پیرامون شکست داعش در سوریه؛

آزادی سوریه نقطه آغازی برای تحولات ۲۰ سال آینده / سربازان خمینی ثابت کردند مرزشان عقیده است نه جغرافیا

آزادی سوریه از تکفیرها البته یک نقطه آغاز است که دست کم بیست سال آینده تحولات منطقه را از خود متاثر می سازد؛ هم مرز شدن بسیجان شیعه و سنی با دشمن دیرینه شان اسرائیل و این حادثه ای مهم در تاریخ منطقه است.

آزادی سوریه نقطه آغازی برای تحولات ۲۰ سال آینده / سربازان خمینی ثابت کردند مرزشان عقیده است نه جغرافیا

به گزارش هشت دی، عبدالله بیننده درباره شکست طومار داعش در سوریه و نقش سردار سلیمانی و سربازان اسلام در این پیروزی نوشت:

بشار اسد و کاخ نشینان دمشق در حال بستن چمدانها و برداشتن جان خود برای فرار هستند، صدای تکفیری ها تا اندرونی کاخ هم می آید، کاخ بشار و حریم حرم تنها سنگر باقی مانده از سوریه است که هنوز به اشغال در نیامده اند و کاخ نشینان تصمیم گرفتند پیش از دادن جان آنجا را ترک گفته و تخت را به جولانی و بغدادی واگذارند.

التهاب به نقطه اوج رسید. ژنرالی سبز پوش از راه می رسد و دعوت به ماندن می کند. دعوت و فشار او و دیگران، کاخ نشینان را وادار به ماندن می کند. ژنرال سبز پوش دیگری با خانواده اش در دمش رحل اقامت می افکند و می گوید با خانواده آمده ام تا یا همه با هم کشته شویم یا پیروز.

التهاب کاخ نشینان قدری فرو می نشیند و خود را باز می یابند، باقی مانده ارتش را سامان می دهد، نیروی دفاع وطنی شکل می یابد، مدافعان حرم از عراق و لبنان و افغانستان و پاکستان و ایران از راه می رسند. کر و فر ها می شود، خونها جاری می شود، خانواده ها داغدار می شوند، اما پیشروی ها به کندی پیش می رود چرا که حجم سرزمین اشغالی بالاست.

بسیج سربازان شیعه و سنی_همان که خمینی آرزویش را داشت_ شکل گرفت با منطقی کاملا متفاوت از ارتش های کلاسیک؛ بسیجی که عقیدتی می جنگد و مرزش را عقیده تعیین می کند نه جغرافیا. همین بسیج و اتحاد نیروها بعد از ۴سال تمام منطقه اشعالی را پس می گیرد و تکفیریها را از سوریه اخراج می کند و مقتدرانه از پایان همیشگی داعش در آینده نزدیک سخن می گوید.

آزادی سوریه از تکفیرها البته یک نقطه آغاز است که دست کم بیست سال آینده تحولات منطقه را از خود متاثر می سازد؛ هم مرز شدن بسیجان شیعه و سنی با دشمن دیرینه شان اسرائیل و این حادثه ای مهم در تاریخ منطقه است. بسیجی فراملی با روحیه ای جهادی و با آرزوی فتح بیت المقدس و سرباز حضرت خامنه ای بزرگ و سیستانی عزیز و سید مقاومت و ژنرالهایی مانند حاج قاسم و ابومهدی.
پایان نبرد در سوریه پایان تفکر تکفیری نخواهد بود و این منازعه همچنان ادامه خواهد داشت میان دو تفکر؛ اسلام شیعی با روایت خمینی و اسلام سلفی با قرائت تکفیری.

پیروزی در سوریه فتح الفتوح بود و جای جشن و پایکوبی دارد؛ هر چند جمعی از بهترین جوانان فاطمیون و زینبیون و حشدالشعبی و حزب الله و مدافعان حرم در بین ما نیستند. کاش بودند و می دیدند این فتح الفتوح را. هرچند در عالم ملکوت از ما زنده ترند و نزد خداوند روزی می خورند. به امید نابودی تفکر تکفیری. فتح الفتوح مبادک.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه