در نشست هم اندیشی اوقاف گیلان با اصحاب رسانه مطرح شد؛

مدیرکل‌اوقاف:نشست بارسانه‌ها باید افزایش یابد/مدیرکل صداوسیما: اوقاف‌به ارتباط بارسانه دردهه وقف بسنده نکند

مدیر کل اوقاف گیلان گفت: اوقاف نباید ارتباط با رسانه را به دهه وقف بسنده کند و بیان ها نیز باید به زبان مردم باشد.

مدیرکل‌اوقاف:نشست بارسانه‌ها باید افزایش یابد/مدیرکل صداوسیما: اوقاف‌به ارتباط بارسانه دردهه وقف بسنده نکند

به گزارش ۸دی، امروز نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات گیلان با مدیرکل اوقاف گیلان با حضور مدیر کل صدا و سیمای گیلان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان برگزار شد.

حسن ظهیری مدیر کل صدا و سیمای گیلان در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه مطباعات گیلان با مدیر کل اوقاف گیلان اظهار داشت: جغرافیای مرزی اکنون تغییر کرده است و واژه ژئو مدیا ایجاد شده است و تا جایی که صدای ما می رسد در آنجا حق داریم.

وی با اشاره به اینکه اثر ژئو مدیا را در واردات فرهنگی می بینیم افزود: متأسفانه در این زمینه واردات ماب یشتر از صادرات است

ظهیری با بیان اینکه وقف مختص دوران اسلامی نیست گفت: در حوزه اسلامی با توجه به سیره پیامبر و ائمه باید بسیار جلوتر از وضع فعلی می بودیم، انفاق یکی از مبانی اقتصاد اسلامی است، بازاریان وقف می کنند تا در کنار خود مدرسه و مسجد داشته باشند، مرحوم آیت الله لاکانی ثلث اموال خود را موقوفه اعلام کردند.

مدیر کل صدا و سیمای گیلان اظهار کرد: یکی از مواردی که در حوزه رسانه باید مطرح شود بیان باورپذیر و هنرمندانه موضوع وقف است و برای اینکار باید نیازهای جامعه  شناسایی شود، اوقاف نباید ارتباط با رسانه را به دهه وقف بسنده کند و بیان ها نیز باید به زبان مردم باشد و در قالب های مستند و فیلم و سریال موضوع وقف را ترویج کند.

فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست گفت: وقف به معنی نگه داشتن است و به نوعی نگه داشتن عقربه زمان است و این وقف حتی بعد از مرگ باقی می ماند و زندگی ما را مداوم می کند.

وی با اشاره به اینکه وقف آثار ماست که همواره با ما می ماند افزود: رسانه های ما در مواقع مختلف از جمله در موضوع زلزله کرمانشاه خیلی دقیق و خوب عمل کردند.

فاضلی با اشاره به وجود بیش از ۴٠٠ رسانه در استان اظهار کرد: ما نیاز به شفاف سازی داریم و گاهی می بینیم مسأله ای را می توان با بیل حل کرد اما به دلیل دوری از رسانه همین مسأله با فیل هم قابل حل نیست.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: سامانه ای با عنوان سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات کشور ایجاد شده است که تمام موقوفات در آن ثبت شده است.

وی افزود: همه موقوفات تابلوهای راهنما دارند و در این تابلوها عنوان موقوفه و نام و نیت واقف ثبت شده است.

علیزاده گفت: موقوفات به تنهایی توسط اوقاف قابل نظارت نیست و وقف مقوله ای همه جانبه است که همه باید در نظارت بر موقوفات مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید بر افزایش نشست با مطبوعات ادامه داد: ما بنا داریم کارها به نحو احسن انجام شود و این به تعامل رسانه به اوقاف بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه