مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه پزشکی برگزار شد+ تصاویر

مسئول بسیج جامعه پزشکی گفت:اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی سازماندهی اعضای جامعه ی پزشکی اعم از پزشک، داندپزشک، داروساز و رشته های پیراپزشکی و پرستاران، ماما ها و گرایش های مختلف وابسته به رشته پزشکی می باشد.

مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه پزشکی برگزار شد+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز ،مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه پزشکی با حضور جمعی از مسئولین سپاه و پزشکان استان در مجتمع فرهنگی،تفریحی یاس رشت برگزار شد.

سید ابراهیم پور عباس مسئول بسیج جامعه پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز گفت:از اهداف دیگر قشر بسیج جامعه پزشکی توسعه مسائل اخلاقی در جامعه پزشکی و حوزه سلامت می باشد که با استفاده از منابع دینی و اسلامی و استفاده از افرادی که در این حوزه فعال هستند، اعم از روحانیون و اساتید دانشگاه ها برای بهره گیری در جهت گسترش این فرهنگ دینی و مسائل اخلاقی در جامعه پزشکی استفاده می کنیم.

وی افزود:حوزه دیگر فعالیت این قشر محرومیت زدایی می باشد که در این حوزه با اعزام اکیپ های پزشکی به بیمارستان صحرایی و بیمارستان های ثابت مناطق محروم و اعزام تیم های تک تخصصی به آن مناطق کمک می کنیم در محرومیت زدایی. و متعدد اکیپ های پزشکی در سازمان بسیج جامعه پزشکی وجود دارند که درعوض اینکه بیماران به پزشکان مراجعه کنند این پزشکان به مناطق محروم در دورترین نقاط استان حضور پیدا می کنند و مردم را از نزدیک زیارت می کنند، با مشکلاتشان آشنا می شوند و هم ویزیت رایگان انجام می دهند.

وی با توجه به ۸اسفند به نام روز قشر جامعه پزشکی اذعان کرد: در این روز هرساله گردهمایی با اعضای این جامعه به عمل می آید که گرامیداشت یاد شهدای جامعه پزشک ونیز تجلیلی از ایثارگران عرصه ی دفاع مقدس این جامعه است و نیز تقدیر از کسانی که امروز در عرصه سلامت و جنگ نرم فعالانه حضور دارند تقدیر و تشکل به عمل می آید.لازم به ذکر است یکی از برنامه های هرساله این قشر اعزام پزشکان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می باشد. که تقریباً شرکت کنندگان در این کاروان را ۱۰۰پزشک تشکیل می دهد که به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام می شوند و تاثیر فرهنگی بسیار بالنده و پویایی را در روحیه این قشر دارد.

سخنران اصلی مراسم مذکور سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان بود که در بخشی از این مراسم دکتر پورعباس نیز به ایراد سخن پرداخت و در پایان به ۲۰نفر از افرادی که در این عرصه فعالیت ویژه داشتند به اهداء لوحی ، تقدیر به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه