دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در معرض خطر استفاده از مواد مخدر قرار دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: در استان گیلان ۳۷۵ هزار دانش آموز در معرض خطر استفاده و ابتلا به انواع مواد مخدر هستند.

۳۷۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در معرض خطر استفاده از مواد مخدر قرار دارند

به گزارش ۸دی، محمدحسین شاهکویی عصر امروز در اختتامیه همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در رشت اظهار داشت: در استان گیلان ۳۷۵ هزار دانش آموز در معرض خطر استفاده و ابتلا به انواع مواد مخدر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان اعلام کرد: این موضوع می‌طلبد تا برای مقابله و اجرای کنترل‌های لازم در سطح خانواده‌ها و مدارس، برنامه‌های دقیقی پیش بینی شده و به اجرا در آید.

شاهکویی با اشاره به هدف قرار گرفتن دانش آموزان توسط دشمنان افزود: گروه‌های معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از اینکه از فروپاشی سیاسی کشور مایوس شدند دست به اقداماتی بسیار پیچیده برای فروپاشی اجتماعی زده که طی آن قشر دانش آموز را مورد هجمه خود قرار دادند.

وی با مهم خواندن آموزش مهارت‌های لازم برای دانش آموزان و اولیاء ابراز داشت: مقام معظم رهبری در بیان سیاست‌های کلی نظام به موضوع توانمندسازی و آموزش مهارت‌های لازم تاکیدات ویژه‌ای داشته‌اند و به‌همین خاطر دستگاه‌های ذیربط باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت پیشگیری از مصرف مواد مخدر عنوان کرد: مبارزه به تنهایی نمی‌تواند موجب کاهش استفاده از مواد مخدر در کشور شود بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، کاهش تقاضا و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از شیوع آن جلوگیری کرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان نیز در این نشست پدیده اعتیاد را معضلی جدی خواند و ابراز داشت: افزایش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در بین خانواده‌ها می‌تواند منجر به بروز رفتارهای پرخطر همچون فرار از خانه ، ترک و یا افت شدید تحصیلی و یا خودکشی در بین دانش آموزان شود.

فرحناز نوبخت‌راد با اشاره به اهمیت فراهم آوردن محیط سالم در خانه برای دانش آموزان گفت: یک فرد زمانی می‌تواند انواع آسیب‌های اجتماعی را تجربه و اقدام به انتقال آن به فضای مدرسه کند که از محیطی سالم و عاری از تنش در خانواده خود محروم باشد و این نقش مهم والدین را بیش از پیش نشان می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه این اداره در آموزش و پرورش به تازگی کار خود را شروع کرده است اما در همین زمان کوتاه نیز توانسته عملکرد بسیار خوب و تاثیرگذاری در شناخت راه‌های برخورد با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس داشته باشد.

سید امیر فرحسینی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ عنوان کرد: این برنامه‌ها در ۴ محور انجام شده که شامل برنامه‌های پایه و توسعه‌گرا، برنامه‌های پیشگیری اولیه، برنامه‌های نهضت فرهنگی پیشگیری و برنامه‌های مراقبت‌های اجتماعی بوده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه