وی با بیان اینکه مری در انتهای محل اتصال به معده قرار دارد و در هنگام ورود غذا بسته می‌شود و از ورود غذا، اسید معده و صفرا به مری جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: مواردی همچون پرخوری، صحبت کردن و آب خوردن در هنگام غذا، استفاده از نوشیدنی‌های گازدار در هنگام غذا خوردن، مصرف سرخ کردنی‌ها و استفاده از غذاهای تند، ترش و چرب سبب باز شدن دریچه مری و در نهایت رفلاکس معده می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از رفلاکس معده بهتر است افراد بعد از میل غذا بلافاصله نخوابند و خوابیدن را به ۲ تا ۳ ساعت بعد موکول کنند همچنین از بلند کردن اجسام سنگین، ورزش‌هایی که به ناحیه شکم فشار می‌آورند، مصرف عرق نعنا و کاکائو به مقدار زیاد، نوشیدن قهوه و چای غلیظ پرهیز کنند.

جعفری با بیان اینکه اگر فردی هر روز ترش می‌کند ممکن است دچار رفلاکس معده باشد، گفت: در حالت عادی اگر فردی هر یک یا دو هفته یک‌بار ترش کند این مشکل جدی نیست اما اگر این ترش کردن هر روز  و به طور مداوم صورت ‌گیرد حتما فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی تاکید کرد: مصرف ترشیجات، آبغوره و آبلیمو افراد را مستعد ابتلا به رفلاکس معده می‌کند چراکه این مواد به خصوص ترشیجات حاوی مقداری نمک هستند و در افرادی هم که رفلاکس معده دارند سبب تشدید این بیماری می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: رفلاکس معده در افرادی که از مکمل‌های ویتامین C و قرص آهن استفاده می‌کنند و پس از آن بلافاصله می‌خوابند نیز به وجود می‌آید بنابراین ضرورت دارد که افراد سبک صحیح زندگی را رعایت کنند و بلافصله بعد از نوشیدن یا خوردن غذاها نخوابند همچنین توصیه می‌شود برای پیشگیری از این مشکل هنگام خواب افراد به پهلوی راست دراز بکشند.