بی تفاوتی و اباحه گری نتیجه جنگ نرم است

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه از طریق صدا وسیما و سینما و آموزش و پرورش و وزارت ارشاد ورسانه‌ها، معارف عظیم قرآن واهل بیت علیهم السلام در سراسرکشور اشاعه داده شود، گفت:رسانه‌ها در مسیر تبیین حقایق اسلام گام بر دارند.

بی تفاوتی و اباحه گری نتیجه جنگ نرم است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان» حجت الاسلام صرفی پور خطیب جمعه لاهیجان در خطبه نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از راههای نزدیک شدن به خداوند کمک به نیازمندان است افزود:طبق آیه قرآن انسان به درجه ای از نیکوکاری نمی رسد مگر زمانیکه آنچه را که خود دوست دارد انفاق کند.

وی با بیان اینکه برای‌ هرکاری‌ چاره‌ای‌ است‌ وچاره‌ خوشحالی‌ روز قیامت‌ چهارخصلت‌ است‌ ادامه داد:دست مهربانی بر سر یتیمان کشیدن‌، مهربانی‌ بر بیوه‌ زنان‌ ، تلاش‌ در رفع‌ گرفتاری‌ مؤمنان‌ و دست‌گیری‌ از بیچارگان موجب رضایت حق تعالی میشود.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به حدیثی از امام ششم شیعیان گفت : برای  مریض مستحب است که با دست خودش به فقیر صدقه بدهد و به فقیر بگوید برایش دعا کند.

 خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی که  به نام روز احسان ونیکوکاری معروف است گفت: این نهاد مقدس که به دستور حضرت امام تاسیس شد منشا برکات فراوانی برای محرومین بوده است و در طول این سی و پنج سال هزاران نفر را صاحب خانه کرده و از فقر و فلاکت نجات داده است.

 وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام احسان ونیکوکاری گفت:از همه نیکوکاران دعوت می شودکه به مساکین ، فقرا وکم درآمدها کمک کنند تا آنها هم طعم شادی عید را درک کنند.

وی در ادامه افزود:گاهی با یک کمک ،حتی به یک حیوان گرسنه خداوند درهای بزرگی از رحمت را بر انسان بازمی نماید.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به آیه ۱۹۴ سوره بقره و نحوه رویارویی با دشمنان گفت: وقتى‏دشمنان با شما وارد جنگ شدند،شما هم با آن‏ها مقابله به مثل کنید. وی در ارتباط با نحوه مقابله به مثل با دشمن افزود: اگر جنگ، جنگ نظامى است باید از طریق نظامى وارد شد و اگر جنگ، جنگ اقتصادى است، به همان شیوه و اگر جنگ، جنگ فرهنگى و فکرى است باید مقابل به مثل ما هم به همان صورت شکل بگیرد.

وی با تاکید براین جمله که جنگ  امروز ما با دشمن در حوزه فرهنگ است افزود: شناخت دشمن در جنگ سخت کار چندان سختى نیست ، اما در جنگ نرم، تشخیص دشمن به سادگى میسر نیست چرا که دشمن از طریق ابزارهای فرهنگی  واردجنگ می شود.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به جنگ نرم و ابزارهایی که این حوزه از نبرد در اختیار دارد افزود: اساس جنگ نرم که با ابزارهاى به ظاهر فرهنگى مثل اینترنت، ماهواره،رادیو،وبلاگ،روزنامه،سایت و…صورت مى‏گیرد به دنبال تغییر ذائقه و استحاله از درون و در نهایت بى‏هویت کردن جوانان و حق را باطل جلوه دادن و باطل را حق معرفى کردن است.

حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به نحوه برخورد در این حوزه از جنگ و هدف دشمن از جنگ سرد گفت: ارزشها را ضدارزش و ضد ارزشها را ارزش  جلوه دادن مهمترین خواسته دشمن است تا  از این طریق بدون خونریزى کشور هدف خود را فتح مى‏کند.

وی در ادامه این جنگ را جنگ از بین بردن حساسیت های شرعی و انقلابی دانست و افزود : در دنیاى امروز که دیگر نابود کردن یک کشور با جنگ سخت و با بمب اتم امکان پذیر نیست این جنگ کاربرد پیدا مى‏کند.

خطیب جمعه لاهیجان تسلط شکاکیت، بى‏ تفاوتى و اباحه‏ گرى در ذائقه مردم را نتیجه این جنگ دانست و افزود: نظام اسلامی باید مقابله به مثل کند و به تقویت ارزشهای اسلامی بپردازد و از طریق صدا وسیما و سینما و آموزش و پرورش و وزارت ارشاد ورسانه ها، معارف عظیم قرآن واهل بیت علیهم السلام در سراسرکشوراشاعه دهد.

وی با تذکر به جوانان درباره آگاهی درباره فرق منحرف از جمله دراویش گفت: دراویش مورد تایید امامان علیهم السلام ، علما ومراجع نیستند ،چون منحرف بوده و دارای نفاق می باشند.

وی با اشاره به اعتقادات دروایش و نحوه جذب نیروی توسط این فرقه گفت: آنها به من روحانی یا به شمای مومن با زبان خودتان یعنی از قرآن ، نهج البلاغه ، اهل بیت و نماز سخن می گویند ولی وقتی افرادی به لایه های درونی آنها نفوذ کرده اند دیده اند که اعتقادات عجیبی دارند که افرادی را دارای مقامی بالاتر از ائمه اطهار می دانند.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه دروایش اشعار مولانا و حافظ را از قرآن بالاتر میدانند گفت: اهل حق که شعبه ای از دراویش هستند طنبور را از قرآن بالاتر می دانند لذا اینها منافق ودروغگو هستند و با دروغ و نفاق سعی در جذب نیرو دارند.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) در ارتباط با حضرت مهدی (ع) گفت: اصبغ بن نباتهروزى به حضور امیرالمؤمنین(ع) شرفیاب شد و درحالی که حضرت در فکر فرو رفته و زمین را با تکّه چوبى مى کاوید.

اصبغ بن نباته به حضرت علی (ع) گفت که یا امیرالمؤمنین! مى بینم که در فکر فرو رفته و زمین را بررسى مى کنید آیا رغبتى به آن یافته اید.

حضرت در جواب فرمود: نه، قسم به خدا! هیچ رغبتى به آن و به دنیا حتّى براى یک روز نداشته و ندارم. به مولودى فکر مى کنم که یازده پشت بعد از نسل من آشکار خواهد شد، و نامش مهدى است، و زمین را بعد از آن که از ظلم و جور انباشته شده باشد پر از عدل و داد مى کند. امر او اعجاب انگیز است، و مدتها غیبت خواهد نمود، به همین دلیل گروهى درباره او به گمراهى مى روند و عدّه اى دیگر هدایت مى یابند.گویا اصحاب قائم را می بینم که تمام شرق وغرب عالم را تحت سیطره خود درآورده اند. و همه در دنیا از آنها اطاعت می نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه