تجمیع تمام کدهای تلفن ثابت تا اواسط سال ۹۷

امروز مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران از تجمیع تمام کدهای خدماتی تلفن ثابت تا اواسط سال ۹۷ خبر داد. به گفته او برنامه‌های آتی مخابرات این است که همه‌ی کد‌های فعلی را متمرکز نموده تا تنها ۲ یا ۳ شماره پاسخگوی‌ تمام نیاز‌های کاربران باشد.

تجمیع تمام کدهای تلفن ثابت تا اواسط سال ۹۷

به گزارش ۸دی به نقل از دیجیاتو، از ابتدای راه‌اندازی خدمات مخابراتی به دلیل پراکندگی شرکت‌های سرویس‌دهنده در سراسر کشور، به ازای هرگونه سرویس در استان‌های مختلف، یک کد خدماتی ایجاد شد. با گسترده شدن گوناگونی سرویس‌های ارائه شده در مخابرات‌، تعداد زیادی از کد‌های متفاوت در استان‌های مختلف به یک سرویس مشابه اختصاص داده شدند که این مهم باعث سردرگمی کاربران و افزایش هزینه‌های مخابرات شده بود.

در همین راستا طرح تجمیع این کد‌های در دستورکار مخابرات قرار گرفت که «محمدرضا بیدخام» مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مخابرات ایران، این طرح را برای دیجیاتو این‌گونه تشریح می‌کند:

«درحال حاضر علاوه بر کدهای استاندارد در تمامی استان‌ها، حدود ۴۰ تا ۴۵ کد در استان‌ها مختلف برای فعالیت‌های مشابه موجود است. برای مثال کد‌های ۱۸۱۸ و ۲۸۲۸ برای پرداخت‌ها هنوز در برخی استان‌ها فعالیت دارند. مدیریت و ساماندهی جوابدهی به این تعداد شماره سخت و هزینه‌بر است اما اگر با جمع‌‌آوری کدهای مخلتف موفق بشویم که ۴ یا ۵ کد را به فعالیت‌های مخابراتی کاربران کل کشور اختصاص دهیم، به دو هدف رسیده‌ایم؛ اولاً با متمرکز نمودن مراکز پاسخ‌دهی، ضمن کاهش دادن هزینه‌ها می‌توانیم با نظارت بهتر، سرویس مطلوب‌تری برای کاربران فراهم کنیم. دوماً کد‌های خدماتی مخابراتی مانند ۱۱۸ یا ۱۲۵ برای همگان مشخص شده و در ذهن‌ آنها حک می‌شود که ‌می‌تواند سرویس‌دهی را سرعت بخشد.»

تجمیع مراکز پاسخگویی در ۲ یا ۳ شماره تا اواسط سال ۹۷ پایان‌ خواهد یافت

به گفته او این طرح در سه مرحله انجام شده است: در نخستین مرحله، حذف ۴۴ کد صورت گرفت. بدین ترتیب که به جز تهران، در تمامی استان‌ها کدهای ۱۸۱۸ و ۲۸۲۸ و … حذف شدند و تمامی پرداخت‌ها از کد ۲۰۰۰ انجام شد. در مرحله دوم، ساماندهی و تجمیع به‌صورت خاص در دستور کار قرار گرفت که در نتیجه آن ۳۰ مرکز پاسخگویی کد خدماتی ۲۰۱۰ در یک مرکز متمرکز شد و اکنون پاسخگویی به‌صورت متمرکز در یک مرکز پیگیری و صورت می‌پذیرد. در مرحله سوم و آخر این طرح، تجمیع مراکز پاسخگویی کدهای ۲۰۲۰، ۲۰۱۱۷ و ۲۰۰۰ در ۲ یا ۳ شماره در برنامه‌های آتی مخابرات قرار دارد که این فرآیند آغاز شده و تا اواسط سال ۹۷ پایان‌ خواهد یافت.

با توجه به اقدامات صورت گرفته اکنون کد‌های سرویس‌های در تمامی استان‌های کشور یکی شده و به شرح ذیل است:

کد ۲۰۰۰: پرداخت‌های تلفنی
کد ۲۰۱۱۷: اعلام خرابی تلفن
کد ۲۰۲۰: پشتیبانی ADSL
کد ۲۰۲۱: واحد ارتباط مردی که وظیف بررسی شکایات کاربران را برعهده دارد.

همچنین به گفته بیدخام ، کد خدمات عمومی ۱۱۸ که توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده، الزامی است و همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه