چه مقدار کالری در یک روز سوزانده ام؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که هر روز چقدر کالری می سوزانید؟ فرمول هریس- بندیکت می تواند به شما کمک کند تا پاسخ این سوال را پیدا کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا میزان متابولیسم پایه فردی (BMR) خود را محاسبه کنید، بلکه همچنین نیازهای کالری روزانه شما را نشان می دهد.

چه مقدار کالری در یک روز سوزانده ام؟

به گزارش هشت دی:آیا تا به حال فکر کرده اید که هر روز چقدر کالری می سوزانید؟ فرمول هریس- بندیکت می تواند به شما کمک کند تا پاسخ این سوال را پیدا کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا میزان متابولیسم پایه فردی (BMR) خود را محاسبه کنید، بلکه همچنین نیازهای کالری روزانه شما را نشان می دهد.

۱- فرمول هریس- بندیکت چیست؟

فرمول هریس- بندیکت یا معادله هریس- بندیکت برای اولین بار در سال ۱۹۱۸ منتشر شد. این فرمول در سال ۱۹۸۴ و دوباره در سال ۱۹۹۰ برای بهبود دقت بازبینی شد. در فرم پایه خود، BMR خود را با میزان فعالیت روزانه خود افزایش می دهید تا تعداد کالری هایی که هر روز برای حفظ وزن خود نیاز دارید مصرف کنید. چطور این اعداد را دریافت می کنید؟

۲- میزان سوخت و ساز پایه یا BMR

این،آهنگ سوخت‌وساز پایه بدن است که به اختصار (BMR) خوانده می‌شود. میزان انرژی مصرف شده در این حالت، فقط برای عملکرد اندام‌های حیاتی است مانند گردش خون، تنفس، رشد سلولی، تنظیم دمای بدن، عملکرد مغز و دستگاه عصبی و نیز انقباض ماهیچه‌ها. میزان سوخت‌وساز پایه شامل ۶۰ تا ۷۵ درصد از کل انرژی روزانه فرد می‌شود. برای محاسبه BMR، از جنسیت، سن و وزن خود استفاده می کنید. فرمول اصلی برای محاسبه این عدد به شرح زیر است: با استفاده از کیلوگرم برای وزن، متر برای قد و سال برای سن.

(۶.۷۶ x سن) – (۱۲.۷ x قد) + (۶.۲ x وزن)+۶۶ = BMR برای مردان

(۴.۷ x سن) – (۴.۷ x قد)+(۴.۳۵ x وزن)+۶۵۵.۱= BMR برای زنان

برای مثال، یک زن ۴۰ ساله، با ۶۸ کیلو وزن و ۱۷۰ سانتیمتر قد، برطبق این محاسبه دارای BMR معادل ۷۸۰.۸۹ خواهد بود.یک مرد ۴۰ ساله،با ۸۱ کیلوگرم وزن ، ۱۸۲ سانتیمتر قد، دارای BMR معادل ۲۶۱۰ خواهد بود.

۳- سطح فعالیت

از آنجا، شما باید سطح فعالیت خود را پیدا کنید. شماره سطح فعالیت به صورت زیر تعریف می شود:

۱.۲: آرام (اندک و بدون ورزش)

۱.۳۷۵: فعالیت کم (ورزش ملایم ۱ تا ۳ روز در هفته)

۱.۵۵: فعالیت متوسط (ورزش به طورمتوسط ۳-۵ روز در هفته)

۱.۷۲۵: بسیار فعال (تمرین سخت ۶-۷ روز در هفته)

۱.۹: فعالیت بسیار زیاد (تمرین بسیار سخت / آموزش یا کار فیزیکی)

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم یک زن، کارمند اداره پست است وباید تمام روز، پیاده به مسیر های مختلف برود. سطح فعالیت او با ۱.۹ (فعالیت بسیار زیاد) تنظیم خواهد بود. حالا یک مرد را درنظر بگیرید که روزانه پشت یک میز کار می ماند و چندین بار در هفته به ورزش می پردازد. سطح فعالیت او با ۱.۵۵ تنظیم خواهد شد؛ یعنی فعالیت متوسط.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه