از خواص شگفت‌انگیز سبزی نعناع غافل نشوید!

نعنا به خودی خود یکی از پر خاصیت ترین سبزیجات است که در زمینه های متعددی مورد استفاده انسان قرار می گیرد. اما روغن به دست آمده از این گیاه نیز پر سود و منفعت است. این روغن جهت حس خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این خاصیت در شامپو، صابون، خمیر دندان و آدامس مورد مصرف قرار می گیرد. بوی تازگی این گیاه سبز هم می تواند همراه با طعم قهوه و یا شکلات بسیار لذیذ و دوست داشتنی باشد.

از خواص شگفت‌انگیز سبزی نعناع غافل نشوید!

به گزارش ۸دی:سبزی نعناع به خودی خود یکی از پر خاصیت‌ترین سبزیجات است که در زمینه های متعددی مورد استفاده انسان قرار می گیرد. اما روغن نعنا نیز پر سود و منفعت است. این روغن برای حس خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این خاصیت در شامپو، صابون، خمیر دندان و آدامس مورد مصرف است. بوی تازگی این گیاه سبز هم می تواند همراه با طعم قهوه و یا شکلات بسیار لذیذ و دوست داشتنی باشد.

علاوه بر خواص خوراکی که این گیاه دارد در زمینه بهداشتی درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نعنا در درمان بسیاری از بیماری‌های رایج مانند مشکلات گوارشی، دردهای عضلانی، سردرد، مشکلات احتقان و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن نعنا و درمان درد عضلات

اسانس یا همان روغن نعنا دارای خواص زیادی است که یکی از آن ها کاهش درد ماهیچه ها می باشد. نعنا توانایی قدرت بخشیدن به عضلات را دارد. این روغن را می توان در درمان زخم عضلات، کاهش التهابات و درمان مناطق آسیب دیده عضلانی به کار برد.

نعنا پرستار سینوس‌ها

خواص ضد التهابی نعناع بسیار قوی و مفید است. این روغن می تواند خاصیت خنک کنندگی زیادی داشته باشد. این دو خاصیت در درمان سینوس های آسیب دیده بسیار موثر هستند. عطر این روغن را در خانه پخش کنید تا التهابات سینوس ها کاهش یابد.

با نعنا تب را کاهش دهید

روغن نعنا سبزی نعناع

اثر خنک کنندگی نعنا کمک می کند تا دمای بالای تب را کاهش دهید. این گیاه خوشبو می تواند به طور طبیعی تب را پائین آورد. در صورتی که کمی روغن نعنا را با روغن نارگیل مخلوط کنید و بر روی گردن و پاها بریزید سبب می شود تا دمای بدن به سرعت کاهش پیدا کند.

موهای بلند با عصاره نعنا

عصاره نعنا از جمله موادی است که در بیشتر محصولات مراقبت از مو وجود دارد. از آن جایی که نعنا می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کند و به طور کلی رشد مو ها را افزایش دهد در بیشتر محصولات بهداشتی مو به کار گرفته می شود.

آکنه را درمان کنید

روغن نعنا دارای خواص ضد میکروبی طبیعی می باشد. این خاصیت می تواند در درمان آکنه موثر واقع شود. کمی از این روغن را با پنبه به پوست صورت خود و بر روی آکنه ها بمالید و بعد از مدتی به خوبی شستشو دهید. این کار به شما کمک می کند تا به راحتی آکنه را درمان کنید.

روغن نعنا راه حل مناسب خارش

در صورتی که به دلیل اگزما یا هر گونه مشکلات پوستی دچار خارش شدید بودید از اسانس نعنا برای درمان آن استفاده کنید. عصاره نعنا یکی از بهترین راه های طبیعی برای درمان خارش است. این عصاره همراه با عصاره اسطوخودوس را بر روی نقاط آسیب دیده پوست قرار دهید تا آثار جراحت و خارش درمان شود.

آیا نعنا در درمان سردرد موثر است ؟

روغن نعنا یک داروی کاملا موثر و طبیعی در درمان سردرد است. از آنجایی که نعنا در بهبود گردش خون بسیار موثر است می تواند تنش عضلات را از بین ببرد و سردرد را بهبودی بخشد.

ماساژ این روغن بر روی پیشانی به سرعت سردرد را تسکین خواهد داد.

با مصرف نعنا دیگر تهوع نخواهید داشت

نعناع از جمله گیاهانی است که خاصیت آرام بخشی دارد. این گیاه سبب کاهش احساس تهوع خواهد شد.

یک قطره از روغن نعنا را در یک لیوان آب ریخته و میل کنید و یا این که ۱ الی ۲ قطره از آن را به پشت گوش خود بکشید تا تهوع شما قطع شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه