“اسرار نظام” چگونه توسط غربی‌ها افشا می‌شود؟

ولایتی توضیح نداده است که آنچه از آن به عنوان اسرار نظام یاد می‌کند و نگران سوءاستفاده دشمنان از افشای آن است چگونه به طور کامل توسط همان دشمنان منتشر می شود؟!

“اسرار نظام” چگونه توسط غربی‌ها افشا می‌شود؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط ،علی اکبر ولایتی که حضور او در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و عدم کناره گیری اش عملا فضا را برای پیروزی حسن روحانی مهیا کرده بود از عدم انتشار برخی جزییات مذاکرات هسته ای دفاع کرد.
ولایتی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه باید به نحوی در اطلاع رسانی درباره روند مذاکرات هسته ای عمل کرد که هم به مناظره داخلی تبدیل نشود و هم پرسش مردم بی جواب نماند، گفت که “با این حال بعضی از مسایل اسرار نظام است و نمی توان به صرف اطلاع دادن به مردم، درباره آن علنی صحبت کرد.”

ولایتی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که “دیپلمات ها روی لبه تیغ هستند زیرا هم باید مراقب منافع ملی باشند و به پرسش های مردم پاسخ دهند و هم اینکه مواظب سوءاستفاده دشمنان نیز باشند.”

نگرانی ولایتی از “سوءاستفاده دشمنان” به خاطر اطلاع مردم از روند مذاکرات هسته ای در حالی است که تا کنون بسیاری از جزییاتی که دیپلمات های کشورمان اصرار به عدم انتشار آن را داشته اند توسط غربی ها منتشر شده است.

در واقع آنچه ولایتی از آن به عنوان “اسرار نظام” یاد کرده صرفا توسط دیپلمات های کشورمان بازگو نشده و جزییات آن به طور مداوم توسط مقامات غربی اطلاع رسانی می شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توضیح نداده است که آنچه از آن به عنوان اسرار نظام یاد می کند و نگران سوءاستفاده دشمنان از افشای آن است چگونه به طور کامل توسط همان دشمنان منتشر می شود و با پیش دستی طرف غربی، تفسیرهای دلخواه آنان از توافقات هسته ای در رسانه های جهان بازتاب داده می شود.

علی اکبر ولایتی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یکی از منتقدان روند مذاکرات هسته ای با هدایت سعید جلیلی به شمار می رفت و عملا در این خصوص در جبهه حسن روحانی قرار داشت. عدم کناره گیری او در نهایت به پیروزی میلیمتری روحانی با اندکی بیش از نصف آرا کمک کرد و بعد از انتخابات نیز هاشمی رفسنجانی پست قبلی روحانی یعنی ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را به او اعطا کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه