آیت الله خاتمی در رشت:

پلیس نظام مقدس اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی کاری باشد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پلیس نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی کاری باشد گفت: ماموران نیروی انتظامی از خادمان مخلص نظام هستند.

پلیس نظام مقدس اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی کاری باشد

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در جلسه “نهضت تهذیب” در ستاد انتظامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه ماموران نیروی انتظامی خادمان امنیت در کشور محسوب می‌شوند اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره باید پلیس در قله معنویت کشور باشد.

امام جمعه موقت تهران نقش تذکر و موعظه را در پیشرفت و تعالی روح بشریت تاثیرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با توجه به اینکه شخصیت نخست جهان بودند برای تعالی و سعادت هرچه بیشتر همواره از جبرئیل درخواست موعظه می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی نیروی‌های انتظامی را در  تراز نخست جمهوری اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه این نیرو‌های خدوم  باید در عرصه‌های معنوی در بالاترین جایگاه‌ها قرار گیرند افزود: ماموران نیروی انتظامی از خادمان مخلص نظام هستند.

وی با اشاره به شغل مقدس ماموران نیروی انتظامی و با بیان اینکه تاریخچه عملکرد و اقدامات نیروی انتظامی به زمان امیرالمومنین(ع) باز می‌گردد گفت: حضرت امام علی(ع) پاک‌ترین و شجاع ترین نیروها را در شرطه الخمیس به کار گرفت و فرماندهی آن را به اصبغ ابن نباته تیمی سپرد و این اقدام نتیجه مطلوبی را در پی داشت.

امام جمعه موقت تهران نیروی انتظامی را امین جان، مال و ناموس مردم معرفی کرد و با اشاره به اینکه این نیروها باید متشکل از پاک‌ترین افراد و دستگاه‌ها باشد تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی خدمت در نیرویی که توسط حضرت علی(ع) پایه‌ریزی شده را باید یک افتخار و عنایت برای خود حساب کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تذهیب نفس، اهمیت دادن به خانواده و فرزندان، رسیدگی به خویشاوندان و امر به معروف و نهی از منکز از مراحل چهارگانه مورد تاکید قرآن کریم برای سازندگی انسان است افزود: اگر در انجام ماموریت‌ها نیت خالص باشد تمام اقدامات نیروهای انتظامی به‌منظور تامین امنیت یک عبادت محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر وضعیت فرهنگی جامعه و با بیان اینکه بی‌حجابی یک جرم مشهود در جامعه است خاطرنشان کرد: خادمان ملت در نیروی انتظامی باید در مقابل این پدیده بایستند و این امر فریضه‌ای بزرگ در امربه معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه خانواده و فرزندان مامور زحمتکش نیروی انتظامی باید در تراز  این نیروی خدوم باشند، تاکید کرد: احساس مسئولیت نسبت به خانواده و ایجاد امنیت و آرامش در محیط خانه  بسیاری از ناهنجاری‌ها را کاهش داده و به سلامت جامعه کمک چشمگیری می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه التزام عملی و اعتقادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان یک انتظار ویژه از نیروهای مسلح مطالبه می‌شود تصریح کرد: پلیس در نظام جمهوری اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی کاری باشد و این امر باید به‌طور ویژه در ماموران نیروی انتظامی مد نظر قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اقتدار و توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و با بیان اینکه امروز نام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار اسلام می‌درخشد گفت: التزام عملی به نظام به معنای قانون‌مداری و برخورد جدی با مظاهر تخلف است.

وی همه حکومت‌های بشری را درگیر با تخلف عنوان کرد و با تاکید بر اینکه  توجیه از تخلف و حمایت از تخلفات اشتباهی جبران ناپذیر در جامعه محسوب می‌شود افزود: این امر خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای جامعه ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت تهران نعمت بهره‌مندی از مقام معظم رهبری به‌عنوان یک رهبر فرزانه، شجاع، کشورشناس، مدیر و مدبر را یک مزیت  و نعمتی بزرگ برای همه  ایران اسلامی دانست و گفت: تاثیرات رهبری فرزانه مقام معظم رهبری به خارج از مرزها صادر شده است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه امروز غربی‌ها نیز مقام معظم رهبری را به عنوان یکی از دوراندیش‌ترین و فرزانه‌ترین رهبران تاریخ می‌شناسند خاطرنشان کرد: رهبری فرزانه مقام معظم رهبری، ایران اسلامی را به قدرتی عظیم در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

امام جمعه موقت تهران با تبریک و سپاس از جانفشانی و ایثارگری فرزندان ایران اسلامی در جهت نابود کردن داعش بیان کرد: پاسداری از یاد و خون شهدای مدافع حرم یک وظیفه محسوب می‌شود زیرا اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید در شهرهای مرکزی ایران در مقابل داعش ایستادگی می‌کردیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه