آجیل، کپسول قدرتمند سلامتی

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود دریافته اند، مصرف آجیل در هفته خطر حملات قلبی را تا ۲۵ درصد در افراد کاهش می‌دهد.

آجیل، کپسول قدرتمند سلامتی

 

به گزارش ۸دی به نقل از دیلی میل، مطالعه دانشمندان نشان می دهد  خوردن آجیل و عصاره آن ها به میزان ۲ بار در هفته می تواند خطر بروز بیماری های قلبی را تا یک چهارم کاهش دهد.

 

محققان دانشگاه هاروارد با مطالعه بر روی بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر در طول مدت سه دهه متوجه شدند که همه انواع آجیل ها از بروز حملات قلبی جلوگیری می کنند. افرادی که یکی از انواع آجیل ها را ۲ بار یا چند بار در هفته خوردند،  ۱۵ تا ۲۳ درصد کمتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا شدند.

 

افرادی که مصرف منظم گردو، پسته، بادام، فندق، بادام و بادام زمینی داشتند؛ در مقایسه با کسانی که هرگز آجیل  نمی خوردند یا به ندرت از آن استفاده می کردند، کمتر در معرض حملات قلبی قرار گرفتند.

 

بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری  قلبی و بیماری های قلبی کرونری را به ترتیب ۱۵ و ۱۳ درصد کاهش می دهد و همچنین خوردن گردو یک یا چند بار در هفته  می تواند بروز بیماری قلبی و بیماری های قلبی کرونری را به ترتیب ۲۱ و ۱۹ درصد کاهش دهد.

 

در این تحقیقات که بیش از ۲۱۰ هزار  پرستار آمریکایی شرکت داشتند، اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی، شیوه زندگی و درمان بیماران در ۳۲ سال گذشته  با استفاده از پرسشنامه هایی که در اختیار این افراد قرار گرفته بود، جمع آوری شد.

 

مرگ سالانه ۱۶۰۰۰۰نفر بر اثر بیماری های قلبی

 

خوردن آجیل،  به دلیل آنکه حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها، مواد مغذی، مواد معدنی و فیبر است. انسان را  در برابر بسیاری از بیماری های وخیم مانند سرطان، دیابت، بیماری تنفسی و زوال عقل (آلزایمر) محافظت می کند.

 

یافته های اخیر محققان انگلیسی نشان می دهد که افزایش مصرف انواع آجیل، به عنوان بخشی از الگوهای غذایی سالم، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن خواهد بود.

 

نتایج این مطالعات که در  نشریه دانشکده قلب و عروق آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف بادام زمینی به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی اسید چرب و مواد مغذی است باعث کاهش بروز سکته مغزی می شود.

 

براساس گزارش سازمان بهداشت انگلیس  ۲.۳ میلیون نفر در بریتانیا تنها به بیماری قلبی کرونری مبتلا شده و این بیماری سبب بروز سالیانه  ۶۹۰۰۰ حمله قلبی می شود. به طور کلی  همه ساله ۱۶۰،۰۰۰ نفر بر اثر بروز بیماری  های قلبی فوت می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه