دبیر کل حزب الله لبنان؛

سخنرانی سید حسن نصرالله درباره تحولات لبنان و منطقه/تسلیت دبیر کل حزب‌الله به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران

دبیرکل حزب الله لبنان درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

سخنرانی سید حسن نصرالله درباره تحولات لبنان و منطقه/تسلیت دبیر کل حزب‌الله به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران

به گزارش ۸دی؛؛ سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت: زلزله اخیر در مرز ایران و عراق حادثه تلخی بود. وظیفه خود می‌دانم که این مصیبت را به همه مردم ایران، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رییس جمهور ایران و همچنین اهالی استان کرمانشاه تسلیت بگویم و از خداوند بزرگ برای درگذشتگان طلب مغفرت می‌کنم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: با آزادسازی شهر راوه در عراق، انشالله به زودی پیروزی نهایی علیه گروه تروریستی داعش حاصل خواهد شد. عملیات آزادسازی بوکمال در سوریه نیز یک موفقیت بزرگ برای مقاومت بود و باعث شد که دیگر هیچ شهری در منطقه تحت اشغال داعش نباشد.

نصرالله افزود: دولت آمریکا طی ماه‌های اخیر تلاش می‌کرد این مساله (آزادی بوکمال) اتفاق نیفتد اما این پیروزی بزرگ بالاخره حاصل شد. آمریکا برای جلوگیری از آزادی بوکمال از اشغال داعش تنها به درگیری نظامی مستقیم روی نیاورد وگرنه از هیچ کوشش دیگری دریغ نکرد. آمریکا با پهپاد‌های خود به داعش اطلاعات می‌داد و جنگ الکترونیکی را نیز علیه ارتش سوریه به راه انداخت تا داعش را در بوکمال حفظ کند. آمریکا سران داعش را از بوکمال خارج و به مناطق تحت کنترل خود منتقل کرد. این مساله در دیرالزور و در داخل خاک عراق هم تکرار شده بود.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: پیروزی بر داعش را باید جشن گرفت چرا که پیروزی بر داعش به معنی پیروزی ارزش‌های واقعی اسلام بر وحشی‌گری است. اکنون زمان آن است که به این موضوع فکر کنیم که چه کسی داعش را ایجاد کرد و چه کسی این گروه را به جان مسلمانان انداخت. آزادی بوکمال به معنای پایان داعش است چراکه با آزادی این شهر، دولت خرافاتی و ادعایی داعش سقوط کرد. تروریست‌های داعش هنوز به صورت پراکنده در سوریه حضور دارند اما خلافت داعش با آزادی بوکمال به پایان رسید.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: افراد و گروه‌های زیادی در آزادی بوکمال مشارکت داشتند از نیرو‌های سوری گرفته تا نیرو‌های سپاه پاسداران ایران که از همینجا به همه آن‌ها درود ویژه می‌فرستم. تشکر ویژه دارم از فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – ژنرال قاسم سلیمانی – که خودش در تمام درگیری‌ها حضور داشت. این فرمانده بزرگ (سردار سلیمانی) از روزهای آغازین جنگ با داعش خودش در تمام صحنه‌ها حضور داشت و آماده شهادت بود. او حتی برای درگذشت پدرش هم خیلی زود به ایران رفت و بازگشت تا عملیات‌ها را پیگیری کند. تمام ملت‌های منطقه باید از ایران تشکر کنند. کاری به وزرای خارجه اتحادیه عرب نداشته باشید. باید اذعان کرد که این ایران بود که در مقابل داعش در کنار ملت‌های منطقه ایستاد. مطمئنم که نام حاج قاسم در تاریخ ثبت خواهد شد. او در پشت جبهه نبود بلکه همیشه در خط مقدم قرار داشت.

نصرالله خاطرنشان کرد: عربستان اخیرا گفته است که در نابودی داعش سهم داشته است. اگر این گونه است سعودی‌ها یک عملیات را نام ببرند که در آن حضور داشته اند؛ یا نام یکی از ژنرال‌های خود را که با داعش جنگیده است، بگویند! تلاش برای تروریستی نامیدن حزب الله یک طرح کاملا سعودی – آمریکایی است. آن‌ها می‌خواهند شکست‌های خود را با مجازات کردن حزب الله لبنان و انصارالله یمن جبران کنند. تمام اتهاماتی که علیه حزب الله و ایران مطرح می شود کاملا بی‌اساس است. کسانی که این حرف‌ها را می زنند به دنبال دخالت در امور داخلی لبنان هستند. ما به هیچ کجا سلاح ارسال نکرده‌ایم نه به یمن نه به کویت نه حتی به عراق که در آن می‌جنگیم. ما به هیچ کشور عربی حتی یک اسلحه “کُلت” هم ارسال نکرده‌ایم. ما صریحا اعلام می‌کنیم که حزب الله و ایران نقشی در پرتاب موشک به فرودگاه ریاض نداشتند. مشکل اصلی این است که آن‌ها (سعودی‌ها) نمی‌خواهند پیشرفت و قدرت یمنی‌ها را باور کنند. آن‌ها برای اینکه اذعان نکنند در برابر یمنی‌ها شکست خورده‌اند ایران و حزب الله را به ارسال و پرتاب موشک به خاک عربستان متهم می‌کنند. ما از عربستان می‌پرسیم آیا یمنی‌ها عرب نیستند که شما علیه آنان دست به جنایت می‌زنید؟ آیا شما دین ندارید که میلیون‌ها زن و مرد و کودک یمنی را در گرسنگی نگه داشته‌اید؟

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: روز به روز روابط پنهانی عربستان و اسراییل روشن‌تر از گذشته می‌شود. روز گذشته موشه یعلون فرمانده سابق ارتش صهیونیستی گفت: همان حرف‌هایی که ما به عبری میزنیم را وزیر خارجه عربستان به زبان عربی می‌گوید. عربستان می‌گوید اگر حزب الله از دولت لبنان بیرون نرود لبنان ناامن می‌شود، اما ما می‌گوئیم اگر شما تروریست‌های خود را از مدارس وهابی به کشور ما نفرستید لبنان امن است و امن باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه