خبرنگار:‌ ابوالفضل شکری
فرماندار رودسر در کمیته پسماند شهرستان:

شهرداری رودسر زباله تفکیک شده مردم را قاطی می‌کند! / اگر بخشدار یا شهردار کوتاهی کند توبیخش می‌کنم

فرماندار رودسر گفت:‌ متأسفانه زباله تفکیک شده خانوارها توسط عوامل شهرداری بصورت یکجا جمع‌آوری می‌شود و مستقیما به محل دفن می‌رود.

شهرداری رودسر زباله تفکیک شده مردم را قاطی می‌کند! / اگر بخشدار یا شهردار کوتاهی کند توبیخش می‌کنم

به گزارش هشت دی، امیر جانبازی صبح امروز در جلسه کمیته پسماند شهرستان رودسر در دفتر فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ما باید قبول کنیم که در بحث مدیریت پسماند باید بیشتر تلاش کنیم و این یک اولویت شهرستانی است.

وی افزود:‌ نیروهای شهرداری در مدیریت پسماند تلاش خوبی انجام می‌دهند و من هم راضی هستیم اما مدتی است که بحث تفکیک از مبدأ را تا ۵۰ درصد انجام می‌دهیم اما وقتی این زباله تفکیک شده جمع نشود چه فایده‌ای دارد.

فرماندار رودسر گفت:‌ بخشی از خانواده‌ها بحث تفکیک از زباله را انجام می‌دهند اما متأسفانه زباله تفکیک شده خانوارها توسط عوامل شهرداری بصورت یکجا جمع‌آوری می‌شود و مستقیما به محل دفن می‌رود.

جانبازی ادامه داد:‌ من در کوچه خودم هم ندیده‌ام که بحث جمع‌آوری زباله تفکیک شده به درستی انجام شود با این وجود ما آمار ۴۰ یا ۵۰ درصدی شهرداری را قبول می‌کنیم ولی این درست نیست که خانواده‌ها بحث تفکیک را انجام می‌دهند ولی شهرداری زباله‌های تفکیک شده را قاطی می‌کند.

وی اظهار کرد: شهرداری ها باید تکلیف خود را با کارخانه مشخص کند و این طور نباشد که یک کارگر کارخانه جلوی معاون فرماندار و بخشدار را بگیرد.

فرماندار رودسر گفت:‌ هنوز بوی نامطبوع زباله شهروندان ما را اذیت می‌کند.

جانبازی ادامه داد:‌ بحث زباله حاشیه‌ی جاده‌ها هم بسیار مهم است و اگر هر یک از بخشداران و شهرداران در این حوزه قصوری داشته باشند توبیخ انجام می‌دهم چون به همه عزیزان تذکرات لازم را داده‌ام و اگر زباله حاشیه جاده داشته باشم توبیخ کتبی می‌کنم و پرونده را به استان ارجاع می‌دهم.

وی افزود: متخلفین باید به دستگاه قضایی معرفی شود و محیط زیست تعارف‌بردار نیست و من به هر یک از عزیزان شهردار و بخشدار ۷ یا ۸ بار تذکر داده‌ام و دیگر قصور قابل پذیرش نیست.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه