسم درجه سپهبدی دریافت خواهد کرد؟

به گزارش ۸دی، به محض صدور نامه حاج قاسم سلیمانی خطاب به مقام معظم رهبری و پاسخ آن، شیطنتها برای ضایع کردن اجز این سردار بزرگ شروع شد .در شبکه های اجتماعی به ایشان درجه سپهبدی اعطا می کنند.

در همین راستا سردار کوثری، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله، در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد ارتقاء درجه سردار حاج قاسم سلیمانی گفته است: چنین مسئله ای نه مطرح است و نه در خصوص آن صحبتی شده و اساسا هدف حاج قاسم والاتر از این مصادیق ظاهری است. بنابراین این موضوع مورد تایید نیست.

*تقلیل پادش مجاهدان و سالکان
عبدالله گنجی طی یادداشتی نوشت: به محض صدور نامه حاج قاسم سلیمانی خطاب به مقام معظم رهبری و پاسخ آن ،شیطنتها برای ضایع کردن اجز این سردار بزرگ شروع شد .در شبکه های اجتماعی به ایشان درجه سپهبدی اعطا می کنند.قطعا او شایسته چنین افتخاری است اما در مکتب امام پادش این مجاهدت بزرگ با درجه نظامی عرفی سنجیده نمی شود.

گویی بخشی از پیام امام خمینی در پایان جنگ به فرماندهان سپاه برای چنین روزی نوشته شده است .آن روز پایان جنگ و دفاع مقدس هشت ساله بود و امروز پایان دفاع مقدسی دیگر. امام در نامه اش به فرماندهان سپاه می گوید:

“نمی دانم با چه بیانی‏‎ ‎‏احساسات و علاقۀ خویش را به شما سربازان گمنام و سرداران دلاوری که توفان خشم‏‎ ‎‏این امت حزب الله از سینۀ صحنۀ کارزار شما جوشیده است بیان نمایم. در نزد موحدین و‏‎ ‎‏سالکان طریقت سخن از اجر و پاداش دنیایی، اسائۀ ادب به منزلت و مقام آنان است؛ و‏‎ ‎‏دنیا با همۀ زرق و برقها و اعتباراتش به مراتب کوچکتر از آن است که بخواهد پاداش و‏‎ ‎‏ترفیع مجاهدان فی سبیل الله گردد. و مجاهد فی سبیل الله بزرگتر از آن است که گوهر زیبای‏‎ ‎‏عمل خود را به عیار زخارف دنیا محک بزند”.

*رمز موفقیت سلیمانی چه بود؟
از سوی دیگر رضا سراج نیز طی یادداشتی نوشت: سردار سلیمانی با دیپلماسی انقلابی به پیروزی رسید. ایمان به وعده‌های الهی، اتکا به قدرت درونی، مرعوب نشدن و عدم اعتماد به دشمن، استقامت بر آرمان‌ها و اهداف، اقدام توام با اقتدار، استفاده بهینه و بهنگام از مزیت‌های راهبردی، بهره‌گیری هوشمندانه از معادلات بین‌المللی، از ارکان دیپلماسی انقلابی است.

سردار سلیمانی با ایمان به وعده‌های الهی، فرماندهی جنگی را بر عهده گرفت که واشنگتن پست آن را جنگ جهانی کوچک نامید. او با اتکا به قدرت درونی و توان مردمی در سوریه، عراق و همچنین مجاهدت رادمردانی از ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان ارتش انقلابی را ساماندهی کرد. وی مرعوب تهدیدات دشمنان نشد و به وعده‌های سیاسی آنان اعتماد نکرد. او بر آرمان دفاع از محور مقاومت و مردم سنی و شیعه عراق و سوریه استقامت ورزید و هوشمندانه از معادلات و مناسبات بین‌المللی بهره برد. اقدام توام با اقتدار این قهرمان ملی‌ اسلامی، مزیت‌های راهبردی مهمی را برای ایران و محور مقاومت تولید کرد.

اقتدار و امنیت ایران با دیپلماسی انقلابی بدست آمد. شهرهای عراق و سوریه با این دیپلماسی آزاد شد و محور مقاومت با این دیپلماسی توازن را در منطقه تغییر داد. رمز همه موفقیت‌های سردار سلیمانی در گرو این بود که او دل و جان به هدایت‌های رهبر انقلاب داد و هرگز حاضر نشد از خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم‌له عبور کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه