از "به وقت شام" حاتمی کیا تا "لاتاری" مهدویان؛

کارگردان‌هایی که فرم حضور در جشنواره را پُر کردند

با توجه به زمان اعلام شده از سوی جشنواره فیلم فجر بسیاری از فیلمسازان آثار خود را برای اکران در جشنواره سی وششم آماده کردند.

کارگردان‌هایی که فرم حضور در جشنواره را پُر کردند

به گزارش ۸دی، جشنواره فیلم فجر به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین مهمانی و ضیافت سینمای ایران همواره مورد توجه بسیاری از فیلمسازان و اصحاب رسانه قرار گرفته و از آن استقبال کرده‌اند. اگر نگاهی گذرا به برگزاری دوره‌های گذشته جشنواره بیاندازیم متوجه می‌شویم که به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق از سوی کانال رسمی جشنواره فیلم فجر درخصوص فیلم‌های شرکت کننده در این جشنواره، همواره راهی برای شرکت و حضور کارگردانان دیگر که آثار خود را تا تاریخ اعلام شده نتوانستند به جشنواره برسانند باز نگه داشته‌اند.

طبق اعلام دفتر جشنواره ۳۰ آبان ماه آخرین مهلت ثبت نام فرم تقاضای حضور در بخش فیلم‌های داستانی و مستند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است. فیلم‌هایی هم که  فرم حضور در این فستیوال را پُر می‌کنند دلیل بر رساندن فیلم به جشنواره فیلم فجر و یا امکان نمایش آن‌ها در جشنواره نیست بلکه به این معناست که صاحبان آثار تنها نام اثر خود را برای حضور در جشنواره اعلام می‌کنند و قواعد حضور در جشنواره را پذیرفته‌اند. حالا اگر این فیلم‌ها با مقررات جشنواره همخوانی داشته باشند و در زمان و موعد مشخص شده برسند، می‌توانند در جشنواره اکران شوند در غیر این صورت حضور آن‌ها در جشنواره منتفی می‌شود.
براساس پیگیری‌های خبرنگار مشرق تا به امروز حدود ۲۰ فیلم علاقمند حضور در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر شدند که سعی می‌کنیم در زیر به آنها اشاره کنیم. اما فارغ از نام ابراهیم حاتمی‌کیا چیزی که بیش از همه در آن به چشم می‌خورد عدم حضور کارگردانان بزرگ و نامدار سینمای ایران است.

«به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا
فیلم سینمایی «به‌ وقت شام» جدیدترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج بعد از فیلم‌برداری در مناطق مختلف تهران، شیراز، شهرک سینمایی دفاع مقدس و… با حضور بازیگران اصلی کار به پایان فیلم‌برداری رسید.

تدوین «به‌ وقت شام» هم‌زمان با فیلم‌برداری توسط مهرداد خوشبخت آغاز شده و سایر مراحل آماده‌سازی کار نیز برای رسیدن این فیلم به جشنواره فیلم فجر ادامه دارد.

فیلم سینمایی «به‌ وقت شام» به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی دومین همکاری مشترک ابراهیم حاتمی‌کیا و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که برای نخستین بار در سطح اول سینمای ایران به‌صورت مستقیم به حوادث منطقه و اسلام تکفیری می‌پردازد.

«سرو زیر آب» باشه آهنگر
فیلم «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی فرم حضور در این رویداد فرهنگی و هنری را پر کرده است.

در خلاصه داستان «سرو زیر آب» که فیلمنامه آن توسط محمدعلی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر نوشته شده، آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می دهد…

در این فیلم بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیر پور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌ دوست، فرخ نعمتی، هادی قمیشی، سیاوش چراغی‌پور، حسن نجاریان، حسین فلاح و امیر دلفانی نقش آفرینی می‌کنند.
«سرو زیر آب» در تهران، میبد، روستای مزرعه کلانتر یزد، روستای سپید دشت لرستان و دزفول فیلمبرداری شده است.

«لاتاری» محمدحسین مهدویان
فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی که به تازگی تولید خود را آغاز کرده است در حال حاضر تصویربرداری جدیدترین اثر خود را انجام می‌دهد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هادی حجازی‌فر یکی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی است و عوامل فیلم سینمایی«لاتاری» در تلاش‌اند که این فیلم سنیمایی را به سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برسانند.

محمد حسین مهدویان پیش از این فیلم‌هایی چون «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» را کارگردانی کرده بود که فیلم‌های پرمخاطب و خوش ساختی بودند.

«چهارراه استانبول» مصطفی کیایی
مصطفی کیایی هم که در جدیدترین فعالیت سینمایی خود «چهار راه استانبول» را کارگردانی می‌کند، اعلام کرده است که فرم حضور فیلم «چهار راه استانبول» در جشنواره فجر را پر کرده است.

در «چهارراه استانبول» که مانند ساخته‌های قبلی کیایی فیلمی پربازیگر است بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور، ماهور الوند، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، رضا شریف‌نژاد، علی گیل وری، شقایق جعفری جوزانی و با هنرمندی مسعود کرامتی و مهدی پاکدل و بازیگران خردسال: کارن کیایی و باران صوفی به ایفای نقش می‌پردازند.

پیش از این فیلم‌های مصطفی کیایی از جمله «خط ویژه»، «عصر یخبندان» و «بارکد» توانسته بودند با استقبال مخاطبان روبرو شود. «چهاراه استانبول» در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درخواهد آمد و کیایی پس از یک سال غیبت، امسال با «چهارراه استانبول» به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خواهد آمد.

«جشن دلتنگی» پویا آذربایجانی

یکی از آثاری که این روزها در حال فیلمبرداری‌ است، «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی است که ابتدای آبان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این فیلم به تهیه کنندگی علی قائم‌مقامی فرم حضور در جشنواره سی‌وششم را پر کرده است.

فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن‌ها با فضای مجازی است و سازندگان فیلم تلاش دارند تا اولین نمایش این اثر در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر باشد.

بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته‌آ پناهی‌ها و ساغر قناعت بازیگران فیلم «جشن دلتنگی» هستند.

«هایلایت» اصغر نعیمی
فیلم سینمایی «هایلایت» به نویسندگی و کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی ساسان سالور، درامی عاشقانه را با مضمون اجتماعی روایت می‌کند.این فیلم نیز فرم حضور در جشنواره را پر کرده است.
پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، الهه حصاری، مینا وحید و جمشید هاشم‌پور از بازیگران اصلی این پروژه هستند.

«هایلایت» به نویسندگی و کارگردانی اصغر نعیمی بعد از فیلم‌هایی چون «بی‌وفا»، «سلام بر عشق» و «سایه‌های موازی» چهارمین ساخته وی محسوب می شود که در آن درامی عاشقانه و متفاوت را با مضمون اجتماعی روایت می‌کند. ساسان سالور نیز پیش از این کار فیلم‌های «تمشک»، «آمین خواهیم گفت» و «بدرود بغداد» را تهیه کرده است.

«جن زیبا» مهرداد فرید

مهرداد فرید تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «جن زیبا» اعلام کرده است که فرم حضور این اثر را برای شرکت در جشنواره فیلم فجر پر کرده است و مراحل فنی آن ادامه دارد.

فیلم سینمایی «جن زیبا» به تهیه‌کنندگی مهرداد فرید و کارگردانی بایرام فضلی است و فرهاد اصلانی، نورگل یشیل‌چای و لیلا زارع بازیگران آن هستند. «جن زیبا» اثری با محتوای طنز است.

شنیده شده حضور بازیگر زن ترکیه‌ای در فیلمی ایرانی با اما و اگرهای فراوانی همراه بوده است و احتمال حذف این فیلم از جشنواره‌ای که با نام فجر انقلاب اسلامی آمیخته است وجود دارد.
به تازگی تدوین «جن زیبا» توسط ابراهیم سعیدی و صداگذاری آن توسط حسین قورچیان آغاز شده است.
این فیلم که برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در حال آماده سازی است قرار است بخشی از مراحل فنی‌اش نیز در ترکیه انجام شود.

«وارنیش» مه‌ناز رونقی
با توجه به حضور آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر امسال، فیلم کوتاه «وارنیش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مه‌ناز رونقی نیز به مرحله تولید رسیده است.

این فیلم با مدت زمان ۱۸ دقیقه روایتگر زندگی نویسنده‌ای است که با شرایطی ویژه به زندگی ادامه می‌دهد. فیلمنامه «وارنیش» به قلم مهدی امیری‌مطلق نوشته شده است.

رونقی پیش از این دو رمان به چاپ رسانده و «وارنیش» نخستین تجربه کارگردانی او محسوب می‌شود. رویا جاویدنیا، حامد شریفی، پوریا فلاح و هادی عامری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«کامیون» کامبوزیا پرتوی

فیلم سینمایی «کامیون» با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی در مرزهای سوریه و عراق، روستاهای اطراف منطقه سیلوانا در استان آذربایجان غربی، شهرهای ارومیه و میانه و در نهایت در لوکیشن‌های مختلفی در تهران از جمله آزادی، تهرانسر، گلابدره، شهرک غرب، صادقیه و … فیلمبرداری شده است.
در فیلم سینمایی «کامیون»، سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و … به ایفای نقش می‌پردازند.

ساخت موسیقی فیلم سینمایی «کامیون»، تازه‌ترین ساخته کامبوزیا پرتوی نیز پس از گذراندن مراحل فنی توسط میلاد موحدی در حال انجام است.
پرتوی درباره حضور «کامیون» در جشنواره فیلم فجر اعلام کرده بود که این فیلم که صدا گذاری آن به پایان رسیده، در حال آماده شدن برای جشنواره فیلم فجر است و در روزهای آتی فرم مربوط به جشنواره را هم پر می‌کنیم.

«همه چی عادیه!» محسن دامادی
فیلم «همه چی عادیه!» که از چندی پیش پروانه نمایش خود را دریافت کرده بود، به تازگی نیز فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده و در صورت پذیرش، اولین نمایش فیلم در این دوره از جشنواره خواهد بود.
عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، (با هنرمندی) پژمان بازغی، رضا رویگری، لیلا بلوکات و (با حضور) سحر قریشی، همراه با نگین معتضدی، صفر کشکولی، امیر جنانی و عرفان حسینی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

دامادی این فیلم را زمستان سال گذشته در تهران و ورامین مقابل دوربین برد و فیلمبرداری آن تا اواخر سال به طول انجامید.

این فیلم روایتگر داستان زندگی جوانی روستایی است که به دلیل کمبود و بحران آب و به دنبال لقمه نانی به پایتخت مهاجرت می کند. او مجبور به فعالیت در مشاغلی می شود که دانش و تجربه ای از آنها ندارد… .

«درخونگاه» سیاوش اسعدی
منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده سینما گفت: فرم مربوط به حضور این اثر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را پر کردیم.
در فیلم «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی و تهیه‌کنندگی منصور سهراب پور، بازیگرانی چون امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفری، منصور شهبازی، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضی و پانته آ پناهی‌ها، جمشید هاشم پور و … نقش آفرینی می‌کنند.

«درخونگاه» فیلمی پربازیگر و قصه آن در اواخر دهه شصت و اوایل دهه ۷۰ و سه سال بعد از اتمام جنگ تحمیلی است. تمام اتفاقات در همان دوره خواهد افتاد. این فیلم عاشقانه نیست بلکه موضوع اصلی آن خانواده خواهد بود که در اوایل اتمام جنگ کنار هم در جنوب شهر تهران زندگی می‌کنند. تعداد بازیگران این فیلم سینمایی زیاد است در واقع با یک فیلمنامه پر کاراکتر مواجه هستیم. با توجه به این که قصه فیلم درباره خانواده‌ای است که به تازگی جنگ را پشت سر گذاشته‌اند در نتیجه قصه‌اش هم بی‌ربط به جنگ نیست.
سیاوش اسعدی پیش از این آثاری چون «جیب بر خیابان جنوبی» و «حوالی اتوبان» را کارگردانی کرده است.

«مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی
فیلم بعدی که می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی است که آخرین روزهای مراحل پایانی فنی را می گذراند.
در این فیلم نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، علی اعلایی، فرهاد اصلانی، هومن سیدی، لادن ژاوه‌وند، مهیار راحت‌طلب، مهرداد بهاءالدینی، معین شاه‌چراغی، اشکان حسن‌پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، تیام منیری، تبسم جمالی‌پور، منصوره ایلخانی، کامران دبیری، صفر محمدی، محمود کیان، نازنین بیاتی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

سعید سعدی تهیه‌کننده این فیلم از حضور «مغزهای کوچک زنگ زده» در جشنواره فیلم فجر خبر داده بود. در خلاصه داستان «مغزهای کوچک زنگ‌زده» آمده است: این فیلم داستان مغزهایی است که زنگ‌زده‌اند!؟ و قرار است که به مسایل اجتماعی بپردازد.

«خیابان دیوار» بهمن کامیار
فیلم سینمایی «خیابان دیوار» به کارگردانی بهمن کامیار با تغییر نام به «در وجه حامل» فرم حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد تا دومین تجربه بلند سینمایی کامیار در مقام کارگردان راهی این جشنواره شود.

«در وجه حامل» تمامی مراحل فنی را پشت سر گذاشته و نسخه بازبینی آن برای ارائه به دبیرخانه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آماده است.

این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان آن روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است. تمامی مراحل فیلمبرداری «در وجه حامل» در لوکیشن‌های تهران انجام شده است.

ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، احسان امانی، رویا جاویدنیا، معصومه رحمانی، ایرج سنجری، بابک بهشاد، جواد زیتونی، بیژن افشار، میثاق جمشیدی، مژده دایی، سید وحید منافی، مهدی میری، پاوان افسر، اکبر مددی مهر، غلامحسین عباسی، مهران آتش زا، فرزاد سینا، شهرزاد بخشی، مهران فراهانی، فاطمه بابایی، رضوان جعفری، حمیدرضا خسرویون، با هنرمندی محسن کیایی و با حضور رعنا آزادی ور در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

«گرگ بازی» عباس نظام دوست
تمام کارهای فنی فیلم «گرگ بازی» به طور کامل به پایان رسیده و آماده نمایش شده است و عوال تولید آن در نظر دارند تا آن را برای اولین بار در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش بگذارند.

فرم جشنواره فیلم فجر را هم پُر کرده‌اند و امیدوارند که فیلمشان در جشنواره فیلم فجر پذیرفته و به نمایش گذاشته شود.

«گرگ‌بازی» روایت کننده داستان چند دوست قدیمی است که یک شب در خانه‌ موروثی یکی‌شان جمع می‌شوند که با ورود مهمانان تازه وارد به جمع، ماجراهای عجیبی رخ می‌دهد.
بازیگران فیلم «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سعید چنگیزیان، سهیلا گلستانی، مهسا علافر، فهیمه امن‌زاده، ژرژ پطرسی، منوچهر زنده‌دل، محمدرضا مالکی و امیرحسین قدسی هستند.

«اتاق تاریک» روح‌الله حجازی
با پایان تدوین فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی، این فیلم فرم حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد تا نخستین نمایشش در جشنواره امسال باشد.
در حال حاضر مراحل صداگذاری، ساخت موسیقی و ویژوال افکت فیلم به طور همزمان در حال انجام است تا نسخه‌ای از «اتاق تاریک» در موعد مقرر به دفتر جشنواره فجر ارسال شود.

«اتاق تاریک» پنجمین ساخته حجازی پس از فیلم‌های «درمیان ابرها»، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «مرگ ماهی» است. حجازی سه سال بعد از آخرین ساخته‌اش «مرگ ماهی» امسال با «اتاق تاریک» که تجربه‌ای متفاوت با سایر ساخته‌هایش محسوب می‌شود به جشنواره فجر می‌آید.
در خلاصه داستان فیلم «اتاق تاریک» آمده است: فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می دهد.
‏‎ساره بیات، ساعد سهیلی، محمد امامی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایی، رضا احمدی با معرفی بازیگر خردسال؛ سید علیرضا میرسالاری بازیگران «اتاق تاریک» هستند.

«سال دم دانشگده من» رسول صدرعاملی
فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی برالی حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر فرم حضور در این جشنواره را پر کرده است.
علی مصفا، بابک حمیدیان، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. به جز بازیگران نامبرده، ٢٢ نفر از چهره‌های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می‌پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش‌های فرعی مقابل دوربین می‌روند.

این ٢٢ نفر از میان ٩٠٠ نفر و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تست و تمرین های بازیگری برای حضور در این فیلم انتخاب شده‌اند.
«سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد که قرار است به تهیه‌کنندگی
مسعود ردایی تولید شود.

«کروکودیل» مسعود تکاور
مسعود تکاور نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکدیل» اعلام کرده بود: مراحل نهایی فیلم شامل صداگذاری و ساخت موسیقی این روزها در حال انجام است و فرم جشنواره سی و ششم فجر را نیز پر می‌کنیم تا اولین نمایش فیلم در این جشنواره باشد.
فضای فیلم اجتماعی حادثه ای است و درباره موضوع روز جوانان و اعتیاد و مواد مخدر است، «کروکدیل» فیلمی است که نگاه مستقیم به مضمون و گیشه دارد و در این فیلم همه تلاش کردند که محیط قابل قبول و خوبی را برای ببننده بسازند.

«کروکدیل» فیلم پرتحرک و دارای قصه است که آن قصه بسیار پیش برنده است و دارای سکون و رخوت نیست، چیزی که این روزها سینمای ایران را تسخیر کرده است. ریتم فیلم به شدت تند و برای بیننده تاثیرگذار است.

کوروش تهامی، اندیشه فولادوند، حسین مهری، الهه حصاری، رضا یزدانی، افسانه چهره آزاد، رامتین خداپناهی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«مصادره» مهران احمدی
فیلم سینمایی کمدی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری، میلنا واردانیان، لوسینه گیراگوسیان، آلیسا میلکستیان و مهران احمدی به همراه بازیگران کودک امیر صدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم…»

کار کثیف» خسرو معصومی
«کار کثیف» تازه ترین ساخته خسرو معصومی؛ فیلمساز قدیمی سینمای ایران است که مطرح ترین اثر کارنامه‌اش هنوز «پر پرواز» است. تولید فیلم «کار کثیف» طی ۷۵ جلسه فیلمبرداری در لوکیشن های مختلف انجام شد و حضور عوامل فنی پشت صحنه همچون «حسن حسندوست» به عنوان تدوینگر و «محمدرضا دلپاک» در طراحی صدا قابل توجه است.

تازه ترین ساخته خسرو معصومی که تشابه‌ای با عنوان فیلم پُرطرفدار «هری کثیف» ساخته دان سیگل و با بازی کلینت ایستوود دارد، در لوکیشن آشنای عمده آثارش در شمال و در شهرهای مازندران فیلمبرداری شد و گروه سازنده چند روزی را میهمان ۳ شهر «آنکارا»، «استانبول» و نیز شهر«ارزروم» ترکیه که اشتراکات فرهنگی بسیاری با ایران دارد، بودند و به ثبت بخشی از سکانس‌های فیلم پرداختند.

فیلم »کار کثیف» با نگاهی اجتماعی و با تمرکز به مساله بیکاری و مهاجرت ساخته شده است و نکته قابل توجه حضور چهره‌های جوان سال‌های اخیر سینما در این فیلم است، چنان که «پدرام شریفی» که در سال گذشته با «سیانور» و «متولد ۶۵» و «بادیگارد» خوش درخشیده بود بازیگر اصلی تازه ترین ساخته خسرو معصومی بوده و در کنارش «الهام نامی»؛ بازیگر جوانی که بعد از فعالیت تئاتری در فیلم «چراغ‌های ناتمام» در جشنواره فجر سال گذشته حضور داشت، دیگر بازیگر فیلم است و در کنار جوانان می‌توان به بازیگرانی شناخته شده چون «لوون هفتوان» و «شاهرخ فروتنیان» و بازیگری پیشکسوت چون «اکبر معززی» در فیلم معصومی اشاره کرد.

«کار کثیف» فیلمی اجتماعی و درباره مهاجرت و کار است و به گفته معصومی، این فیلم نسبت به سایر آثارش فیلمی متفاوت محسوب می‌شود. فرم جشنواره سی و ششم نیز از سوی سازندگان این فیلم پر شده است.
پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار، مهران نائل، اکبر معززی، نیکان فهیم نیا، کامران فیوضات، مسعود فروتن و … در «کار کثیف» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 «آهوی پیشونی سفید ۲» سیدجواد هاشمی
سازندگان فیلم سینمایی «پیشونی سفید۲» فرم حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر را به دبیرخانه این جشنواره تحویل دادند.

سید جواد هاشمی در مقام تهیه‌کننده این اثر سینمایی در آخرین روز از مهلت ثبت نام برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فرم حضور در این جشنواره را پر کرد تا در صورت پذیریش، این اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود.

محمدرضا شریفی‌نیا، لیلا اوتادی، پژمان بازغی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، سیدجواد هاشمی، امیر سهیلی، امیررضا احمدی، ابراهیم شفیعی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، رکسانا وطن‌خواه، فرزانه زهره‌وند و ساناز نادری در «آهوی پیشونی سفید۲» ایفای نقش کرده‌اند.
«پیشونی سفید۲» پیش از این توانسته است عنوان بهترین فیلمنامه را از سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را بدست آورد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه